دکتر ارشاد تاکید کرد: بازگشت دانشگاه شیراز به جایگاه اصلی خود / ایجاد فضای مناسب تحصیل و شور و نشاط علمی و آزاداندیشی در محیط دانشجویی

خبر پارسی – سرپرست جدید دانشگاه شیراز نیز در مراسم معارفه خود قانونمندی، پرهیز از امور مناقشه انگیز، حفظ حرمت افراد، احقاق حقوق تضیع شده اساتید و دانشجویانی که بنا به دلایل شخصی ظلمی به آن‌ها شده است و دوری از تنگ نظری را از جمله رئوس برنامه‌های خود در دانشگاه شیراز خواند.

به گزارش خبرنگار خبر پارسی،دکتر مجید ارشاد آزادی علمی و استقلال عمل دانشگاه ها را ضروری خواند و اظهار داشت:دانشگاه ها باید کانون فعال نظریه پردازی و تولید فکر و نوع آوری و آینده نگری در تمام زمینه ها باشند .

وی ایجاد فضای آزاداندیشی را از دیگر وظایف مدیران دانشگاهی دانست و افزود: دانشگاه محل تمرین و سعی خطای جوانانی است که پشتوانه مدیریتی کشور محسوب می‌شوند.

دکتر ارشاد با استناد به منویات مقام معظم رهبری که دانشگاه شیراز را دارالعلومی در دل دارالعلوم شیراز خوانده‌اند گفت: باید همه دست به دست هم دهیم تا دانشگاه شیراز را به جایگاه اصلی خود بازگردانیم.

سرپرست جدید دانشگاه شیراز با بیان اینکه ما شاهد دوران نوینی از تحولات علم و فناوری در کشورمان هستیم،خاطرنشان کرد: مشخصه این دوران حضور متخصصان ایرانی در صحنه های داخلی از جمله صنعت ، خدمات ، فرهنگ و حضور آنان در عرصه های جهانی علم و فناوری و افزایش توقع جامعه از آموزش عالی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور است.

دکتر ارشاد گفت: لازمه رشد فرهنگی و تفکر منطقی و اشاعه فرهنگ و اخلاق گفت و گو ، ترویج علوم خصوصاً علوم انسانی و اجتماعی و هنر است .

وی تصریح کرد: دانشگاه ها باید کانون فعال نظریه پردازی و تولید فکر و نوع آوری و آینده نگری در تمام زمینه ها باشند .

سرپرست دانشگاه شیراز اظهار داشت : آزادی علمی و استقلال عمل دانشگاه ها برای تحقق رشد و تفکر و نو آوری در جامعه ضروری است و توسعه علمی ، در خدمت استقلال و امنیت و اقتدار کشور است .

وی بیان کرد : دانشگاه ها و مراکز پژوهشی باید در تعامل منسجم و مداوم با بخش های اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور باشند .

دکتر ارشاد، بستر سازی و زمینه سازی برای ایجاد محیطی آرام و بی دغدغه برای آموزش پژوهش و تولید علم و فکر و اندیشه را وظیفه اصلی مدیران اجرائی دانشگاه عنوان کرد .

وی افزود : ایجاد فضای مناسب تحصیل و شور و نشاط علمی و آزاداندیشی در محیط دانشجویی یکی دیگر از وظایف مدیران دانشگاه است تا دانشجویان عزیز که امانت های سپرده شده به ما و سرمایه های کشور هستند در محیطی آرام با کمترین دغدغه ذهنی، خود را آماده مسئولیت پذیری در صحنه های آینده اجتماع نمایند.

دکتر ارشاد دانشگاه را محل تمرین و سعی و خطای دانشجویان برشمرد تاعلاوه بر خوب درس خواندن و تحقیق کردن ؛ تجربه های اجتماعی در کنار هم بودن، کارگروهی کردن، به نظرات هم دیگر احترام گذاشتن و مدیریت نمودن را نیز بیاموزد.

سرپرست دانشگاه شیراز خاطر نشان کرد : این راه، صبر، بردباری وسعه صدر مسئولین را می طلبد تا در مقابل خطاهای کوچک، با بزرگواری درگذرند و این سعی و خطا را به تجربه ای شیرین بدل سازند.

توسعه امکانات و فعالیت های رفاهی برای اساتید، کارکنان و دانشجویان در راستای ایجاد انگیزه بیشتر برای فعالیت های با نشاط تر و افزون تر در دانشگاه ، از دیگر مواردی بود که سرپرست جدید دانشگاه شیراز به عنوان وظایف مدیران دانشگاه اعلام کرد.

دکتر ارشاد ، قانونمندی، پرهیز از امور مناقشه بر انگیز و اعمال نظر و سلیقه شخصی، حفظ حرمت کرامت افراد، نظم و برنامه ریزی، آینده نگری، احقاق حقوق افراد به خصوص اگر در مسیر اجرایی حقی از فردی ساقط شده باشد، دوری از تنگ نظری و خود محوری همه افراد مسئول، اعم از هیأت رئیسه و مدیران، برای ایجاد روحیه نشاط و همبستگی در میان دانشگاهیان را امری الزامی و اجتناب ناپذیر عنوان کرد.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد دستورات اسلامی ، وصایای امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری سرلوحه همه ی مسئولان دانشگاهی قرار گیرد.

سرپرست جدید دانشگاه شیراز همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: از حضور و فعالیت‌ تشکل‌های مختلف دانشجویی و دانشگاهی در چارچوب موازین قانونی، استقبال و حمایت می‌کنیم و آن را برای ایجاد فضایی بانشاط و شاداب در محیط دانشگاه، ضروری می‌دانیم.

وی افزود: همه باید سعه‌صدر و تحمل خود را بالا ببریم و به صدای مخالف هم گوش دهیم و با پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی و برخوردی، در کنار هم در ایجاد فضایی با نشاط در دانشگاه، همکاری و همراهی کنیم.

سرپرست دانشگاه شیراز  با بیان این مطلب که همه باید سعه‌ صدر و تحمل خود را بالا ببریم و به صدای مخالف هم گوش دهیم و با پرهیز از هرگونه شتاب‌زدگی و برخوردی، در کنار هم در ایجاد فضایی با نشاط در دانشگاه، همکاری و همراهی کنیم افزود: اگر دانشجو یا استادی خارج از چارچوب قوانین و طی مراحل قانونی، سلیقه‌ای، از کار یا تحصیل محروم شده باشد، به حتم رسیدگی خواهد شد.

وی با بیان اینکه جداسازی ورودی دانشجویان دختر و پسر به پردیس دانشگاه، تصمیم اتخاذ شده از سوی شورای مربوطه بوده است، گفت: باید موضوع را ارزیابی و براساس نظرات دانشجویان، موضوع را بررسی و در خصوص آن تصمیم‌گیری کرد.

دکتر ارشاد در پایان گفت: ارشاد در پایان گفت: به‌هیچ عنوان هیچ گونه برخورد سلیقه‌ای را در محیط دانشگاه با هیچ فردی، جایز نمی‌دانیم، ملاک عمل ما در همه ابعاد قانون و ضوابط قانونی و دستور‌العمل‌هاس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.