سرپرست بیمه سلامت فارس: بدهی بیمه سلامت فارس بروز شد

خبر پارسی – سرپرست بیمه سلامت فارس ازبروز شدن مطالبات معوقه دانشگاه علوم پزشکی به عنوان بزرگترین طلبکار این سازمان و داروخانه ها خبر داد .
صابر فرخی لاریجانی در جمع خبرنگاران به مشکلات بودجه ای این سازمان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با درایت مدیریت جدید سازمان بیمه سلامت کشور مشکل بودجه با محقق کردن ۲۰۰۰ میلیارد تومان از بودجه به مقدار زیادی حل شد .
سرپرست جدید بیمه سلامت فارس بزرگترین طلبکار اداره مطبوعش را دانشگاه علوم پزشکی فارس عنوان کرد و گفت: با توجه به سهمیه خوبی که از ۲۰۰۰ میلیارد تومان بودجه کشور به فارس رسید موفق شدیم بدهی به دانشگاه علوم پزشکی را تا مرداد پرداخت کنیم که با توجه به مدت زمانیکه صرف ارسال و بررسی اسناد صرف می شود عملا بدهی یسمه سلامت فارس بروز شده است .
او از پرداخت بدهی داروخانه ها تا شهریور ماه نیز خبر داد و تاکید کرد: در مورد داروخانه ها هم با توجه به مدت زمانی که صرف ارسال و بررسی اسناد آن ها می شود بروز شده ایم .
فرخی نگرانی خود را از وضعیت بیمه سلامت در بودجه ۹۷ ابراز داشت و افزود: سهمیه مناسبی برای سازمان بیمه سلامت در بودجه سال آینده دیده نشده بود که تلاش داریم با تعاملی که با نمایندگان در مجلس کرده ایم این مشکل برطرف شود .
سرپرست بیمه سلامت فارس نقش این سازمان را در طرح تحول بسیار مهم توصیف کرد و گفت: مردم از طرح تحول راضی هستند و امات باید تلاش کنیم تا مشکلاتی را که دارد مرتفع کنیم و آن را زنده نگهداریم .
او با بیان اینکه طرح پزشک خانواده هم دغدغه مردم است و هم اولویت طرح تحول سلامت، افزود: یکی از مشکلات این طرح یک شیفت بودن پزشکان است که باید اشکلات این طرح را برطرف کنیم و در بحث هزینه ها هم باید مدیریت هزینه را در دستور کار قرار دهیم .
پیش از این هم معاون بیمه خدمات سلامت بیمه سلامت کشور در مراسم معارفه سرپرست جدید و تودیع مدیر پیشین بیمه سلامت فارس گفته بود: به دلیل محدودیت اعتبارات باید برای طرح پزشک خانواده که سهم بسزایی در بهبودی بیمار، هدفمندی نظام درمانی کشور و هدایت بیمه شده دارد گام های اساسی برداریم .
مرتضی ادیانی طرح پزشک خانواده را از اولویت های یسمه سلامت کشور دانست و افزود: البته اجرای این طرح در مواردی اشکالاتی دارد که بایداصلاح شود .
او بدهی سازمان بیمه سلامت به موسسات تشخیص درمانی طرف قرارداد را تا پایان سال جاری حدود ۱۰ هزار میلیارد عنوان کرد و گفت: باید بحث اعتبارات مورد توجه جدی قرار بگیرد .
معاون بیمه خدمات سلامت بیمه سلامت کشور از تحت پوشش قرار گرفتن بیماری های پروانه ای، اوتیسم و ناباروری خبر داد و تاکید کرد: این مهم با تصویب نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی انجام شده که امیدواریم منابع آن نیز تخصیص داده شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.