رئیس جهاد دانشگاهی فارس: مدیران، ظرفیت های جهاد را ندیده و از آن استفاده نکرده اند

خبرپارسی – رئیس جهاددانشگاهی استان فارس به عدم شناخت بسیاری از مدیران از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی اشاره کرد و افزود: به رغم ظرفیت‌های بالا اما هنوز بسیاری آن را ندیده و از آنها استفاده نکرده‌اند.

دکتر مظاهر بابایی ظهر یکشنبه ۲۰ بهمن در نشست خبری به راه‌اندازی شعبه استانی پارک ملی صنایع نرم و فرهنگی در این مجموعه اشاره و گفت: این طرح مورد استقبال پارک علم و فناوری فارس قرار گرفته، همچنین با توجه به مبادله تفاهم نامه با استانداری فارس در ابتدای امسال، امید است در حوزه صنایع دستی و نرم فرهنگی بتوانیم اقدمات ارزشمندی به منصه ظهور برسانیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس در ادامه با بیان اینکه جهاددانشگاهی یک نهاد برگرفته از انقلاب است که به فرمان امام راحل تاسیس شد و طی چهار دهه از ابتدای تشکیل تاکنون، فعالیت‌های خوبی در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فرهنگی و… انجام شده است، گفت: در سال جاری میزبانی تعدادی از آزمون‌های استخدامی از جمله آتش نشانی  را بر عهده داشتیم.

او از اضافه شدن یک مرکز آموزشی به مجموعه جهاددانشگاهی فارس به عنوان یکی از اقدامات شاخص این نهاد در سال ۹۸ هم اشاره و عنوان کرد: امسال رشته‌ها و برگزاری دوره‌های مورد نیاز روز را در دستور تدوین قرار دادیم و در این راستا ۱۰ رشته جدید تاسیس شده که بتواند بخشی از نیاز بازار را پوشش دهد.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین راه‌اندازی مراکز آموزش‌های تخصصی در استان را از دیگر اقدامات ذکر و یادآور شد که چهاردهمین مرکز آموزش‎های تخصصی نیز به دیگر ظرفیت‌های این نهاد اضافه شده است.

بابایی ادامه داد: متعاقب با اعمال تغییر در حوزه پژوهشی، تغییراتی در حوزه درمانی نیز اعمال شد که از جمله انها ارتقا و تجهیز بخش‌هایی از درمانگاه جهاددانشگاهی بود و همچنین برنامه ریزی‌های اولیه برای راه‌اندازی دو مرکز ناباروری و درمان سرطان نیز در دستور کار قرار گرفت و هم‌اینک از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است و امید است تا اوایل سال ۹۹ به اتمام برسد.

او به راه‌اندازی خط تولید عصاره گیری گل‌های محمدی هم اشاره و با بیان اینکه این پروژه که در شهرستان داراب در حال اجراست از پیشرفت ۵۰ درصدی برخوردار است، گفت: مجوزهای این پروژه گرفته شده و پیش‌بینی می‌شود با همکاری بخش خصوصی شاهده بهره‌برداری از آن در سال ۱۴۰۰ باشیم.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین از اقدامات انجام شده در معاونت فرهنگی سخن گفت و افزود: با توجه به لزوم گسترش اطلاعات و تقویت رسانه، سعی بر تقویت دو خبرگزاری زیر مجموعه این معاونت تحت عنوان ایسنا و ایکنا گرفته شده و اگرچه کم و کاستی‌هایی دارد اما تلاش ما در مرتفع کردن آنهاست.

بابایی برگزاری همایش‌هایی همچون؛ دو همایش سراسری شعر غدیر، شهود قدسی، دوست و قرآن، کتاب سال و …را مهمترین برنامه‌های معاونت متبوع در سال ۹۸ برشمرد.

او همچنین راه‌اندازی مرکز نوآوری و شکوفایی تحت عنوان منش را از جمله اقدامات مطلوب جهاددانشگاهی فارس در سال ۹۸ در حوزه تجاری سازی و اشتغالزایی ذکر و خاطرنشان کرد: هدف این مراکز تبدیل ایده به ثروت است.

همه افرادی که دارای ایده هستند می‌توانند از خدماتی همچون مشاوره و کارگاه‌های آموزشی این مرکز استفاده کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس گفت: در راستای گسترش و توسعه خدمات مراکز نوآوری و شکوفایی، تفاهم نامه‌های خوبی در سطح استان با اداره کل ورزش جوانان منعقد شده و انعقاد تفاهم نامه با پردیس پارک‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری فارس نیز در دست اقدام است.

او به آتش سوزی ساختمان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی شیراز در اغتشاشات ۲۵ ابان ماه هم اشاره کرد و افزود: ساختمان این مرکز مورد حمله قرار گرفت و موجب شد یکی از همکاران ما دچار آسیب جدی شود.

رئیس جهاددانشگاهی فارس با تاکید بر لزوم بازگشایی مجدد این ساختمان به ویژه در بخش آموزشی، گفت: از انجا که این مرکز در هر ترم تحصیلی به بالغ بر ۲ هزار نفر خدمات در سه حوزه مراکز آموزشی کوتاه مدت، نوآوری و شکوفایی و علمی کاربردی خدمات ارائه می‌کرد، ضرورت داشت که هرچه سریعتر برای استفاده مجدد در دسترس قرار گیرد، لذا تلاش کردیم با ظرفیت‌هایی که درخود واحد وجود دارد این ساختمان را بازسازی کنیم البته به طور رسمی از ۲۶ بهمن ماه جاری دانشجویان مجددا به این ساختمان بر می‌گردند.

بابایی برآورد خسارت تحمیل شده بر این ساختمان توسط کارشناسان را ۱۰ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: بخشی از این هزینه تامین شده و امیدواریم بتوانیم ازظرفیت‌های استانی و دولتی برای بهره برداری ۱۰۰ درصدی از این ساختمان بهره مند شویم.

او در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص چگونگی استفاده از ظرفیت‌های مرکز ذخیره خون بندناف جهاددانشگاهی فارس نیز گفت: تلاش کرده‌ایم تا در اکثر شهرستان‌ها نمایندگی بانک خون بند ناف را راه‌اندازی کنیم به عنوان مثال؛ امسال ۳ شعبه در شهرستان‌های استان فعال کردیم تا همه افراد بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس به مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی به عنوان یکی از مراکزی که در حوزه آکادمیک دارای موفقیت‌های خوبی بوده هم اشاره کرد و گفت: امسال چاپ سه عنوان کتاب را در دستور کار داریم.

بابایی ظرفیت‌های موجود در مجموعه جهاد دانشگاهی را حاصل تلاش جهادگرانی دانست که ۴۰ سال است علی‌رغم همه بحران‌ها اما توانسته‌اند توانمندی خود را نشان دهند و همچنین به عدم شناخت بسیاری از مدیران از ظرفیت‌های جهاددانشگاهی  هم اشاره کرد و افزود: به رغم ظرفیت‌های بالا اما هنوز بسیاری آن را ندیده و از آنها استفاده نکرده‌اند.

او ابراز امیدواری کرد که مدیران استانی با هم افزایی بتوانند از این ظرفیت‌ها استفاده کنند.

رئیس جهاددانشگاهی فارس همچنین با تصریح بر اینکه علی‌رغم تحریم‌ها اما نه تنها فعالیت‌های جهاد محدود نشده که بیشتر هم شده است، گفت: نگاه به توان علمی و بومی خودمان باعث شده که در بسیاری از موارد، از واردات و تکنولوژی و دانش در بعضی حوزه‌ها بی نیاز باشیم مانند حوزه حمل و نقل و مترو و مته‌های حفاری.به عنوان مثال هم‌اکنون در شیراز، گیت‎های مترو جهاد دانشگاهی فعال است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.