رییس انجمن داروسازان ایران: پدیده شوم تبانی دارویی را ریشه کن کنید

خبرپارسی – دکتر محمد باقر ضیاء رییس انجمن داروسازان ایران در نامه ای صریح و بی پرده به دکتر نمکی وزیر بهداشت به پدیده شوم تبانی تعداد معدودی از پزشکان با معدودی از داروخانه ها اشاره کرده و خواستار چاره اندیشی و برخورد با این پدیده شده است.

وی در این نامه مدعی شده است این پدیده به دلایل مختلف هم سلامت جامعه را تهدید می کند و هم حیثیت و کرامت سایر همکاران را و نیز مدعی شده که هزینه این بده بستان ها را بیماران و بیمه ها می پردازند و از سکوت بیمه های درمانی و سازمان نظام پزشکی در قبال این پدیده ابراز تعجب کرده است.

در این نامه آمده است:

حراست از سلامتی فضای ارایه خدمات دارویی و درمانی به بیماران یکی از اولویت های اصلی مجموعه وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و کلیه انجمن های ذی ربط کشور می باشد. اینک پدیده شوم تبانی تعداد معدودی از پزشکان با معدودی از داروخانه ها در زمینه ارجاع بیمار از مطب به داروخانه مورد نظر پزشک، با تلقین مسایل غیر واقعی به جایی رسیده است که صدای اعتراض اکثریت همکاران پزشک و داروساز معتقد به سوگند پزشکی و حرمت و کرامت حرفه ای را بر انگیخته است. به بیان صریح برخی از پزشکان پس از تقریر نسخه به بیماران جهت تهیه داروی خود از داروخانه ای خاص تاکید و اصرار می ورزند. بیمار نیز ناچارا جهت جلب رضایت پزشک معالج خود به داروخانه مورد نظر مراجعه می کند و اگر در این ارتباط دارو از داروخانه دیگری تهیه کند پزشک مذکور نسخه را بر می گرداند و گاها نیز برای توجیه و تطهیر کار ناصحیح خود، در مقابل دیدگان حیرت زده و پرسشگر بیمار به بدگویی از سایر همکاران و داروخانه های دیگر می پردازد که خود یک بی اخلاقی سنگین است که در اتاق های دربسته و در غیاب همکارانی که امکان دفاع ندارند اتفاق می افتد.

رییس انجمن داروسازان ایران در ادامه این نامه با عنوان کردن این که هزینه بدنامی گسترش این پدیده را پزشکان و داروسازان صدیق و شریف کشور می پردازند، خطاب به وزیر بهداشت نوشته که اگر لازم تشخیص دادید فقط دستور یک فراخوان از طرف وزارت بهداشت کافیست که سیل شاکیان با مستندات کافی سرازیر شوند.

در پایان این نامه از وزیر بهداشت خواسته شده که برای روشن شدن ابعاد تاسف بار این قضیه دستور سریع صادر کرده و برای حفظ قداست پزشکی با آن به شدت برخورد شود و با ایجاد ساز و کار قانونی این پدیده شوم ریشه کن شود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.