اعتصاب غذا و تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز / رئیس قول داد دانشجویان مصونیت انضباطی داشته باشند!

خبر پارسی – حدود ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز روز سه شنبه ۱۲ آذرماه  مقابل سلف سرویس دانشگاه دست اقدام به تجمع کردند.

به گزارش خبر پارسی بهانه این تجمع اعتراض به معضلات صنفی دانشجویان، به ویژه مشکلات سلف سرویس دانشگاه بود . دانشجویان با چیدن سینی های غذا از داخل سلف به سمت ساختمان مدیریت دانشگاه و تشکیل صفی از ظروف غذا، اعتراض خود را نشان  دادند.

بنا برگزارش خبرنگار خبر پارسی علی رغم حضور دکتر علیزاده، مدیر امور دانشجویی و همچنین دکتر حسام الدینی معاون دانشجویی دانشگاه، و تلاشش آنها  برای پاسخگویی به دانشجویان و رفع مشکل، دانشجویان خواستار حضور دکتر جم، رئیس دانشگاه برای پاسخ گویی مستقیم بودند.

یک ساعت و نیم از تجمع دانشجویان گذشته بود تا ریاست دانشگاه با  تماس های مدیر و معاون دانشجویی دانشگاه در جمع دانشجویان معترض حاضر شود. بنا بر گزارش خبرنگار خبر پارسی این اولین بار بود که دکتر جم در جمع دانشجویان حاضر می شد در حالی که از مرداد ماه سال ۸۹، که ایشان ریاست دانشگاه را پذیرفتند علی رغم درخواست های مکرر دانشجویان، شورای صنفی و تلاش های فعالین دانشجویی این دانشگاه، وی حاضر به حضور در جمع دانشجویان و پاسخ گویی مستقیم به آنها نشده بود.

بنا بر این گزارش ظاهراً با انتخاب دولت تدبیر و امید و تغییر ساختار وزارت علوم، دکتر جم بالآخره و به  ناچار پاسخ گوی دانشجویان شد. حضور دکتر جم باعث شد  معترضین پس از مدت ها انتظار، از وجود چنین فضایی برای   اعلام مطالبات و شکایات خود در زمینه های مختلف،به شخص ریاست دانشگاه،استفاده کنند. انتقاد نسبت به شیوه ی مدیریتی ایشان و عملکردشان در طول این ۳ سال، مشکلات عدیده ی فرهنگی، پلمپ غیر قانونی انجمن اسلامی دانشگاه در همان روزهای نخست ریاست نامبرده و ایجاد فضای امنیتی و برخوردهای شدید نضباطی از جمله اعتراضات دانشجویان بود.

گزارش خبرنگار خبر پارسی می افزاید: دانشجویان معترض خواستار برگزاری جلسه ی پرسش و پاسخ با حضور دکتر جم و معاونین ایشان شدند. دکتر جم نیز اگرچه به نظر می آمد تمایلی به پاسخگویی ندارد؛ اما این خواسته ی دانشجویان را پذیرفت و قرار بر این شد که جلسه ی پرسش و پاسخی از طریق شورای صنفی دانشگاه به عنوان نمایندهی دانشجویان، هفته ی آینده در سالن آمفی تئاتردانشگاه به صورت عمومی و در جمع همه ی دانشجویان برگزار شود.

securedownload

 در پایان این تجمع که حدود دو ساعت به طول انجامید دانشجویان معترض از دکتر جم قول گرفتند که هیچ یک از افراد حاضر، به دلیل شرکت در این تجمع، دچار مشکلی نشوند و مصونیت انضباطی داشته باشند!

20131203_121730


31 دیدگاه برای “اعتصاب غذا و تجمع اعتراضی جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز / رئیس قول داد دانشجویان مصونیت انضباطی داشته باشند!

  1. اگر که این مدیران افراطی از ترس وزارت علوم جدید و در خطر دیدن میز ریاست حاضر به پاسخ گویی باشند

  2. به امید روزی که همه این افراد پوتین های خود را بپوشند و به پادگان برگردند تا دانشجویان بتوانند در یک محیط آکادمیک به تحصیل و نقد و ساختن آزادی و دموکراسی بپردازند.
    خبر پارسی دمت گرم

  3. یعنی آدم دروغگو رو میگیرن با کله ها با کله میندازن تا آتیش!
    300 نفر! برو بابا دیگه به من نگو!
    مرد باش تایید کن

  4. سلام

    درست نیست اصل خبر رو با یکسری اعداد غلط مخلوط و به خواننده خورانده بشه.

    300 نفر؟؟

    قضاوت به عهده خودتون
    عکس دوم رو نگاه کنید تقریبا از جلوی سلف گرفته شده، تعداد سینی ها رو تو عکس نگاه کنید.
    تعداد کسایی که جلوی سلف جمع شده بودند(چه کسایی که اعتراض داشتند و چه کسایی که اومده بودند برای دیدن فیلم که بعد از دیدن این اعتراض هم رفتند و غذا تناول کردند) به این تعداد نیمرسه.
    دولت این دوره دولت اعتدال است مگر نه؟؟
    پس بیایید انصاف داشته باشیم، مطمئنن حرفی که از دل براید لاجرم بر دل نشیند.لزومی به غلو نیست.

  5. والا چیزی که ما دیدیم تجمع کنندگان از 120-130 نفر تجاوز نمیکرد ! عکسها واضحه !

  6. اولا تعداد دانشجویان 300 نفر نبود.بلکه به زور به 100 نفر می رسید.ثانیا من با اکثر دانشجویان که صحبت کردم می گفتند ما فقط برای اعتراض به غذا آمده بودیم نه برای چیز دیگری(از این وضعیت خیلی ناراضی بودند.).ثالثا دکتر جم در مصلی که آمده بودند و بچه ها اعتراضات خود را بیان کرده بودند،من مشاهده کردم که خیلی خوب به اعتراضات جواب دادند.در ضمن بگویم که من فقط جانبدار حق هستم.

  7. باسلام
    در این مقال چند مورد به اشتباه بیان شده است :
    – در این دانشگاه ، تا به حال هیچ وقت به دلیل اعتراضات دارای منطق کسی به کمیته انضباطی کشیده نشده.
    – دانشجویان معترض ، صرفا به کیفیت غذا اعتراض داشتند ، و این درحالی ست که راه های بسیاری جهت اصلاح آن وجود دارد و عزیزانی که بنای این اعتراض را گذاشتند ، این را در نظر نگرفتند و شاید هم خواسته اند برای اهدافی دیگر ، به استفاده از جمع دانشجویی بپردازند.
    – راه ورودی سلف سرویس توسط همان بانیانِ عزیزِ تجمع تقریبا بسته شده بود و اکثرا گمان نمی کردند راه باز باشد ، پس یا می ماندند یا باز می گشتند و در مورد خانم ها هم که مشخصا با روحیه ای که دارند ، با آن بسته شدنِ راه ، کمتر کسی وارد سلف سرویس می شد.
    – عده ای نیز می گفتند به جمع معترضان بپیوندیم ، وگرنه به ما خائن می گویند!
    – رئیس محترم دانشگاه معمولا در مصلای دانشگاه حاضر هستند و دفعاتی نیز در همان مکان به صحبت هایی با دانشجویان پرداخته اند ؛
    و مشکل از آن است که عده ای که هیچ وقت به جمع نمازگزاران در مصلی ی دانشگاه نمی پیوندند ، به دید و نظر خود تکیه می کنند و آنچنان بیان می دارند که داشته اند.
    و …
    به امید تشکیل هرچه زودتر حکومت همه جانبه ی مهدی

    1. خواهش میکنم توجه داشته باشین اون چیزی که به نظر شما اشتباهه عقیده و نظر اکثریت جامعه از هر خط فکری (البته بجز بسیج)رو تشکیل میده.در مورد اول و دوم شما حق داری آخه فرصت اعتراض و اعتصاب به کسی داده نمیشد که بخوایم بعدش رو هم ببینیم.
      در مورد راههای دیگه بله راههایی از قبیل مراجعه برای بار 1021 و بیشتر به مسئولین سلف وجود داره ولی متاسفانه صبر ایوب میخواد و عمر نوح(از لحاظ تعداد سال تحصیل تو دانشگاه)که فکر نمیکنم بین ما کسی این خصوصیاتو داشت وگرنه حتما اول از اون شخص کمک میگرفتیم
      در مورد راه ورودی سلفم تا اونجایی که ما دیدیم خیلیا رفتن توسلف غذاشونو خوردن بعدم با یه پوزخند از بغل دست بچه های شرکت کننده تو اعتصاب رد شدن.اگه شما یا هر کس دیگه ای گرسنه مونده مشکل از خودش بوده و ربطی به اعتصاب نداشته

      اون عده ا ی که میخواستن به جمع معترض بیان تا خائن نشن:به نظر من جو امنیتی دانشگاه انقدر شدیده که بچه ها تا یه مشکلی بیش از اندازه اذیتشون نکنه خودشونو درگیر مسایل اعتراض و اعتصاب نمیکنن.همون طور که اگر این جو نبود تعداد خیلی بیشتری در اعتصاب شرکت میکردن(آدمایی که میدونم از غذا ناراضی بودن ولی به خاطر ترسشون تو سوراخ سونبه های دانشگاه قایم شدن)
      در مورد مشکل مصلی هم بقیه جوابهای قانع کننده دادن اگه گوش شنوایی باشه میشنوه.کسی هم که خودش نمیخواد بشنوه بحثش جداست

  8. دانشگاه محل انتقاد است نه اعتراض…
    ای کاش ما دانشجویان صادق باشیم تا برسد به مسئولین
    چند نقد:
    عزیزان معترض اگر اعتر اض می کنید برای به دست آوردن حق،نباید به گونه ای باشد که در سلف بسته شود وعده ای از همین صاحبا ن حق گرسنه بمانند.
    این نامردیه
    اگر به غذا معترضی نباید تا ته غذاتو بخوری و سینی اونو بذاری توی صف.
    اگر دبیر شورای صنفی هستی نباید ساندویچتو بخوری بعد به بچه ها بگی غذانخورید اعتراض داریم.
    یادمون باشه اون مکان بی دروپیکر دانشگاه نیست یه جای دیگه س.
    امیدوارم صداقتی ببینمو کامنتم حذف نشه.

    1. نظر شما در انتظار تایید مدیریت است

      ف.محمدی عزیز
      ۱-در دانشگاهی که هر صدای انتقادی در نطفه خفه می شه راهی جز اعتراض نیست
      ۲-در سلف به هیچ عنوان بسته نبود و تا لحظه آخر با تذکر بچه های شورای صنفی غذا توزیع شد
      ۳-:)))) این دیگه خ جوک قشنگی بود
      ۴-عزیز جان یعنی تو دانشگاه هیچ غذایی جز غذای سلف موجود نیس که بچه ها ۱ روز با اون سر کنن؟ و حقشون رو هم بتونن با نخوردن غذای سلف بگیرن؟
      ۵-عزیزم این ۱ مورد و بدجور باهات موافقم اون جای بی در و پیکر کشورمونه متاسفانه البته
      ۶-برای قرار دادن نظرت هم نیازی به صداقت نیس هرکسی با خوندن نوشتت سریع به بی منطق بودنش پی می بره 🙂

  9. چه عجب دکتر! جم بالاخره به این نتیجه فهمیدن به عنوان رئیس دانشگاه، کار دیگری به جز تقویت حراست هم می‏توانند داشته باشند. خوشحالم از اینکه دولت تدبیر و امید مدیران مشتاق به میز مدیریت را به تکاپو کشانده تا جهت حفظ میز مدیریتی‏شان و هم چنین کار کردن به زیر دست اصلاح طلبان اندکی هم به اصلاح وضعیتی دانشگاه فکر کنند. روحانی مچکریم!

  10. پس آقای گودرزی مسئول حراست دارد چیکار می کند؟ بفرمایید پیگیر امور باشد.

  11. جز خنده بر لبانم چیزی نمینشیند. 🙂
    اخرش از همه ضایع تر بود: دکتر جم قول بدید که هیچکدومونو نبرن کمیته انضباطی!!!!!!!!!!!! ؛ بیشتر از همه دلم برای سه اذر اهورایی سوخت.

  12. جز لبخند رضایت هم بر لبان ما چیز دیگر نمی شیند.
    خوشحالم اراجیفی که این جا بیان می کنین، حتی توی تریبون آزاد هم جرات بیانش رو ندارین. حتی بقیه بسیجیا ها هم در این موضوع با شماها هم عقیده نیستند.همه حاضر و شاهد و ناظر بودن.

  13. اون دسته از دوستانی که فکر می کنند تعداد افراد حاضر در تجمع با اغراق گفته شده و تعداد خیلی کم بوده پس چرا ترسیده اند؟
    چرا وحشتشون تا حدیه که حتی جرئت نمیکنن در جمع دانشجویان موقع تریبون آزاد این حرفا رو بزنن؟
    چرا نیومدین اونجا بگین کسی به دلیل اعتراضات منطقی به کمیته انضباطی احضار نشده تا جوابتونو بگیرید؟

  14. سلام
    من یکی از دانشجوهای صنعتی هستم
    به نظرم غذای اون روز اونقدر بد نبود که این کارو بکنیم تازه ما که شورای صنفی داشتیم مثلا
    میتونستن امضا جمع کنن به جای اسراف کردن
    نر مورد تریبون آزاد هم تقریبا همه خوب حرف میزدن اما من واقعا شیفته ی اخلاق خوب بسیجیا شده بودم
    نظر خودم رو بیطرفانه گفتم
    مهم نیست اگه پخش نشه، آخه بعضیا میگن این سایت خیلی یکطرفه هست وافراطی

    1. با سلام
      من هم یکی از دانشجوهای صنعتی هستم
      به نظر من کیفیت غذاها روز به روز بدترو بدتر میشد …تا الان ما اعتراض خودمون رو به شکلای دیگه هم به گوش مسولین رسونده بودیم اما هیچ گونه بهبودی حاصل نشده بود …
      در مورد تریبون آزاد هم رفتار بسیجیا بدجور تو ذوقم خورد… آخه اینایی که این همه ادعاشون میشه که به قول خودشون همه اصول اخلاقی رو رعایت میکنن , من روند اخلاقی مناسبی رو تو حرفاشون ندیدم…. بسیار تند…خودخواه…و بی ادبانه صحبت کردن ,به این صورت که همه اشتباه میکنن به جز خودشون !!!
      و مهم هم نیست اگه پخش نشه ………….

  15. برخی دوستان خودشون رو بخ خریت زدن و بساط خنده ی ما رو فراهم کردن،اخه چرا شرابط و درک نمیکنی برادر من،ما داریم برا تو خودمون رو به اب و اتیش میزنیم

  16. اونایی که میگن این سایت افراطی و یک طرفست، قبلا اسم این سایت رو کجا شنیدن؟؟
    غیر از رجا و کیهان و 9 دی دیگه چی میخونین؟

  17. سلام
    ای کاش روزی برسه که ما اینقدر معرفت داشته باشیم که برای به کرسی نشوندن حرفامون، باعث ایجاد جو متشتج و به زیر سوال بردن دیگران نباشیم.
    مطمئناً تمام دوستان با انصاف و آگاه از قضایا خبر دارند که در پشت این گونه مسائل اعتراضی، همیشه اون چیزی که در ظاهر به نظر میرسه درست باشه، وجود نداره یا خیلی کمرنگه.
    آخه هم دانشگاهی عزیز، خداییش غذای دانشگاه عامل ایجاد این تحصن بود یا مسائل دیگه؟
    من که در مقایسه با سایر دانشگاه هایی که حضور داشتم، از غذای سلف سرویس دفاع می کنم و با وجود اینکه گاهاً مشکلات کوچکی هم می بینم، سعی میکنم مسائل رو با هم مخلوط نکنم و از هر چیزی سر جای خودش صحبت کنیم.

    1. علیک سلام!
      هم دانشگاهی عزیز شاید شما خودت رو لایق خوردن این غذا میدونی ولی این غذای قابل دفاع از نظر شما باعث خیلی مشکلات معده برای ما شده.در ضمن شما که از معرفت صحبت میکنی خودت معرفت حمایت از هم دانشگاهیتو برای رسیدن به چیزی که حقشه و ازش گرفته شده و در حقیقت یه ظلم فاحش بهش شده داشتی؟
      فقط بلدین برای عاشورا تاسوعا مشکی بپوشین و ریاکاری کنین؟هیچ وقت به دفاع امام حسین در جایی که ظلم شده بود فکر کردین یا حداقل سعی کنین تو اون راه قدم بذارین؟
      چقدر خوب میشد یه عده خودشون فکر میکردن و مسائل رو تجزیه و تحلیل میکردن نه اینکه بالا دستیاشون با شستشوی مغزی دادن,مبنای عمل و رفتار اون شخص رو پایه ریزی کنن

  18. سلام.
    من ورودی 92 هستم و آنچنان از اتفاقات گذشته این دانشگاه اطلاعی ندارم که بخوام طرف گروه خاصی رو بگیرم . فقط چیزی که واقعا خودم دیدم مطرح میکنم .
    اولا در مورد نظر دستامون( مجدی و دوستار حق):افراد گرایشات دینی مختلفی دارن به همین خاطر ممکنه یه عده از دانشجویان دانشگاه صنعتی شیراز یا مسلمان نباشن یا اگر هم باشن تو نمازای جماعت کم شرکت کنن به همین خاطر نمیتونن به درستی با رئیس دانشگاه صحبت کنن و نقدای خودشونو بیان کنن.ثانیا این که مصلا مکانی نیست که رئیس دانشگاه بخواد اونجا به سوالات دانشجویان پاسخ بده.
    اگه واقعا آقای جم میخواستن به سوالات پاسخ بدن میتونستن یه مکان بهتر و یه زمان مناسب تری به این مهم اختصاص بدن.
    با این نظرایی که من خوندم به نظر میرسه که یه عده ای یا واقعا از اتفاق اخیر خبر ندارن یا اگرم خبر دارن قصد پنهان کردن حقیقتو دارن.
    از اتفاقات اینا رو بگم که بنده با خیال راحت غذامو خوردم و راه کاملا باز بود.
    هنگام صحبت یکی از دانشجویان با دکتر جم بنده این حرفو واضح شنیدم که(هدف از اعتراض غذا نیست چیز دیگریست)
    همه حرفایی که دانشجویان در مورد دکتر جم میزدن رو باور نکردم تا زمانی که جلو چشمان اون 100 یا 120 یا 130 یا 300 نفر یکی از دانشجویان از مدیریت ایشون انتقاد کرد و ایشون هیچ جوابی نداد.هر چند که امروز 3شنبه در جلسه پرسش و پاسخ شرکت کردند منتها بازم تو خیلی از جاها جوابای بی مورد میدادن.مثل(آقای دکتر چرا کارکنان آب تو جنگل رو بی خودی هدر میدن؟ چون آب ، آبِ چاه است)

    1. خیلی خوشحالم ورودیهای جدیدمون انقدر دیدشون بازه و برخلاف بعضیا که فقط ادعای بی طرفی دارن واقعا بی طرفانه قضاوت میکنن.امروز کاملا همه متوجه شدین دکتر جم تو پیچوندن دانشجوها بی نهایت استاد ه.ولی متاسفانه این پیچوندنها تو دولت قبل جوابگو بود.امروز روز حساب دکتر جم بود.این یه چشمه کوچیکش بود.دکتر جم(و صد البته طرفداران دو آتیششون) بترسین از روز حساب واقعی.روز حسابی که باید برای تک تک کارها و حرفهای ناحقتون جوابگو باشین(البته اگر به معاد و قیامتی اعتقاد داشته باشین که با راهی که شما میرید به نظر نمیاد به فکر روز حساب و حسابرسیتون باشین)
      در مورد صحبتهای امروزشون نظرت راجع به اجازه استانداری و فرمانداری و وزارتخونه برای تعطیلی کلاس چیه؟
      جالب نیست چقدر لحن و طرز حرف زدن ایشون شبیه به احمدی نژاده؟انگار نه انگار که دانشجو روبروش نشسته نه بچه های قد و نیم قد مهدکودکی.

    2. تو 3 دقیقه وقت بنظر شما چه جواب مناسبی میشه داد ؟ جلسه کاملا هدایت شده برگزار شده بود که اهداف گروه های فشار رو تامین کنه

      1. سلام
        دوست عزیزاولا که باید خدا رو بابت حضور دکتر جم تو جکع دانشجویان شکر کنیم و ثانیا همونطور که همه میدونن این جلسه نه وقت کافی برا پرسش سوال داشت و نه وقت کافی برا جواب.منتها اگه به نشریا ت گذشته توجه کنین متوجه هواهید شد که دانشجویان انتقادها و سوال های خودشونو بار ها و بار ها به گ.ش مسئولان رسوندن ولی جوابی از طرف آنها نگرفتن.
        آیا با این دلایل اگرم جلسه هدایت شده باشه بازم عقیده دارین که آقای دکتر مظلوم واقع شدن؟
        آیا عقیده دارین که آقای دکتر قصد بهبود اوضاع رو داشتن؟
        آیا عقیده دارین که گروه های خاص(به گفته ی شما)قصد فشار بی خودی داشتن؟
        مفهومی از متنتون برداشت میشه گویای اینه که جنابعالی با اتفاقات اخیر و به جلسه کشوندن آقای دکتر مخالفید.
        خواهشا فارغ از جنسیت مردانه صحبت کنید.

  19. این آقایون مثل اینکه ی جاییشون میسوزه ک این چنین سازمان یافته ب بخش نظرات هجوم اورده و سعی در کمرنگ کردن این حماسه دانشجویی دارند. ب قول خودتون اب را میریزیم همانجایی ک میسوزه

      1. با هر گروهی باید با ادبیات خودشون با خودشون صحبت کنید، به عنوان مثال شما وقتی بین افرادی انگلیسی زبان هستید باید انگلیسی صحبت کنید. حالا این افراد هم ادبیاتشون همینه. اول از اونا خرده بگیرید.

  20. آقای محترم هیچ کس از روی اجبار در تجمع شرکت نکرده،جلوی ورود ب سلف گرفته نشده بود به عنوان مثال خود جنابعالی ب همراه هیئت همراه ک در کمال خونسردی بدون توجه ب رسالت دانشجو مانند کبک سر خود را درون برف فروبردید و چشم ب روی تمام مشکلات دانشجویان بستید و غذایتان را میل نمودید.شما خواسته های دانشجو را فدای تفکر منسوختان کردید و مثل اینکه پیام انتخابات ۲۴ خرداد هنوز ب آبادی شما نرسیده است. آیا رئیس دانشگاه را باید در مصلا دیدار نمود و آیا هر کس در مصلا حاضر نمیشود دانشجو نیست و حقوقی ندارد؟ مصلا مکانیست برای عبادت مگر آنکه افرادی ب منظور دیگر ب آنجا بروند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.