رسیدگی به پرونده حمله به خودروعلی مطهری در شعبه چهارم بازپرسی نظامی شیراز/وکیل مطهری:متهمان و آمران حمله به علی مطهری در شیراز همگی نظامی هستند

خبر پارسی – وکیل علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدگی به پرونده حمله به خودروعلی مطهری در شعبه چهارم بازپرسی نظامی شیراز در حال انجام است.

 مصطفی ترک همدانی، پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در شیراز با بیان اینکه متهمان و آمران حمله به علی مطهری در شیراز همگی نظامی هستند افزود: نظر قضات دیوان عالی کشور به صالح دانستن دادسرای نظامی شیراز در رسیدگی به پرونده حمله به علی مطهری است و این پرونده در شعبه چهارم بازپرسی نظامی رسیدگی می شود .
ترک همدانی گفت: دادسرای نظامی شیراز صالح به رسیدگی است و من در سفر به شیراز در اوایل هفته گذشته این موضوع را پیگیری کرده ام.
وی ادامه داد: تعداد آمران این پرونده بیش از پنج نفر است وشماری از متهمان این پرونده که در بخش دوم شکایت علی مطهری در شیراز رسیدگی شد تابستان امسال به شعبه چهارم دادسرای نظامی شیراز احضار شدند و از آنان تحقیق شد.
ترک همدانی پیشتر گفته بود به دلیل مشاغلی که این متهمان دارند باید پرونده در دادسرای نظامی رسیدگی شود و این مرجع قضایی صلاحیت رسیدگی به پرونده را دارد .
وی ادامه داد: آنچه تا کنون به دست آمده این است که حمله کنندگان با برنامه ریزی به خودرو مطهری حمله کردند و مانع از ورود وی به محل سخنرانی شدند بنابراین عوامل دیگری به جز کسانی که در مرحله اول به اتهام های آنها رسیدگی شد در این پرونده دخالت دارند که باید به اتهامات آنان نیز رسیدگی شود .
علی مطهری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، هجدهم اسفند سال ۹۳ برای سخنرانی در دانشگاه شیراز به این شهر سفر کرد اما در فاصله فرودگاه تا دانشگاه مورد هجوم افرادی قرار گرفت که خواستار لغو سخنرانی وی بودند.
در جریان این حمله، شیشه های ماشین حامل مطهری شکسته شد و خودرو وی نیز مورد هجمه قرار گرفت اما در نهایت با دخالت پلیس غائله ختم شد و مطهری به تهران بازگشت.
پس از این اتفاق، پرونده ای با شکایت مطهری علیه حمله کنندگان تشکیل ومرجع قضایی برای ۱۱ نفر کیفرخواست صادر کرد .
درشعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری بدوی شیراز به این پرونده رسیدگی شد و دادگاه ۶نفر از حمله کنندگان را به ۲ ماه حبس و ۱۰ ضربه شلاق و دو نفر دیگر را به چهار ماه و نیم حبس و ۳۷ ضربه شلاق محکوم کرد.
از میان سه متهم دانشگاهی پرونده نیز که با شکایت مدعی العموم برای آنها پرونده تشکیل شده بود و مطهری شاکی پرونده نبود، یک متهم به ۲ سال انفصال از خدمت با ۲ سال تعلیق و یک نفر دیگر از مسئولان دانشگاه نیز به ۲ سال انفصال از خدمات دولتی قطعی محکوم شده است همچنین دانشجوی دعوت کننده از مطهری به دلیل معاونت در امتناع از دستورات و قوانین دانشگاه، به پرداخت ۱۰ میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.
حکم صادره در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری ۲ شیراز قابل تجدیدنظرخواهی است ضمن اینکه مطهری به حکم صادر شده در مورد هشت فرد حمله کننده اعتراضی نکرده اما متهمان به رای صادره اعتراض کرده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.