شهرداری شیراز عضو هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی شد

خبرپارسی – شهرداری شیراز در پنجمین مجمع شهرداران آسیایی، به عنوان عضو هیات اجرایی این مجمع انتخاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، پنجمین مجمع شهرداران آسیایی با حضور ۱۸۰ شرکت کننده از شهرداران و نمایندگان شهرهای آسیایی و با شعار ایجاد شهرهای هوشمند، تاب‌آور و زیست‌پذیر از ۸ تا ۱۰ آذرماه در غازی انتپ ترکیه برگزار و طی آن شهرداری شیراز به عنوان عضو هیات اجرایی این مجمع انتخاب شد. از جمله برنامه های پنجمین مجمع شهرداران آسیایی می توان به برگزاری نشست هیات اجرایی، نشست مجمع عمومی، نشست های تخصصی با موضوع حمل و نقل و ترافیک، شهرهای هوشمند، شهرهای زیست پذیر و شهرهای تاب آور و بازدید میدانی از پروژه های شهری اشاره کرد.

هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی که نقش هیأت مدیره این نهاد بین‌المللی را دارد، شامل تهران به عنوان شهر بنیان‌گذار، مقر دبیرخانه دائمی مجمع شهرداران آسیایی و ٢٠ شهر آسیایی می شود. اعضای هیأت اجرایی مجمع شهرداران آسیایی برای یک دوره سه ساله انتخاب می شوند و هم اکنون شهرهای شیراز، کازان، استانبول، ارومچی، بانکوک، هایکو، غازی انتپ، مشهد و … عضو هیات اجرایی این مجمع هستند.

از مهمترین اهداف مجمع شهرداران آسیایی می توان به ترویج فرهنگ تعامل و ارتقای همکاری های مشترک میان شهرداری ها، فراهم آوردن بستر مناسب جهت توسعه متوازن و متعادل شهر و شهروند با تأکید بر کرامت انسانی شهروندان، ایجاد همگرایی فرهنگی و اجتماعی میان شهروندان شهرهای عضو و ارائه راهکارهایی برای مدیریت بهینه تر سرمایه گذاری برای دستیابی به توسعه شهری اشاره کرد.

تاکنون تهران، استانبول، بانکوک و هایکو (چین) میزبان ادوار نخست تا چهارم مجمع عمومی شهرداران اسیایی بوده اند و غازی انتپ ششمین شهر بزرگ ترکیه و پرجمعیت ترین شهر در جنوب شرقی منطقه آناتولی از ۸ تا ۱۰ آذرماه میزبان پنجمین مجمع شهرداران آسیایی بود. همچنین غازی انتپ به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در شبکه شهرهای خلاق یونسکو ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، مهندس اسکندرپور شهردار شیراز پیش از این ضمن تشریح رویکرد بین المللی مدیریت شهری اعلام کرده بود که «در جهت شناسایی و معرفی شهر شیراز به عنوان شهر جهانی باید دیپلماسی بین المللی خود را ارتقا دهیم و افق نگاه این مجموعه باید جهانی شود» و عضویت در هیات اجرایی مجمع شهرداران آسیایی از نمودهای این رویکرد است. یادآور می شود در شهریورماه سال جاری نیز شهردار شیراز در آیین اختتامیه شانزدهمین اجلاس اتحادیه شهرهای تاریخی جهان با کسب آرای مجمع عمومی این اتحادیه به عنوان عضو هیأت مدیره انتخاب شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.