رضایی: امروز راه پیمایی روز قدس در سراسر دنیا برگزار می شود

خبرپارسی –  رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه مراسم راه پیمایی روز قدس زمانی فقط در جمهوری اسلامی برگزار می شد، گفت: اما امروز در اروپا و آفریقا هم برگزار می شود .

حجت الاسلام «محمد رضایی»، امروز (چهارشنبه ۸ خرداد) با تاکید بر اینکه تجمع و راهپیمایی روز جهانی قدس توسط امام راحل (ره) پایه گذاری می شود، افزود: این تجمع شبیه تجمع مسلمین در حج تمتع است و با این تفاوت که تجمع در حج در یک مکان بوده ولی این راهپیمایی حتی در روستاها هم برگزار می شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به قتل امام جمعه کازرون، اضافه کرد: مرحوم خرسند، یک شخصیت برجسته بین مردم بود و از لحاظ علمی و اخلاقی زبانزد بود و در همه مقاطع در خصوص دین دلسوزی می کرد، وی شهادت گونه از دنیا رفت، قضیه در حال پیگیری است و ضارب شناسایی شده است.

حجت الاسلام رضایی با بیان اینکه مراسم راه پیمایی روز قدس زمانی فقط در جمهوری اسلامی برگزار می شد اما امروز در اروپا و آفریقا هم برگزار می شود، اظهارداشت: در دهه پنجم این راهپیمایی از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که آمریکا سفارت خود را به قدس برد و برخی حاکمان عرب منطقه هم علاقه به  نزدیک شدن به صهیونیست ها دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه جنگ نظامی هم اکنون مورد توجه است البته رهبری معظم انقلاب هم تاکید کردند که جنگ نمی شود، افزود: ترامپ با آن همه عربده کشی عقب نشینی کرد البته وی دمدمی مزاج است اما همین عقب نشینی نشان از قدرت ایران در عرصه نظامی دارد.

وی با اشاره به اینکه در بحث جنگ عربستان با یمن این کشور در موضع ضعف قرار گرفته است، اضافه کرد: آنچه که در سطح منطقه و جهان مشخص شده حقانیت جمهوری اسلامی را روشن می کند و طراحان این نقشه های پلید شکست خواهند خورد.

به گفته حجت الاسلام رضایی، در سراسر فارس، راهپیمایی روز جهانی قدس از ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه آغاز می شود و در شهرستان ها از میدان های اصلی آغاز خواهد شد، در شیراز هم مسیر راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) – بلوار زند – میدان شهدا – خیابان پیروزی – چهارراه پیروزی (سه راه نمازی) – بلوار شهید دستغیب و حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) خواهد بود، مترو و اتوبوس به شکل رایگان مردم را به ابتدای راهپیمایی خواهند رساند.

وی با بیان اینکه سردار رمضان شریف، سخنگوی سپاه و رئیس ستاد انتفاضه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، سخنران مراسم راهپیمایی روز قدس در شیراز است، افزود: ۷۶ نقطه در فارس شاهد برپایی راهپیمایی هستند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس با اشاره به برنامه های سالروز ارتحال امام راحل (ره) گفت: مسابقات فرهنگی همچون وصیت نامه امام (ره) در موضوع های مختلف برگزار می شود.

حجت الاسلام رضایی با یادآوری این مطلب که مراسم مرکزی ارتحال امام (ره)، عصر روز ۱۳ خرداد از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه با سخنرانی آیت الله سید احمد خاتمی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار می شود، افزود: به مناسبت روز ۱۵ خرداد هم عصر روز ۱۴ خرداد مراسم با سخنرانی آیت الله سید احمد فاطمی، از مدرسین حوزه علمیه قم در حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین (ع) برگزار می شود.

 وی با اشاره به اینکه اقامه نماز روز عید فطر درمنطقه میانرود به شکل مرکزی به امامت آیت الله دژکام برگزار می شود و نماز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) به امامت آیت الله دستغیب برگزار خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.