شلیک به قانون در راهپیمایی روز قدس شیراز!

خبر پارسی – اینکه یک نفر بیجا، خودسر، خودرأى، بر طبق میل خود، برخلاف قانون و بر خلاف دستور، نسبت به کسى اعمال خشونت کند معلوم است که بد است.در این شکّى نیست.»(بیانات مقام معظم رهبرى‏در خطبه‏هاى نماز جمعه تهران‏ ۱۳۷۹/۰۱/۲)
شلیک عده ای خودسر،خودرای،بر طبق میل خود،برخلاف قانون و برخلاف دستور به تصاویر شخصیت های سابق جمهوری اسلامی در روز گذشته و در حاشیه راهپیمایی روز قدس نشان داد که دلواپسان تا چه اندازه ولایتمدار هستند!
هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که اقدام روز گذشته دلواپسان در شیراز با مجوز قانونی دستگاه های ذیربط بوده باشد چرا که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران در اصل‏ سی و نهم خود،هتک‏ حرمت‏ و حیثیت‏ کسی‏ که‏ به‏ حکم‏ قانون‏ دستگیر، بازداشت‏،زندانی‏ یا تبعید شده‏،به‏ هر صورت‏ که‏ باشد ممنوع‏ و موجب‏ مجازات‏ است‏.
بااین توصیف آیا شلیک دیروز دلواپسان به تصاویر شخصیت های سابق جمهوری اسلامی که اتفاقا برخی از آنها در زندان هم نیستند نفی صریح قانون و شلیک به مفاد آن نیست؟
در حالی جمهوری اسلامی در تمام عمر مبارک خود اسلام رحمانی را تبلیغ کرده و همواره معتقد است دین الهی مبتنی بر فطرت است که سرشتی صلح‌جو و عدالت‌طلب دارد و میانه‌ای با خشونت ندارد اقدام برخی افراد خود سر در شلیک به شخصیت هایی که بعضا مبلغ اسلام رحمانی بوده اند چه معنایی می تواند داشته باشد؟
شیراز را در سال های اخیر و پس از سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به این فرهنگ شهر،سومین شهر حرم اهل بیت نام نهاده ایم.لقبی که رهبر فرزانه انقلاب به شیراز داد و مایه مباهات شهروندان این شهر و دیار شد.حالا چه شده است که از دل این فرهنگ شهر مذهبی تفنگ ها اندیشه ها را نشانه می روند!
ابن ابی العوجا ملحد زمان خود بود و برای محکوم کردن امام صادق(ع) بارها نزد ایشان می آمد و با امام بحث هایی انجام می داد. امام صادق(ع) پس از مباحثات متعدد با او، اعلام کرد که وی نسبت به اسلام، کور دل است و مسلمان نمی شود. با این وجود هیچ وقت علیه او شمشیر نکشید و همواره با وی مجادله کلامی داشت.
روزی ابی العوجا در حالی که به کعبه رو کرده بود به امام و یارانش و باورهای اسلامی تا توانست دشنام داد.یاران امام دست به شمشیر بردند تا پاسخ گستاخی ابی العوجا را بدهند. این ملحد رو به یاران امام کرد و گفت: آیا امام شما پاسخ مرا با شمشیر می دهد؟ سخنی که باعث شد یاران حضرت، شمشیر در غلاف کنند و از اهانت های ابی العوجا بگذرند. (نقل به مضمون)اکنون چه شده است که برخی در شیراز این سومین شهر حرم اهل بیت تفنگ ها را نه به اسرائیل که بر مسلمین نشانه گرفته اند!
نکته در خور توجه شلیک امسال تند روها به تصاویر شخصیت های سابق نظام در این است که در سیبل امسال خودسرها نتانیاهو و اوباما جای خود را به حجاریان و تاجزاده داده بودند! از نگاه تندروها نتانیاهو و اوباما را می شود بخشید اما نخست وزیر امام و رئیس دولت اصلاحات را نه!
سئوال دیگر اینکه آیا روز قدس روز نفی خشونت نیست؟ترویج خشونت در این روز مبارک برای دومین سال پیاپی وجهه مذهبی و فرهنگی شیراز را خدشه دار نمی کند؟سیبل شوندگان آیا از نوادگان رسول خدا نیستند؟مسلمان و شیعه نیستند؟ هتک حرمتشان مطابق قانون اساسی، جرم نیست؟ اگر جرم است دولت به عنوان مجری قانون اساسی با مجرمین برخورد کند.لطفا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.