سلام شهروندان فارسی و شیرازی به عقلانیت و تدبیر؛ پایان خوش خاندان سالاری در شیراز

خبر پارسی – فرزاد صدری –
۱-درخت های شهر نارنج در انحصار پوسترهای تبلیغاتی کسی قرار گرفته که روزگاری شهردار این شهر بود. آقای وکیل که مثل دیگر اصولگرایان شهرداری را سکوی پرتاب خود قرار داده بود این بار اما سنت شکنی کرد و در تبلیغات خود نامی از اصولگرایان نیاورد. او باز هم احمدی نژاد را الگو قرار داد و چون می دانست اصولگرایی رایی برایش نمی آورد در تمام تبلیغاتش “اقتصاد” را بزرگ کرد شاید مردم به این بهانه از او استقبال کنند، ولی فراموش کرده بود که به عنوان وکیل مردم هرگز وارد نقد جدی سیاست های ویران کننده اقتصادی احمدی نژاد نشد. طرفداران آقای وکیل چند شب مانده به انتخابات در شیکه اجتماعی واتساپ گروهی تشکیل دادند و من را نیز به عضویت گروه درآوردند! گویی دوستان از مردم ناامید شده و از فعالان رسانه ای حامی دولت استمداد می خواهند!
۲- شیراز و استان فارس از مجلس ششم به این طرف اغلب در اختیار نمایندگان اصولگرا بود. نمایندگانی که عکس خواب برخی از آنها در صحن علنی مجلس دست به دست شد و فیلم شعار مرگ بر فلانی و بهمانی برخی از آنها با آبروی دپارتمان یک کشور اسلامی و شیعه بازی کرد. برخی از نمایندگانی که شیراز و فارس را سرزمین ائمه می دانستند بر خلاف تاکید امامان بزرگوار شیعه روز به روز از گفتمان و صلح و صبر و مدارا فاصله گرفتند و در نقطه مقابل هم صدا با جو غالب آن روزها احمدی نژاد و سیاست های مخرب اقتصادی او را معجزه هزار سوم دانستند و او را در سازمان ملل مشایعت کردند تا لابد از هاله نور او مستند تهیه کنند! هرچه قدر احمدی نژاد بر گرده مردم بی پناه پا نهاد وکلای مردم آنگونه که شایسته بود از ملت دفاع نکردند.
۳ – در شهر شیراز هر چهار کاندیدای لیست امید و در سرتاسر استان بیش از نیمی از کاندیداهای این لیست وارد خانه ملت شد تا فارس و شیراز پس از سالها نه به قومیت و خاندان سالاری را جشن بگیرد و به بلوغ فکری و سیاسی سلامی دوباره دهد. سلام شهروندان فارس به عقلانیت و تدبیر وظیفه کاندیداهای راه یافته به مجلس را بسیار سنگین می کند. شهروندان از منتخبان خود، رونق اقتصادی، آرامش و امنیت و نهادینه شدن دموکراسی می خواهند. راه دموکراسی راهی بسیار سخت و طاقت فرساست برای منتخبین مردم در استان دعا می کنیم از این مسیر سخت به سلامت عبور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.