رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس: مانوار بدحجابی برگزار می کنند می گویند ورزش همگانی!/ داور کره ای دغدغه حجاب داشت مسئولین ما ندارند!

خبر پارسی – رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس با انتقاد از عملکرد برخی دستگاه ها در نظارت بر ورزش همگانی بانوان شیرازی گفت:در حالی که بانوان ورزشکار ایرانی در بازی های آسیایی اینچئون با حجاب اسلامی موفق به کسب مدال های رنگارنگ شدند و ثابت کردند حجاب مانعی برای ورزش بانوان نیست،اینجا و دربولوار چمران شیرازورزش همگانی بانوان بهانه ای برای ترویج بی حجابی شده است!اگر در اینچئون بانوان ما مدال رنگارنگ گرفتند بولوار چمران در شیراز تبدیل به نمایشگاهی برای عرضه مدل لباس از سوی به اصطلاح ورزشکاران شده است!

عبدالرسول فلاح با بیان اینکه در حال حاضر زن مسلمان ایرانی به خاطر کرامت و هویت اجتماعیش الگویی برای زنان غربی محسوب می شود،گفت:انقلاب کردیم بی حیایی ارزان نشود اما هوای این روزهای بولوار چمران آلوده است و خبری از نسیم فرحبخش پائیز شیراز در این بولوار زیبا نیست!کاش متولیان ورزش فارس و شیراز ترویج ورزش همگانی را به هر قیمتی خواستار نشوند که اینجا شیراز سومین شهر حرم اهل بیت است.

معاون تربیت بدنی سپاه فجر فارس با کنایه به پیامک های برخی دستگاه ها گفت:برخی با پیامک تبلیغ ارزش ها می کنند اما در بولوار چمران شیراز چوب حراج به ارزش ها می زنند و برای پیاده روی و دوچرخه سواری عده ای ورزشکار نما کف و سوت می زنند و به صدا و سیما می روند و بیلان کار ارائه می دهند!آیا ترویج بی حجابی به بهانه ورزش بیلان کار می شود؟ورزش و توجه به  جوانان از منظر آقایان اختلاط پسر و دختر به بهانه راهپیمایی و دوچرخه سواری است؟!

وی با بیان اینکه حجاب در ذهنیت ما مسلمانان ریشه در اصل عفت دارد گفت:قرار نیست در همه چیز از غرب الگو بگیریم البته همیشه حجاب برآمده از عفاف نیست و ممکن است سنت های قومی و فرهنگی پشتوانه آن باشد.از طرفی گاهی برخی از محجبه ها هم رفتار دور از عفاف دارند که ایجاب می کند دستگاهایی مربوط برای هرکدام از این وضعیت ها برنامه ریزی جداگانه ای داشته باشند.

فلاح به عملکرد خوب بانوان ورزشکار در بازی های آسیایی اینچئون اشاره کرد و گفت: تیم های بانوان ما با ۱۵مدال شامل ۲ طلا، ۷ نقره و ۶ برنز، رکورد، تعداد و مرغوبیت کسب مدال را در تمام ادوار بازی های آسیایی شکستند اما آنچه مهمتر از مدال های کسب شده توسط بانوان بود، اخلاق و رفتار حرفه‌ای و مطابق با ارزش‌های دینی بانوان ورزشکار بود به گونه ای که توجه رسانه‌های خارجی را به حضور بانوان مسلمان ایرانی جلب کرد. این توجه به شکلی بود که در هر میدانی بانوان ایران با پوشش اسلامی حاضر بودند و شاهد واکنش مثبت از سوی رسانه‌ها و مدیران خارجی بودیم. این نوع توجه و انعکاس عملکرد مثبت بانوان محجبه ایرانی می‌تواند در فضای رسانه‌ای بین المللی تاثیر مثبتی را برای کشور به همراه داشته باشد.اما اینجا و دربولوار چمران شیرازورزش همگانی بانوان بهانه ای برای ترویج بی حجابی شده است!

فلاح با یادآوری عملکرد قابل ستایش داور کره ای در مسابقه تیم کبدی بانوان ایران و هند گفت:چگونه است که یک مرد اجنبی که در فرهنگش حجاب جایگاهی ندارد وقتی بانوی ورزشکار ما حجابش دچار مشکل می شود بلافاصله با کت خود به او کمک می کند تا حجابش را حفظ کند و در این مسیر بانوان ورزشکار هندی نیز که به حجاب اعتقادی ندارند ورزشکار ما و داور مرد کره ای را یاری می دهند تا یک زن مسلمان در حجابش دچار مشکل نشود اما اینجا و در شیراز دلمان خوش است که خانم ها با وضعیتی دور از فرهنگ اسلامی و ایرانی به ورزش دوچرخه سواری و پیاده روی مشغولند تو گویی تبلیغ مد لباس در قالب این ورزش هاست!متاسفم که یک داور کره ای دغدغه حجاب ورزشکاران ما را دارد اما مسئولین ما در شیراز نسبت به این موضوع دغدغه شایسته ندارند.

وی در پایان با اظهار تاسف از نوع پوشش جوانانی که به بهانه ورزش در بولوار چمران مانور بد حجابی برگزار می کنند،گفت:به جای اینکه بنشینیم و از ظرفیت های موجود شهر در ترویج ورزش همگانی استفاده کنیم حواسمان به مهر چینی هاست و متاسفانه کسانی وارد ورزش استان شده اند که کمتر دغدغه اخلاق و روحیه جوانمردی در ورزش دارند شاید چون انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک است!

2 دیدگاه برای “رئیس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس: مانوار بدحجابی برگزار می کنند می گویند ورزش همگانی!/ داور کره ای دغدغه حجاب داشت مسئولین ما ندارند!

  1. سلام حاج رسول درست گفته رضایی مسول ورزش شهرداری به بی حجابی توجه نمی کنه اداره ورزش هم که فعلا تعطیله خدا رحم نه

  2. خیلی ها شعور و درک حرفه شما رو ندارن و خیلی زود و با دیدن یه مطلب روی این سایت بحث پیوند و… می کنند در حالی که این سایت یه سایت خبریه و هرکسی می تونه در خصوص مسائل و مشکلات موجود اظهار نظر کنه و اگه پاسخی نیز وجود داشته باشه اون رو ارسال کنه ، احمقانه است که به اصل و محتوای مطلب کاری نداشته باشیم اما بدنبال نویسنده آن باشیم . یادتون باشه فلاح همیشه صراحت لهجه داشته و همیشه مشکلات را گوشزد کرده است او با حق و حقیقت پیوند دارد نه با شخص خاصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.