دلواپسان کربلا و منکران صلح امام حسن(ع)

خبر پارسی – در کربلا تحریم ها را زمانی برداشتند که سرها را بریدند؛خیمه ها را سوزاندند و اهل بیت (ع) را به اسارت بردند…نهایت حماقت است اگر برخی فکر کنند یزیدیان زمان برای لغو تحریم ها به کمتر از این راضی هستند.”

این تعابیر این روزها به بهانه تلاقی برجام و ایام عاشورای حسینی مکرر در فضای مجازی دست به دست می چرخد تا برجام و رویه دولت روحانی را زیر سئوال ببرند.

آنهایی که گوشه ای از تاریخ کربلا را برش زده و اینگونه از آن اهرمی برای رسیدن به مقصودشان استفاده می کنند را به این گفتار ارزشمند سید الساجدین امام زین العابدین (ع) اشارت می دهیم که فرمودند “کُلُّنَا وَاحِدٌ مِنْ نُورٍ وَاحِدٍ وَ رُوحُنَا مِنْ أَمْرالله” یعنی همه ائمه از یک نور واحد هستند و نمی توان مثلا کلاس وعظ و تدریس امام صادق(ع) را از قیام عاشورا جدا دانست.

آنهایی که برشی از کربلا را می بینند آیا صلح امام حسن(ع) را هم می بینند؟یعنی امام حسن (ع) نعوذبالله نمی دانستند با معاویه ای در حال صلح هستند که نماز جمعه را چهارشنبه می خواند و شرب خمر دارد؟ آنهایی که امروز مدعی اند به تاسی از امام حسین (ع) نعوذبالله فحاشی می کنند چگونه به تاسی از امام حسن (ع) مصلحت اجتماع را در صلح نمی بینند؟ ماجرای فتح مکه و گروه طلقا و امان دادن به ابوسفیان را هم نمی بینند؟ کار سختی نیست هر کس به فراخور دید و منافع خود تاریخ را به نفع خودش مصادره کند.افسوس اگر مصالح عده ای ایجاب کند شاید نعوذبالله  به استیضاح صلح امام حسن (ع) هم بپردازند. آنها نمی دانند هر دوره ای تدبیری خاص می طلبد و اسلام دین خشونت نیست.

حال ممکن است به قیاس مفاد صلح نامه امام و معاویه به مفاد برجام بپردازند و اینکه هر کدام به نفع چه کسی بود که این مبحثی مجزا و قابل بحث است اما کلیت ماجرا و صلح را نفی نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.