راه اندازی سامانه ارائه خدمات غیر حضوری تامین اجتماعی/آئین نامه اجرایی طرح زیان آور بودن شغل خبرنگاری اعلام نشده است

خبرپارسی – مدیر کل تامین اجتماعی فارس در خصوص تصویب طرح سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری گفت: تصویب این طرح توسط وزیر اعلام شده اما آیین نامه اجرایی آن اعلام نشده است .

عبدالکریم نباتی ظهر امروزچهارشنبه ۱۸ اردیبهشت در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی سامانه ارائه خدمات غیر حضوری تأمین اجتماعی با عنوان طرح ملی مرحوم نوربخش خبر داد و گفت: در سامانه طراحی شده ۶۵ خدمات الکترونیکی و غیر حضوری برای کارفرمایان، بیمه شده‌ها  و مستمری‌بگیران ارائه می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس ادامه داد: خدمات نام‌نویسی، ارسال لیست حق بیمه، بازرسی کارگاهی، مکاتبات و ابلاغ‌ها، مطالبات کارگاه همچنین پیگیری اعتراضات از طریق سامانه انجام می‌گیرد و افزود: از بین جمعیت ۷۳ هزار نفری کارفرمایان، ۹۷ درصد به صورت غیر حضوری حق بیمه را پرداخت می‌کنند .

وی دریافت فیش حقوقی، حکم مستمری، استعلام وضعیت مستمری، درخواست برقراری مستمری، خدمات نام‌نویسی، پرونده الکترونیک، خدمات درمانی، حمایت‌های کوتاه مدت، بازرسی و… را ازجمله خدمات سامانه مذکور به مسنمری بگیران عنوان کرد .

 نباتی آزادسازی ۱۳۲ هزار متر مربع فضای بایگانی سنتی و ۵۰۰ نیروی مشغول دراین بخش را از مزایای استفاده از سامانه فوق و طرح ۱۷ ماده ای عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح کاهش مدت زمان صدور کارت بازرگانی، مساعدت در نحوه دریافت حق بیمه کارگاه‌های دچار بحران و تقسیط بدهی آن، بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب، تمدید طرح مشوق‌های بیمه‌ای کارفرمایان برای حفظ نیروی کار و جذب نیروی جدید، ارائه غرامت ایام بیماری  به صدمه‌دیدگان بیمه شده کارگاه‌های دچار حادثه سیل، ارائه مقرری بیمه بیکاری به بیمه‌شدگان شاغل در کارگاه‌های دچار حادثه سیل همچنین تداوم بیمه رانندگان مشمول حق بیمه سهم دولت انجام خواهد شد.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه امسال حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی افزایش می‌یابد، افزود: حقوق حداقل‌بگیران ۳۶ و نیم درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است و سایر سطوح نیز که بیشتر از حداقل‌بگیران هستند با افزایش ۱۳ درصدی حقوق به اضافه ۲۶۱ هزار تومان مواجه خواهند شد.

وی یادآور شد: اعمال افزایش حقوق مستمری‌ بگیران از اردیبهشت ماه سال جاری است و درصورت تأمین منابع از خرداد ماه پرداخت می‌شود.

مدیر کل تامین اجتماعی فارس در خصوص تصویب طرح سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری گفت: تصویب این طرح توسط وزیر اعلام شده اما آیین نامه اجرایی آن اعلام نشده است .

او همچنین با اشاره به مشکلات بیمه خبرنگاران در این خصوص افزود: تشکلات مرتبط با خبرنگاران می توانند اشکالات طرح را جمع بندی کرده و در اختیار ما بگذارند تا با انتقال به مرکز موجبات رفع آن فراهم شود .

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس با بیان اینکه سال ۹۷ سال سختی برای ما بود، ابراز داشت: با شروع تحریم‌ها و عدم امکان تبادل ارز در بخش دارو و خرید تجهیزات با مشکلاتی مواجه شدیم و حتی در فراهم کردن برخی اقلام عادی مراکز بیمارستانی و درمانی نیز مشکل داشتیم.

 اکبر امیری با اشاره به افتتاح ۳ مرکزدرمانی در سال گذشته، گفت: عملیات ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تأمین اجتماعی شیراز نیز به دستور وزیر وقت آغاز و در حال ادامه کار است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۹۰۰ هزار آزمایش خون عادی در مراکز سرپایی انجام گرفته است که از نرم استانداردهای بین المللی خیلی بالاتر است، گفت: این مسئله برای ما متولیان سلامت تدوین سیستمی که افراد بر اساس نیاز به مراکز درمانی مراجعه کنند را ضروری می‌کند.

معاونت درمان تامین اجتماعی فارس خاطر نشان کرد: در سال جاری بودجه درمانی با ضریب رشد ۱۰ درصد تدوین و ابلاغ شد که از برنامه‌های امسال ادامه ساخت بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تأمین اجتماعی با پیمانکاران داخلی و احداث بیمارستان ۶۴ تختخوابی توسط یکی از خیرین در استان است.

امیری گفت: ۸۶ درصد از بیمه شده‌های تأمین اجتماعی از خدمات دولتی استفاده می‌کنند و کمتر از ده درصد مراجعین بیمارستان‌های خصوصی هستند.

وی با اشاره به لغو قرارداد بیمارستان‌های خصوصی شیراز با بیمه تامین اجتماعی به دلیل تاخیر در پرداخت‌ها، گفت: تعدادی از بیمارستان‌ها که بیشترین مراجعه تأمین اجتماعی داشتند از جمله بیمارستان کوثر و بیمارستان مادر و کودک که لغو قرارداد کرده بودند مجدد دفترچه‌های تأمین اجتماعی را پذیرش می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.