سرتیپ محمدی: آزادسازی سوسنگرد نقطه درخشان و الهام بخش دوران دفاع بود

خبرپارسی – فرمانده سابق ارشد نظامی ارتش در استان فارس آزادسازی سوسنگرد را از نقاط درخشان و الهام بخش ۸ سال دفاع مقدس برشمرد و افزود: آزادسازی سوسنگرد مقدمه خروج تدریجی جبهه‌های نبرد از بن بست

امیر سرتیپ حسین محمدی، فرمانده سابق ارشد نظامی ارتش در استان فارس شنبه ۲۶ آبان در جمع خبرنگاران، با یادآوری روند عملیات آزادسازی سوسنگرد، گفت: پس از شکست نخستین تلاش دشمن بعثی در اوایل مهرماه برای اشغال سوسنگرد، دشمن مجددا در اواخر آبان برای تصرف این شهر اقدام و آن را محاصره کرد.

او گفت: آن زمان و در شرایطی که مدافعان شهر آخرین مقاومت‌ها را انجام می‌دادند، تیپ ۲  لشکر ۹۲  زرهی ارتش با پشتبیانی نیروی هوایی و هوانیروز به همراه نیروهای سپاه، بسیج و ستاد جنگ‌های نامنظم شهید دکتر چمران برای این مهم وارد عمل شدند.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: روز ۲۶ آبان سال ۵۹، در سایه درایت و هوشمندی مقام معظم رهبری که آن زمان در کسوت نماینده امام در شورای عالی دفاع حضور داشتند و پس از فرمان قاطعانه رهبر انقلاب مبنی براینکه سوسنگرد باید آزاد شود، عملیات آزادسازی این شهر در امتداد جاده سوسنگرد- حمیدیه آغاز شد.

محمدی گفت: نیروهای ارتش به پشتیبانی دیگر نیروهای مسلح سپاه و بسیج، ضمن شکستن خط محاصره، نیروهای دشمن بعثی را از داخل شهر به عقب راندند؛ هرچند که با اتمام عملیات کار به پایان نرسید زیرا دشمن پس از آن تا چند هفته تلاش داشت دوباره به جای خود در سوسنگرد بازگردد.

او گفت: دشمن بعثی نیت داشت پس از تصرف سوسنگرد، با بمباران و گلوله باران دزفول، بر شمال خوزستان مسلط شود، که البته با حضور مداوم و قدرتمندانه رزمندگان ارتش اسلام و انجام تک‌های مداوم با وسعت کمتر، هیچ گاه دشمن بعثی نتوانست حتی برای مقطعی کوتاه به این خواسته خود دست یابد .

محمدی آزادسازی سوسنگرد را از نقاط درخشان و الهام بخش ۸ سال دفاع مقدس برشمرد و افزود: آزادسازی سوسنگرد مقدمه خروج تدریجی جبهه‌های نبرد از بن بست ناشی از رویکرد بنی صدر و تفکر لیبرالی جاری در صحنه اداره جنگ تلقی شده و نقطه عطفی راهبردی و جدی در فراهم سازی زمینه ‌ های تحول در وضعیت جنگ و پیشبرد هدف بیرون راندن اشغالگران بعثی و دستیابی به پیروزی‌های سرنوشت ساز بعدی در دوران دفاع مقدس محسوب می‌شود.

امیرسرتیپ دکتر محمدی در بیان اهمیت بازخوانی وقایع دوران دفاع مقدس، گفت: بازخوانی و یادآوری چگونگی اجرای عملیات ‌ های پیروزمندانه رزمندگان ارتش اسلام در برابر دشمن تا بن دندان مسلح، درطول دوران دفاع مقدس، می‌تواند الگویی شایسته برای نسل جوان باشد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس گفت: جوانان بدانند که با برخورداری از قدرت ایمان، حفظ اتحاد و یکپارچگی می‌توان در برابر دشمنان ایستاد و اجازه تجاوز را به متجاوزان نداد؛ همانطور که در طول دفاع مقدس علی‌رغم اینکه بیش از ۳۰ کشور دنیا به عراق کمک تسلیحاتی، نظامی، اطلاعاتی و حتی نیروی انسانی می‌کرد، در نهایت این رزمندگان اسلام بودند که توانستند با همین قدرت ایمان و اتحاد بدون واگذاری ذره‌ای از خاک پاک میهن عزیزمان، دشمن بعثی را به سزای اعمالش برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.