شهرآورد هشتاد و چهار؛جسارت برای پیروزی

خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی:شهرآورد هشتاد وچهار در شرایطی برگزار خواهد شد که دوتیم پرسپولیس و استقلال تهران هر کدام با توشه ای مناسب آماده برگزاری این مسابقه سنتی هستند .

پرسپولیس با تیمی منسجم و سرشار از انگیزه و توان وآمادگی روحی مطلوب خودرا برای بر گزاری این دیدار مهیا کرده است .درآنسوی میدان نیز استقلال با پیروزی اخیرخود در برابر السد قطر به اعتماد به نفس نسبتا خوبی دست یافت که بر داشته های خود افزوده است. استقلال که در خط دفاعی به هماهنگی لازم رسیده می تواند با اتکا به این توان دفاعی کار را بر نتیحه گیری پرسپولیس دشوار سازد . اما باید دید چه نوع تفکری ذهن سرمربی استقلال را به خود جلب کرده است . جسارت یا محافظه کاری ؟اگراستقلالی ها کسب نتیحه مساوی در برابر پرسپولیس آماده را در حد یک پیروزی تلقی کنتد این به متزله آن است که تفکر محافظه کارانه بر هر تفکر دیگری غلبه کرده است که این مهم می تواند از جذابیت های “دربی ” هشتاد و چهار کم کتد و به نوعی بر سرمای بهمن بیافزایدو تماشاگر را ناراضی کند .اما در فوتبال آن تیمی که اعتماد به نفس را در مجموعه خود می بیند اگر به تفکرات محافظه کارانه روی بیاورد هیچ نصیبی نخواهد برد . پیروزی از آن کسانی است که برای کسب آن جسورانه عمل می کنتد .

استقلال اگر نمی خواهد محافظه کار معرفی شود باید به فوتبال رو به جلو و منطقی روی بیاورد در غیر این صورت بخش مهمی از اعتبار کسب شده در بازی با السد قطر را از دست خواهد داد .این روش برای تیمی که دارای یک شناسنامه مشخص و با سابقه مطلوب است نه یک دستاورد بلکه پس رفت به حساب می آید .. اگر استقلال به داشته های خود باور داشته باشد و از این ظرفیت به درستی بهره بگیرد آن گاه شهرآورد پایتخت دیدنی ترخواهد شد و در انتها انبوه تماشاگران صرف نطر از نتیجه این دیدار و کری خوانی ها ی آن باحسی راضی شده ورزشگاه را ترک خواهند کرد .همان حسی که آدمی را قانع و آرام می کتد .

زیبایی و اثربخشی فوتبال در خلق همین نگرش ها است. پرسپولیس و استقلال دو تیم صاحب نام و با اعتبار فوتبال ایرانند که سبک بازی و نگرش آنان در فوتبال باشگاهی اثرات زیادی دارد. به همین دلیل نوع نگاه و نگرش و استراتژی هردو سرمربی برای این دیدار حایز اهمیت است. جسارت یا محافطه کاری ؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.