رویکرد فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا تنها قهرمان پروری نیست

خبرپارسی – رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا گفت: رویکرد فدراسیون بیماران خاص و پیوند اعضا تنها قهرمان پروری نیست، بلکه به دنبال توانمند سازی بیماران و کمک به افزایش نیروی روحی آنها در کنار حفظ سلامت جسمی است.

لیلا دودمان پنج‌شنبه ٢٧ شهریور در یک کنفرانس خبری با بیان اینکه تشکیل هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضا در استان‌ها و شهرستان‌ها دشواری‌های فراوانی دارد، گفت: بیماران خاص و اعضای خانواده آنان معمولا تمایلی به حضور در عرصه‌های اجتماعی و شناخته شدن از سوی جامعه نیستند، لذا این هیئت برای ایجاد و تداوم فعالیت، به شدت نیازمند فرهنگسازی و همراهی رسانه‌های جمعی است.

دودمان با بیان اینکه کسانیکه پیوند عضو انجام داده‌ یا دچار بیماری‌های خاص نظیر هموفیلی، تالاسمی، سرطان، ام اس و … هستند، در زمینه فعالیت‌های ورزشی تحت پوشش این هیئت قرار می‌گیرند، گفت: در کنار برنامه‌ریزی برای برگزاری  دوره‌های آموزشی مرتبط با رشته‌های ورزشی مختلف، کارگاه‌های روانشناسی، تغذیه، ورزش در خانه و … را با هدف  حمایت و تقویت جسم و روان ورشکاران تحت پوشش انجام داده‌ایم.

او با اشاره به افتخار آفرینی ورزشکاران عضو این هیئت در سطوح جهانی و ملی، خاطرنشان کرد: آنچه در اطلاع‌رسانی پیرامون اقدامات هیئت بیماران خاص و پیوند اعضا، ملزم به رعایت آن هستیم، توانمندسازی هرچه بیشتر و مطلوبتر ورزشکاران است.

رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای استان فارس گفت: این هیئت سال گذشته رتبه ششم کشور را داشت و امسال به واسطه افتخاراتی که ورزشکاران آن در سطح ملی و جهانی آفریدند، به رتبه دوم صعود کرده است.

دودمان با قدردانی از همکاری‌های سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به واسطه تامین فضا و حمایت در توسعه فعالیت‌های این هیئت، گفت: به زودی تیم فوتسال بیماران ام اس استان فارس راه‌اندازی خواهد شد.

رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای فارس، کسب عناوین مختلف قهرمانی در رشته‌های انفرادی و تیمی توسط ورزشکاران عضو این هیئت را مایه مباهات دانست و گفت: به دلیل وجود نگاه خاص در جامعه و خانواده بیماران خاص، هنوز امکان پوشش کامل ورزشکاران توانمند فارس نشده‌ایم و بسیاری هستند که علیرغم علاقه، توانایی و حتی سابقه ورزشی، به دلیل آنکه نمی‌خواهند جامعه آنان را به عنوان بیمار بشناسد، حاضر به همراهی نیستند.

دودمان با اشاره به کسب رتبه سوم در آخرین دوره رقابت‌های جهانی از سوی بیماران خاص و پیوند عضو، گفت: ورزشکاران فارس در سطح کشوری موفق به کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی در رشته‌های مختلف شده‌اند.

او همچنین از برگزاری سمپوزیوم ورزش و تندرستی توسط این هیئت و با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز خبر داد و گفت: رویکردمان ایجاد و تقویت اعتماد به نفس، خودآگاهی و خود انگیختگی در بیماران خاص برای انجام فعالیت‌های ورزشی و حفظ و ارتقاء توان جسمانی و سلامت جسمی و روانی و پی ریزی زندگی شاد و بهتر، است.

رئیس هیئت ورزشی بیماران خاص و پیوند اعضای فارس ابراز امیدواری کرد که با تداوم حمایت‌های از سوی دستگاه‌های مسئول، فرهنگسازی مطلوب برای فراگیر شدن پوشش این هیئت و همراهی بیماران خاص و پیوند عضو، شاهد رشد روزافزون جایگاه استان فارس در زمینه ورزش باشیم.

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.