رای دیوان عدالت رسید/حالا چه می گویید جناب مشفقیان؟

خبرپارسی-برق شیراز سالهاست از مسیر واقعی خود فاصله گرفته و کم نیستند آنهایی که این معضل ورزشی-اجتماعی را مربوط به دیدگاههای غیر ورزشی اول شخص برق منطقه ای فارس می دانند.

مهندس مشفقیان در همه این سالها سیبل برقی ها بود. چه روزهایی که رسول فلاح او را متهم کرد که از اوضاع تیم خبر ندارد و یک «بچه» به وی آمار غلط می دهد و چه بعد از آن که همه تلاشش را در راه جداسازی باشگاه برق از پیکره برق منطقه ای به کار بست ، می شد زمزمه های زیر لب یا فریادهای آشکار منتقدان را شنید که از اوضاع این باشگاه به سبب ضعف مدیریت مشفقیان گله مند بودند.

اوج شاهکارهای مشفقیان به تابستان ۱۳۹۱ بر می گشت. آنجایی که این باشگاه ریشه دار را بدون ریالی و بدون تشریفات مزایده و…به حسین فارسی هبه کردند و بدهی ها را هم بر دوش دولت نهادند.

در این راه استاندار وقت فارس-صادق عابدین- هم همتی مضاعف به خرج داد تا از «آبراموویچ» فوتبال فارس رونمایی شود اما فارسی خیلی زود عیار خود را نشان داد. عیاری که قبلا در ساری هم نمایش گذاشته بود و همگان از تکرار آن ترس داشتند.در این راه کمانه هم ساقدوشی به تمام معنا برای داماد تازه فوتبال فارس بود و هرجا نشست از فارسی به عنوان فرشته نجات برق یاد کرد. شاید اتفاقاتی که در این باشگاه و البته در ورزش فارس رخ داد را اسکندر مقدونی در تخت جمشید رقم نزده بود!

فارسی در اقدامی محیرالعقول نیمی از سهام باشگاهی که مجانی به او داده شده بود را ۵۰۰ میلیون به فرد دیگری فروخت و ورود آن فرد-شیروانی- به مجموعه برق اتفاقات طنز و کمدی متعددی را رقم زد.رفت و آمد مکرر مربیان و بی پولی هایی که نشان می داد شایعات درباره منابع مالی این فرد بیراه نیست برق را به جایی رسانده که حالا برای سقوط به دسته سوم بیقراری می کند.مردن هم قاعده دارد و کاش اگر بنا بر مردن برق بود با کارتن خوابی نمی مرد.مرحوم نعمت اللهی- موسس برق- اگر این روزها را ببیند و ماجراهای فکاهی مالکی که پس از برد –بخوانید تنها برد برق در دسته دوم- مقابل صنعت ساری پا برهنه همه امامزاده های شهر را زیارت کرد را بشنود بعید نیست دوباره در قبر بمیرد!

تیم فوتسال برق که فصل قبل مدعی صعود به لیگ برتر بود در آستانه سقوط از دسته اول قرار دارد و تیم های پایه باشگاه هم تکلیف شان معلوم است.خنده دار از همه این ها اینکه سایت باشگاه برق در خبری آورده که مالکان باشگاه در نشستی مهم، برنامه ریزی کرده اند که از فصل آینده برق اوضاع خوبی داشته باشد! مشخص نیست چرا برنامه ریزی هایشان متوجه امسال و فصل جاری نیست؟! حکایت حکایت مردی است که در دعوا با فرد دیگری داشت کتک می خورد و به اطرافیان می گفت:کسی حق میانجیگری و وساطت را ندارد، بگذارید او مرا بزند ،دفعه دیگر من او را میزنم!

***

در چنین اوضاع و احوالی، خبر شکایت پیشکسوتان به دیوان عدالت درباره واگذاری غیر قانونی باشگاه برق منتشر شد. خبری که با واکنش پسر مشفقیان همراه بود و او تلاش کرد تا ابوی گرامی را از این موضوع مبری بداند اما اسناد و مدارک موجود آنقدر گویا و شفاف هستند که نشان بدهند چه تخلفاتی در امر واگذاری رخ داده است.

دیوان عدالت بلافاصله با صدور دستور موقت رای به توقف واگذاری برق داد. با این دستور موقت ، حالا برق منطقه ای مالک قانونی باشگاه است و باید منتظر تصمیم قطعی و نهایی هیات عمومی دیوان عدالت اداری ماند. در دادنامه صادره که به برق منطقه ای هم ابلاغ شده آمده است:

موضوع شکایت و خواسته: دستور موقت مبنی بر ابطال تصمیم مدیریت برق منطقه ای فارس مورخ ۱/۴/۹۱

گردشکار:شاکی دادخواستی به خواسته فوق به دیوان تسلیم که اجرای عملیات و اقدامات مورد اعلامی از سوی مشتکی عنه موجب ورود خسارت و اضرار به اینجانب می گردد، تقاضای رسیدگی و صدور دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرایی تا تعیین تکلیف قطعی شکایت را نموده است که دادخواست پس از ثبت به شماره ۷۶۷۴۵ به این شعبه ارجاع گردیده است.شعبه به تاریخ فوق جهت رسیدگی به پرونده مارالذکر تشکیل و پس از بررسی محتویات پرونده ختم رسیدگی را اعلام و بشرح زیر اتخاذ تصمیم می نماید

قرار دیوان

با توجه به سوابق و مدارک موجود ، نظر به اینکه اجرای موضوع خواسته فوق البیان موجب ورود خسارت به شاکی می گردد به نحوی که جبران آن در اتیه متعسر خواهد بود و ضرورت و فوریت دستور موقت محرز است ، لذا باستناد مواد ۳۴ و ۳۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب ۱۳۹۲ دستور موقت مبنی بر توقف عملیات اجرای موضوع خواسته نسبت به شاکی تا تعیین تکلیف قطعی شکایت، صادر و اعلام می گردد. قرار صادره قطعی است.

ضمنا دفتر محترم در راستای اعمال مواد ۱۲ و ۸۴ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ پرونده به دفتر هیات عمومی دیوان عدالت اداری ارسال و از آمار این شعبه کسر گردد.

 

رییس شعبه اول دیوان عدالت اداری

محمد آشورلو

***

همانگونه که در متن دادنامه صادره مشخص است، اسناد و مدارک ابرازی تا جایی قانع کننده بوده و حکایت از غیر قانونی بودن واگذاری باشگاه برق به حسین فارسی داشته که دیوان در رای خود آورده « ضرورت و فوریت دستور موقت محرز است» و اعلام کرده که تصمیم مورخ ۱/۴/۹۱ برق منطقه ای(واگذاری باشگاه به فارسی) متوقف گردد و به عبارت ساده تر باید به روال سابق برگردد یعنی باشگاه زیر نظر برق منطقه ای اداره شود. این امر تا رسیدگی قطعی به پرونده پابرجاست و قابل اعتراض هم نیست زیرا همانگونه که ملاحظه می فرمایید در متن رای آمده که «قرار صادره قطعی است».

پرونده هم از آمار شعبه اول دیوان عدالت کسر و به هیات عمومی دیوان ارجاع گردیده که رسیدگی در آن هیات زمانبر است و تا مادامی که آن هیات اعلام رای ننموده ، باشگاه دولتی است و هر کسی که از این دستور تخطی کند و مراتب این تخطی به دیوان گزارش داده شود مجرم است و مطابق قانون ، به انفصال محکوم می گردد.

***

مشفقیان که این روزها در کربلای معلی به سر می برد حتما در بازگشت به ایران باید پاسخگو باشد. پاسخگوی اینکه چرا چنین واگذاری عجیب و غریبی در دستگاه تحت مدیریت وی صورت گرفته است. وی احتمالا به دنبال تنظیم دفاعیات حقوقی برمی آید تا اقدام خود را قانونی جلوه دهد اما موضوع این پرونده اصلا پیچیده نیست و می توان با پاسخگویی شفاف به چند سئوال ساده ، خود را نزد افکار عمومی هم تبرئه کرد . سئوالاتی از این دست:

۱-با چه مجوزی باشگاه برق را بدون مزایده تقدیم یک فرد خاص کردید؟

۲-با چه مجوزی این باشگاه را بدون پرداخت یک ریال و به صورت رایگان تقدیم یک فرد خاص کردید؟

۳-با چه مجوزی بدهی ها را بر دوش دولت باقی گذاردید و بعدها برای خلاصی از آن ، مجموعه ورزشی برق واقع در بلوار رازی را هفت ساله در اختیار حسین فارسی قرار دادید تا بدهی ها را بپردازید؟

نکته جالب تر آنجاست که فارسی که این باشگاه و برند ارزشمند را رایگان دریافت نموده بود ، برای تامین هزینه هایش به دنبال تصاحب یک معدن برآمد و کسی هم نمی پرسید اگر بنا به چنین خاصه خرجی هایی بود چه حاجتی به واگذاری برق به بخش خصوصی داشتند؟

امروز روز پاسخگویی است. پاسخگویی آنهایی که در همه این سالها نخواسته اند پاسخگو باشند و استقرار تیم سازمان بازرسی در دفتر برق منطقه ای هم می تواند دلیلی بر همین مدعا باشد.حالا چه می گویید جناب مشفقیان؟

4 دیدگاه برای “رای دیوان عدالت رسید/حالا چه می گویید جناب مشفقیان؟

  1. ابتدا باید تشکر کنیم از آقای صدری که پیگیر حال و احوال برق شیراز هستند و یک گلایه که چرا به همه چیز از دریچه سیاست نگاه میکنید؟گفته اید مشفقیان ورزشی نبود! آقای صدری انتظ‌‌‌‌‌‌‌ار که ندارید مدیرعامل شرکت برق فارس با شرت ورزشی عکس یادگاری داشته باشد!؟ مثل این می ماند که بگوییم عامل ناکامی تیم فوتبال خوزستان مدیرعامل صنایع فولاد خوزستان است! نگاه سیاسی را از سر فوتبال بردارید.برق شیراز به فارسی واگذار و نه هبه شد تنها و تنها به دلیل مشکل مالی برای تامین منابع مالی چه اقدامی باید انجام میشد که نشد؟
    در خصوص رای دیوان عدالت اداری هم باید ابتدا تشکر کرد از پیشکسوت فوتبال شیراز آقای خلیل صالحی که نگران و پیگیر امور برق شیراز هستند اما باید گفت اقای صالحی عزیز شرایط برق شیراز با سال ۸۵ که شما مدیرعاملش بودید و فقط به عنوان پاداش ده میلیون تومان به هیئت مدیره پرداخت کردید خیلی فرق میکند(ان موقع دلار زیر هزار و پراید حدود هفت میلیون بود) اگر نهایتا برق شیراز به برق منطقه ای برگردد و به فرض محال مشفقیان شما را مجددا مدیرعامل کند با این اوضاع وحشتناک مالی وزارت نیرو دیگه از این بذل و بخشش ها خبری نخواهد بود به فکر یک منبع مالی مطمین غیر دولتیباشید لطفا!! مکیدن از بیت المال مسلمین برای یک فوتبال ناقص و معیوب و بدون خروجی بس نیست؟
    و اما نکته آخر برق شیراز به حسین فارسی هبه نشده بلکه در اضای آن تعهد محضری و چک بابت پردتخت بدهی در حدود سه میلیارد تومان از وی گرفته شده که این چک و تعهد الزام آور به اجرا گذاشته شده،هبه به معنای بذل و بخشش است نه در ازای سه میلیارد تومان! و این سند مالی در قرارداد ذکر نشده ولی به معنای نبودش نیست

    1. خود مشفقیان نامه زده به هیات فوتبال استان که بدهی ها را ظرف شش ماه ما پرداخت می کنیم و ربطی به فارسی نداره.یک نسخه شو ما تو اداره کل هم داریم. ضمنا اگه چک و ضمانت سه میلیاردی وجود داشت برق منطقه ای به دیوان عدالت ارائه میدادبیخیال. .نه جناب آقای ح – ک -برق از روزی بیچاره شد که شما و حیاتی نژاد و منصوری زاده و محسنی پور بدون تجربه مدیریت فوتبالی در این سطح اومدید باشگاه را گرفتید.اون روزایی که خودت میدونی اشتباه کردی و رفتی زیر پرچم اونها.همون روزایی که مشفقیان تاج سرتون بود و دور و بر اصولگراها و موتلفه ها می چرخیدید.صالحی پول گرفته یا نگرفته فوتبالی بوده 40 سال تو فوتبال مملکت بوده. وقتی فارسی یک شبه میاد با رانت استاندار جون جونی شما کلی کاسب میشه چرا صالحی نشه؟تکلیفش هم با خودش معلومه و حرفشو روشن و شفاف میزنه. نه وبلاگ جعلی نسیم فارس راه انداخته نه رو وبلاگ ها و وبسایت ها کامنت با نام مستعار میزاره. واقعا متوجه نشده ای همه دستتو خونده اند و دیگه کسی برات تره خورد نمیکنه؟ به خدا به پیر به پیغمبر همه اونهایی که میگن دوستت هستند پشت سرت همه چی میگن. نمونه اش اون روز تو اداره کل ورزش. همونی که تو دوران معاونتت دور و برت می چرخید حرفهایی پشت سرت میزد نگفتنی. همونی که مرتب بهت میگفت حاجی لنگه نداری.بگذریم.یه نگاه پشت سرت بنداز.اون احترام و آبرو و اعتباری که چند سال قبل داشتی را حالا داری؟ به خدا من دلسوزتم که میگم.به هرحال دو سال با هم همکار بودیم و به من بدی نکرده ای اما دلم نمیخواد بیشتر از این خراب بشی. کاری کن که حسابت با خودت صاف باشه. این سایت و اون سایت و اون روزنامه و فلان و بهمان برات فایده ای نداره. اگه داشت الان همون کمانه نمی گفت بزرگترین اشتباهم پست دادن و دفتر دادن به کامیاب بود.من نمی شناختمش اینقدر عوض شده.
      تو مطلب هم نوشته دیدگاه غیرورزشی مشفقیان. منظور شورت ورزشی نیست.دیدگاه میدونی یعنی چه؟

  2. آقای هوادار برق یک جوکی بگو که بهت نخندند. اگه مسئولیت بدهی ها اونم سه میلیارد بر عهده فارسی بود چرا مجموعه برق تو بلوار رازی را هفت ساله بهش دادند و بحث اجاره اش پیش اومد؟ کدوم ابلهی میاد برق را سه میلیارد بخره؟مغز خر هم خورده باشه میرفت گهر دورود را می خرید 4 میلیارد تو لیگ برتر.دفاعیه هم آدم میخواد از کسی بنویسه جوری بنویسه که مردم فکر نکنند یه از همه جا بیخبر که تو غار اصحاب کهف بوده اونو نوشته. اصلا مگه نه سند و مدرک وجود داره که هبه نشده خوب رو کنند.اصلا سه میلیارد نه شش میلیارد خریده.چرا بدون مزایده؟ کدوم قانون اجازه داده؟

  3. اونی که خودشو هوادار برق معرفی کرده را همه ما آپاچی ها میشناسیم. کسیه که سال قبل گند زد به برق.کسی که آبروی 70 ساله برق را با دریافت 30 میلیون تومان از شهرداری تبریز برد و خودشم گرفتار شد.آقای صدری اگه متوجه نشدی اون کیه تا بهت بگم. رو وبلاگ آقو مهدی هم میاد گاهی اوقات کامنت میزاره و بهش میخندیم. بهش از همین طریق میگم تو دیگه دورانت تموم شده. دیگه کسی نیست حمایتت کنه. برو بشین تو لونه ات و منتظر عقوبت الهی و آه ما هوادارها باش جناب کچل خان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.