روز کوروش در تقویم ملی ثبت می شود؟ معاون سیاسی استاندار فارس:جمهوری اسلامی با کوروش مشکلی ندارد/کوروش یک واقیت پذیرفته شده است

خبر پارسی : پس از گذشت یک هفته از هفتم آبان روزی که به غلط یا درست در میان افکار عمومی روز کوروش نام گرفته،معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس به رویدادهای منتهی به این روز واکنش نشان داد و اعلام کرد در جمهوری اسلامی کسی با کوروش مشکلی ندارد.

هادی پژوهش پیش از ظهر امروز و در جمع خبرنگاران تاریخ ایران را یک تاریخ پیوسته اعلام کرد و گفت:نمی توان بین تاریخ قبل و بعد از اسلام انشقاق ایجاد کرد.

این مقام امنیتی استان فارس کوروش بزرگ را قابل احترام دانست و گفت: بین کوروش و جریان اپوزیسیون باید تفکیک قائل شد اما متاسفانه کوروش شده یک بهانه ای برای احیای تفکری که مردم یک زمانی این تفکر را جمع کردند.

به اعتقاد معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس بخشی از جریان سلطنت طلب می خواهد برای رسیدن به اهداف خود یک شخصیت تاریخی را مقابل نظام قرار دهد اما کوروش برای ما محترم است.

بنا بر گفته هادی پژوهش پیشنهاد داده شده که در تقویم رسمی کشور یک روز با نام  روز کوروش به عنوان یک شخصیت ایرانی و جهانی نامگذاری شود اما قطعا آن روز ۷ آبان نخواهد بود چرا که سند قابل اعتنایی برای این روز در دسترس نیست و تنها سندی که می شود به آن استناد کرد،مربوط به کتاب های منتسب به یهود است و این روز را ،بیشتر آن جریان دارد دنبال می کند.

وی از ۴ آبان به عنوان یکی از روزهایی که جریان سلطنت طلب دنبال احیای آن است نام برد و گفت:تبلیغ روز ۷ آبان توسط جریان ضد انقلاب در فضای مجازی و ماهواره هماورد طلبی با نظام جمهوری اسلامی بود که در نهایت منجر به این شد که یک مقداری محدود سازی کنیم اما هرگز ممانعت به عمل نیاوردیم و حتا برای یک ثانیه جاده منتهی به پاسارگاد بسته نشد.

به گفته این مقام امنیتی استان فارس تعمیر تونل سعادت شهر و پاسارگاد از مدت ها پیش در دستور کار قرار داشت که در نهایت این موضوع (۷ آبان)یک فرصت برای تعمیر تونل شد،اما نه تونل و نه راه هرگز بسته نشد!

هادی پژوهش با بیان اینکه حق بود که روز کوروش را خودمان دست می گرفتیم و برای آن برنامه ریزی می کردیم گفت:حضور نیرو در منطقه پاسارگاد لازم بود اگرچه خیلی ها به این موضوع سیاسی نگاه کردند اما در آن مقطع برای ما میسر نبود که به مردم اطلاعات امنیتی بدهیم و بگوئیم قضیه چیست.

معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس تاکید کرد: روز ۷ آبان محدودیت ایجاد شد اما ممانعت ایجاد نشد و امکان دسترسی به خود آرامگاه کم شده بود ولی ممانعتی به عمل نیاوردیم.

وی بزرگداشت کوروش را به عنوان کسی که نقش تاریخی برای این سرزمین داشته و برای شکل گیری تمدن ایرانی زحمت کشیده دور از ذهن ندانست و گفت :نامه ای برای ثبت روز کوروش به رئیس جمهور نوشته شده و موضوع از طریق مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس پیگیری می شود و در استان نیز کارگروه روز بزرگداشت کوروش در حال پیگیری این موضوع است .با این امید که سال آینده در تقویم رسمی کشور روز ملی کوروش را داشته باشیم.

وی تخت جمشید و پاسارگاد را میراث بزرگ هنر معماری ایران با حداقل امکانات توصیف کرد و گفت: باعث افتخار ما ایرانیان است که در ۲۵۰۰ سال پیش نقوش برجسته بر روی سنگ حکاکی شده و سیستم زهکشی تخت جمشید متناسب با قوانین امروزی آب است.این ها نشانه مدنیت و درک و فهم بالای این ملت است.

پژوهش در پایان  کوروش را یک واقعیت پذیرفته شده دانست و گفت:استانداری هیچ نامه ای به هیچ دستگاهی برای ممانعت از حضور مردم در محوطه تاریخی پاسارگاد نزده و هر سه نامه ای که در فضای مجازی پخش شد،جعلی بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.