ذوالانوار:من از روز اول از استاندار فارس ناراضی بوده و الان هم ناراضی هستم/فیتیله ذوالانوار پائین آمده؟!

خبر پارسی – در چند روز اخیر در خصوص تغییر استاندار فارس در فضای مجازی مطالب زیادی منتشر شده و در شبکه‏ های اجتماعی به ویژه وات ساپ به صورت فزاینده‏ ای به این موضوع پرداخته شده است تا جایی که گزینه‏ های جدید استانداری را نیز منعکس کرده‎اند.

یکی از گزینه ‏های مهم که مانور تبلیغاتی زیادی برای آن انجام شده و حتی برخی افراد در شبکه‏ های اجتماعی با قطعیت در مورد آن صحبت کرده‏ اند سید ابوالفضل رضوی نماینده دوره ششم شهرستان نائین در مجلس است.

اما در همین مدت از گذینه های دیگری همچون فروزان مهر استاندار سابق خراسان رضوی و دکترسید موسی خادمی استاندار فعلی کهکیلویه و بویر احمد نیز برای  استانداری فارس نام برده شد.

اهمیت این موضوع سبب شد ، خبرنگار کانون خبر ایران در گفتگوهای جداگانه با برخی از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی  این موضوع را پیگیری کند.

نماینده مردم شهرستان شیراز در مجلس شورای اسلامی در خصوص تغئیر استاندار و حضور یکی از کارکنان ریاست‏ جمهوری به عنوان استاندار فارس گفت به همان اندازه که شورای نگهبان از سیدابوالفضل رضوی برای انتخابات مجلس استقبال کرد ما هم از وی استقبال می‏کنیم.

ذوالانوار بحث تغییر استاندار را در واقع کشمکشی بین دو گروه از اصلاح‎طلبان برای کسب قدرت دانست و گفت: یک طرف این موضوع کارگزاران و طرف دیگر آن ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی هستند و در این وسط استان فارس لطمه آن را می‎بیند.

نماینده شیراز و عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود: ما امیدوار هستیم خسارت جدیدی برای استان فارس پیش نیاید و در استان تحولات مثبت و بهتری شکل بگیرد.

این نماینده مردم شهرستان شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از کارگزاران و اصلاح‏طلبان برای کسب کرسی‏ های بیشتر در دولت با همدیگر رقابت دارند و هر کدام از این طیف‏ های سیاسی در صدد این هستند که قدرت بیشتری در دولت کسب کنند.

وی در خصوص نام های مطرح شده و گزینه‎ های تصدی پست استانداری فارس نیز گفت: در این شایعه نام آقای رضوی به صورت جدی تری مطرح شد ، این شخص قبلاً نماینده مجلس بوده و دو بار هم رد صلاحیت شده است. وی در دوره ششم نماینده شهرستان نائین بوده و همچنین مدتی هم فرماندار زنجان بوده است.

این شخص از نظر اجرایی دارای سوابقی است اما اینکه صلاحیت عمومی و اولیه را داشته باشد موضوع مهمی است و شورای نگهبان در دوره هشتم و نهم انتخابات مجلس صلاحیت وی را رد کرده است.

ذوالانوار افزود: متاسفانه برخی از معاونین استاندار فارس هم همین شرایط را دارند و بدون اینکه پاسخی از وزارت اطلاعات در خصوص صلاحیت این افراد داده شده باشد برخی از این افراد را به عنوان معاون استاندار منصوب کرده‏ اند.

او افزود: به ترکیب معاونین استاندار فارس و سایر سازمان‎ها نگاهی بیاندازید ، تعداد زیادی افراد بازنشسته دور هم جمع شده‏ اند و فعالیت می‏ کنند. البته بازنشستگان سرشار از تجربه هستند و برای ما نیز محترم هستند ، اما نیرو و قدرت آنها مانند من کم شده و به قول معروف فیتیله آنها پایین آمده است ، لذا این افراد بیشتر به فکر انتصاب خودشان هستند در حالی که پاسخگویی به مردم برای ما شرط است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بدون شک آقای رضوی استان فارس را نمی‏ شناسد گفت:اگر دولت تصمیم دارد تغییراتی هم انجام دهد باید انتخاب مناسب‏تری داشته باشد.

ذوالانوار در پاسخ به این سئوال که به عنوان یک نمانیده استان فارس در مجلس تا چه اندازه از حضور آقای رضوی در فارس استقبال می‏ کنید گفت: ما به همان اندازه که شورای نگهبان از آقای رضوی استقبال کرد استقبال می ‏کنیم.

وی در خصوص میزان رضایت خود از استاندار فعلی نیز گفت: برای این موضوع باید میزان افتتاح پروژه‏ ها و طرح‏های دهه فجر در دو سال اخیر را بررسی کنید و آن را با سال‏های قبل از آن مقایسه کنید ، همچنین مصوبات سفرهای هیئت دولت هم می‏ تواند عملکرد استاندار را نشان دهد. من از روز اول از استاندار فارس ناراضی بوده و الان هم ناراضی هستم چرا که عملکرد شاخصی برای استان فارس نداشته‎ است.

*  تغییر استاندار در شرایط کنونی به نفع استان نیست

همچنین نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی نیز در همین رابطه به کانون خبر ایران گفت : تغییر استاندار در شرایط کنونی به نفع استان نیست و بهتر است دکتر احمدی در فارس بماند و به فعالیت خود ادامه دهد.

دکتر محمدرضا رضایی همچنین اظهار داشت: بحث تغییر استاندار فارس را یک شایعه دانست و گفت این موضوع اصلاً واقعیت ندارد.

این نماینده مجلس همچنین اظهار داشت : رضوی شخصاً گفته است که در مورد استانداری فارس هیچ صحبتی با وی نشده است.

*** این شایعه از جانب افرادی است که منفعت آنها در جابجا شدن استاندار فعلی است

یکی دیگر از نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی نیز که تمایل نداشت اسمی از وی برده شود گفت: این بحث تغییر استاندار صددرصد شایعه است و خود من هم در فضای مجازی و به ویژه شبکه‎های اجتماعی مطالب زیادی در این زمینه مشاهده کرده‎ام.

این نماینده مجلس گفت صبح روز (۲۰ اردیبهشت) من خودم شخصاً در همین رابطه به آقای رضوی زنگ زدم ، اما وی گفت : تاکنون به صورت رسمی در زمینه تصدی پست استانداری فارس صحبتی با من نشده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد این موضوع شایعه است و این شایعه از جانب افرادی نشات می‏گیرد که منفعت آنها در جابجا شدن استاندار فعلی فارس است.

***شخص وزیر کشور هم کاملا موضوع را رد کرده است

دیگر نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: موضوع تغییر در مدیریت کلان استان فارس را از یک معاون و یک مشاور وزیر کشور سوال کرده ام و هردو موضوع تغییر را بکلی رد کردند و اعلام داشتند که اخیرا هم موضوع را با وزیر کشور هم چک کرده اند و شخص وزیر کشور هم کاملا موضوع را رد کرده است.

دکتر جعفر قادری اظهار داشت: یکی از دوستان نماینده از فردی که برای استانداری فارس از ایشان نامبرده شده بدون اینکه بگویند چنین شایعه ای در مورد انتصاب شما در فارس مطرح است از ایشان سوال کردند که چرا برای استانداری استان رضایت ندادی؟ ایشان گفته بود مگر دیوانه ام که کار فعلی را رها کرده و استانداری را بپذیرم.

Related Posts :

1 دیدگاه برای “ذوالانوار:من از روز اول از استاندار فارس ناراضی بوده و الان هم ناراضی هستم/فیتیله ذوالانوار پائین آمده؟!

  1. شما از کی راضی هستید؟
    مشفقیان؟
    شعرا؟
    قادری؟
    در عوض ما از این آقایان ناراضی هستیم و مخصوصا از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.