رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر شیراز: خروج کارخانه سیمان از شیراز در کمیته تخصصی بررسی می‌شود

خبرپارسی – رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: خروج کارخانه سیمان از شیراز در کمیته‌ای به ریاست دکتر «علی ناصری» رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا بررسی و نتیجه آن به صورت ماهانه در اختیار شورا قرار خواهد گرفت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، «نوذر امامی» با اشاره به موضوع انتقال کارخانه سیمان از شیراز که در جلسه یکصد و بیست و سوم این کمیسیون و با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گرفت، اظهار داشت: در این کمیته دکتر «لیلا دودمان» عضو کمیسیون شهرسازی و معماری شورا، نمایندگانی از استانداری، فرمانداری، اداره کل حفاظت محیط زیست استان، معاونت شهرسازی و معماری، اداره املاک و مستغلات و اداره امور حقوقی شهرداری شیراز و نیز شهرداری منطقه ۴ و هیات مدیره کارخانه سیمان حضور خواهند داشت.

وی با تاکید بر اینکه کارخانه سیمان فارس و روغن نباتی شیراز دو کارخانه صنعتی هستند، تصریح کرد: کارخانه سیمان یکی از صنایع بزرگ آلوده کننده شیراز محسوب می‌شود که از سال‌ها پیش بر جابه‌جایی آن تاکید شده است چرا که این کارخانه در دل شهر شیراز واقع شده است.

او با اشاره به اینکه شیراز از جمله کلانشهرهای منحصر به فرد کشور است که هنوز هوای سالم دارد و آلودگی هوا در آن شدت نیافته است، بیان داشت: برای جایگزینی سیمان فارس احداث کارخانه جدید در محور خرامه و در شمال شرق شیراز پیشنهاد شده است اما همچنان این کارخانه آلوده کننده در شیراز فعالیت دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر شیراز لایحه تغییر پهنه محدوده شهرک شهید بهشتی از مسکونی دو طبقه به مسکونی سه طبقه را دیگر موضوع مورد بررسی در جلسه اخیر این کمیسیون عنوان کرد و افزود: بر این اساس کمیسیون با تغییر ضابطه پهنه محدوده شهرک شهید بهشتی موافقت کرد.

امامی با اشاره به اینکه مقرر شد موضوع جهت تصمیم‌گیری نهایی به صحن شورا ارجاع شود، گفت: پس از تأیید نهایی طرح مورد نظر توسط شهرداری به کمیسیون ماده ۵ ارجاع خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.