زنجیره انسانی دفاع از محیط زیست، فتنه و خوارج!

خبر پارسی – ۱-مقام معظم رهبری در فرازی فرمودند: فتنه یعنی کسانی شعارهای حق را با محتوای صددرصد باطل مطرح کنند.هدف از ایجاد فتنه، گمراه کردن مردم است.

این سخن معظم اله را هر گروهی قبول نداشته باشند مدعیان ذوب در ولایت باید به آن عمل کنند وگرنه خدای ناکرده خوارج زمان خود هستند!

۲- اخیر تعدادی که خود را دانشجو نام گذاشته اند رد پایشان در همه جای شهر پیدا می شود از فرودگاه شهید دستغیب گرفته تا تالار احسان شیراز و اخیرا بلوار زند و باغ فرزانه! این تعداد که خود را دانای کل فرض می کنند در امور سیاسی صاحب نظر هستند در مباحث شهرسازی خود را آخر مهندسی شهری می دانند و در بحث محیط زیست نیز مدرک مرتبط دارند!

97334_141

گروه یاد شده مانند خوارج که “لاحکم الا لله” سر می دادند،سخن حقی می گویند اما به فرمایش مولی علی (ع) از آن اراده باطل می‌شود.

این ها در فرودگاه می گفتند مرگ بر فتنه گر خب ما هم فتنه را جایز نمی دانیم اما آیاگمراه کردن مردم معنایش فتنه نیست؟ چطور می شود در حکومت اسلامی که رهبرش را ولی فقیه می خوانیم و اطاعت امر او را واجب یک عده ای مدعی طرفداری از ولایت کاسه داغ تر از آش می شوند! واقعا اگر یونسی فتنه گر است رهبر انقلاب به رئیس جمهور اجازه می دهد یک فتنه گر را بگذارد دستیارش؟مگر اجازه داد مشایی معاون اول شود؟کار این گروه در فرودگاه آیا غیر از برهم زدن نظم عمومی و گمراه کرده مردم بود؟فتنه چیزی غیر از این است؟

گروه یاد شده همین کار را در سخنرانی دستیار رئیس جمهور در تالار احسان تکرار کرد و سعی در گمراه کردن مردم داشت.

207-139

همین گروه که به نظر می رسد در همه زمینه ها متخصص هستند و صاحب رای و نظر در اعتراض به ساخت برج ۲۵ طبقه که می تواند زمینه رشد شهر را به دنبال داشته باشد این بار به بهانه حفاظت از محیط زیست زنجیره انسانی تشکیل می دهند تا به اهداف سیاسی شان برسند!باز هم حرف حقی (دفاع از محیط زیست) مطرح می کنند و اراده باطلی از آن دارند. یکی خوارج را معنا کند! یکی فتنه را معنا کند! گروه یاد شده غیر از باغ فرزانه برای کدام فاجعه زیست محیطی زنجیره انسانی تشکیل دادند؟مگر نه اینکه سالهاست کارخانه روغن نباتی تهدیدی برای شهر شیراز است؟آیا شما موردی از تشکیل زنجیره انسانی در این ارتباط بخاطر دارید؟برای رودخانه خشک شیراز چه؟درخت هایی که برای قطار شهری سر بریده شد و ساعت گل که نماد شیراز بود و خیلی راحت نابودش کردند؟کسی موردی از زنجیر انسانی بخاطر دارد؟حالا بگذریم که اگر طرفداران واقعی محیط زیست خواستند تجمع کنند فوری سروکله شورای تامین پیدا می شود و اعتراض به مثلا ۴ درخت قطع شده را اقدام علیه امنیت ملی تلقی می کنند و مدافعین محیط زیست می شوند جاسوس انگلیس و چه و چه!! فریب دادن افکار عمومی آیا فتنه نیست؟استفاده ابزاری از کلام رهبر محترم انقلاب چه؟معنایی جز فتنه دارد؟

10351533_443916922410841_9149492506659928990_n

۳- تصور کنید در شهری زندگی می کنید که غیر از حافظ و سعدی و شاهچراغ و چند اثر تاریخی دیگر که هیچ مسئولی در به وجود آمدنش نقشی ندارد گذران عمر می کنید.آیا هر روز و هر لحظه خواهان پیشرفت و رشد شهر نیستید؟آیا ایجاد مراکز تفریحی – تجاری برای شهری که اتفاقا در تیررس گردشگران است ضروری نیست؟آیا هرچه بر تعداد گردشگران شهر افزوده شود بر تعداد زوار شاهچراغ اضافه نمی شود؟آیا زوار احمد بن موسی (ع) به تفریح و خرید احتیاج ندارند؟آیا اگر احتیاج دارند باید به حاشیه شهر بروند؟آیا ایجاد مراکز تفریحی و گردشگری و تجاری در قلب شهر به مخاطره انداختن امنیت شهروندان است؟پلیس چه می گوید؟

۴ – فرازپایانی این یادداشت را به نوشتاری از جعفر محمدی در روزهای پس از انتخابات ۸۸ اختصاص می دهیم .روزهایی که برخی همه سوابق نیروهای انقلاب را به زیر سئوال می بردند و با عنوان کردن ملاک حال فعلی افراد است همه را خارج از دین می دانستند!روشی که اتفاقا خوارج در برخورد با مولی علی (ع) به کار بردند.

1908314_443916929077507_3267959333209858530_n

جعفری آن روزها در عصر ایران نوشت:

  روزى علی علیه السلام در مسجد نماز جماعت می‌گزارد و عده‌ای از مومنان هم به او اقتدا کرده بودند. یکی از خوارج به نام “ابن الکواء” وارد شد و با صدای بلند و برای کنایه زدن به امام این آیه را قرائت کرد: «وَلَقَدْ أُوحِیَ إِلَیْک وَإِلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِک لَئِنْ أَشْرَکتَ لَیَحْبَطَنَّ عَمَلُک وَلَتَکونَنَّ مِنَ الْخَاسِرِینَ.» (ای پیامبر! به تو و همچنین پیغمبران قبل از تو وحى شد که اگر مشرک شوى اعمالت از بین مى‏رود و از زیانکاران خواهى بود.)

ابن الکواء با خواندن این آیه خواست ‏به على گوشه بزند که سوابق تو را در اسلام می ‏دانیم، اول مسلمان هستى، پیغمبر تو را به برادرى انتخاب کرد، در لیله المبیت فداکارى درخشانى کردى و در بستر پیغمبر خفتى،خودت را طعمه شمشیرها قراردادى و بالاخره خدمات تو به اسلام قابل انکار نیست،اما خدا به پیغمبرش هم گفته اگر مشرک بشوى اعمالت ‏به هدر می رود، و چون تو اکنون کافر شدى اعمال گذشته را به هدر دادى.

در واقع خوارج برای این که علی علیه السلام را ترور شخصیت کنند، از درِ دین و ارزش ها وارد می‌شدند و حضرت را به نداشتن صلاحیت دینی و قدرت طلبی و عدول از ارزش ها و نظایر این متهم می کردند و بدین ترتیب، چنان فضایی را ایجاد نمودند که حتی دینداران جامعه نیز به علی علیه السلام بدبین شدند و بر اسلام او تردید کردند بدان گونه که وقتی خبر شهادتش در مسجد کوفه، به هنگام نماز صبح را شنیدند با شگفتی پرسیدند مگر علی مسجد هم می‌رفت و مگر نماز هم می‌گزارد؟!

10302027_443915835744283_1384014576293882251_n

امروز نیز همان حکایت است و همان ماجرا و همان روش‌ها: “ابطال سوابق ارزشی یاران صدر انقلاب و تهمت به حال کنونی شان”؛ فرمولی که در مقاطع مختلف جواب داده و البته در گذر تاریخ چیزی جز بدنامی برای بانیانش باقی نگذارده است.

گویا خوارج، از بین نمی‌روند، از زمانی به زمان دیگر و از شکلی به شکل دیگر در می‌آیند و این ماجرا همچنان ادامه دارد…

6 دیدگاه برای “زنجیره انسانی دفاع از محیط زیست، فتنه و خوارج!

  1. جناب فرزاد صدری؛
    تعجب است شما که خود از بازداشت شدگان فتنه بوده ای، چگونه اینقدر می توانی آسمان ریسمان ببافی و از فتنه بگویی و البته از خوارج. متاسفم که همه چیز را با خط کشی سیاسی می بینی و ذره ای تقوا در مسیر روزنامه نگاری ات وجود ندارد.

  2. حیف است که مطلب را سیاسی نوشته اید در حالی که موضوع فنی و کارشناسی است انتظار می رفت برخورد علمی کنید. چرا عکس های دوستداران واقعی محیط زیست در این زنجیره را منتشر نکرده اید؟ نگرانتان شدم!

  3. سلام نکته مهم آن ست که شهرداری شیراز به بهانه ساخت برج وتوسعه شیراز به تخریب باغ فرزانه اقدام میکند تخریب باغ و محیط زیست به هیچ بهانه ای صحیح نیست دراین مورد هراعتراضی بجا وبرحق است چه از جانب اصولگرایان وچه از جانب اصلاح طلبان ودیگرگروهها سرمایه اصلی شیراز بافت تاریخی وباغات سر سبز است که متاسفانه به بهانه سرمایه گذاری این سرمایه اصلی شهر در معرض خطر جدی است

  4. واقعا براتون متاسفم خوب شد که چهر واقعی خودتون نشان دادید چه ربطی به چپ و راست داره حرف حق از هر که باشد قابل قبول چطو تحمل منتقدین به این طرح ندارید اگر من هم مطلع می شدم در این تجمع شرکت می کردم

  5. اصلا کی گفته این تجمع فقط بخاطر تبعات زیست محیطی این طرح بوده….
    محیط زیست یکی از عوامل بود …
    آقا نویسنده شما اون نامه تشکل ها به استاندار رو خوندی اصلا…
    واقعا متاسفم که این موضوع حساس رو به موضوعات سیاسی دیگر پیوند می زنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.