دوسالگی روزنامه نگار در زوم در شب “میلاد لارستان”

خبر پارسی – در بیست و چهارمین نشست روزنامه نگار در زوم و همزمان با دوسالگی این برنامه آثار و سوابق مطبوعاتی ابوالحسن مویدی مدیر مسئوول و سردبیر نشیریه محلی “میلاد لارستان”،بررسی و کنکاش می شود.

لارستان از دیرباز در توسعه فرهنگ  و فضای مطبوعات و رسانه‌ پس از مرکز استان، در فارس درخشش خاص خود را داشته و به عنوان نمونه در سالهای ۱۳۳۱ – ۱۳۲۹ چندین نشریه بنام لارستان منتشر می شد که اغلب  درتهران به چاپ می رسید.

از جمله این نشریات می توان به “فرهنگ لارستان” به صاحب امتیازی مرحوم سیدعلاءالدین مورخ صاحب کتاب تاریخ لارستان و نشریه قیام لارستان به مدیر مسئولی مرحوم غلامرضا صابریان و نشریه دیگری به مدیرمسئولی مرحوم تقی‌زادگان اشاره کرد.

میلاد لارستان در دی ماه ۱۳۷۱ با شمارگان ۵۰۰۰ نسخه زینت‌بخش میزهای مطبوعاتی لارستان شد.

افرادی چون دکتر محمدابراهیم انصاری‌لاری، دکتر هوشنگ جعفرپور، دکتر محمدباقر وثوقی، اسعد زاهدی، ابوالحسن مویدی، منصور پدرام، قاسم شکفته آغازگر تحریر میلاد بوده  و برخی دیگر چون دکتر اسداله نوروزی، صادق رحمانی، محمود پریدار، یحیی جواهر، استاد احمد حبیبی، در ماههای آغازین کار به گروه اولیه اضافه شدند. در آن زمان میلاد لارستان ابتدا به صورت ماهیانه منتشر می شد.

 میلاد لارستان به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی دکتر انصاری لاری و زیر نظر هیأت تحریریه منتشر می‌شد . دبیر هیأت تحریریه ابوالحسن مویدی بود.

در مردادماه ۷۴  انتشار ماهنامه میلاد لارستان به دو‌هفته‌نامه تبدیل شد .در ۲۶ مرداد ۷۷ ابوالحسن مویدی به عنوان مدیرمسئول هفته‌نامه معرفی شد. در نیمه دوم شهریور ماه ۷۸ میلاد لارستان به هفته‌نامه ارتقا یافت. در ۲۵ آذر ۸۲ صاحب امتیاز میلاد لارستان نیز ابوالحسن مویدی معرفی شد. اوایل سال ۹۳ به لطف ایزد منان میلاد لارستان به دو شماره در هفته ارتقا یافت و نهایتا در سال۹۴ ساختار نشریه به روزنامه تبدیل شد.

یادآور می شود ابوالحسن مویدی متولد سال ۱۳۲۹ لارستان است که قبل از انقلاب نیز با روزنامه های کیهان و اطلاعات همکاری داشت.

او پس از انقلاب نیز سرپرستی روزنامه های “انقلاب اسلامی” و “جمهوری اسلامی” ذر لارستان را به مدت یکسال به عهده داشت.

مویدی هم اکنون مدیر مسئوول،صاحب امتیاز و سردبیر روزنامه میلاد لارستان است.

بیست و چهارمین نشست روزنامه نگار در زوم همراه با جشن دومین سالروز این برنامه،فردا پنج شنبه دوم شهریور در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار می شود.

در این نشست دکتر بهزاد مریدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس،به همراه امید صدیق کارشناس ارشد ارتباطات پیرامون شخصیت و آثار ابوالحسن مویدی سخنرانی خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.