دفتر کارگزاری تامین اجتماعی در شهر صدرا افتتاح شد

خبرپارسی – دفتر کارگزاری اقماری بیمه‌ی تامین اجتماعی استان فارس در شهر جدید صدرا، آغاز به‌کار کرد.
عبدالکریم نباتی عصر شنبه ۱۲ خرداد، در حاشیه افتتاح دفتر کارگزاری بیمه‌ی تامین اجتماعی استان فارس در شهر جدید صدرا با اشاره به اینکه ما مخالف این نیستیم که از خانواده های محروم در غالب فامیل حمایت کنیم گفت: سازمان تامین اجتماعی یک سازمان خدماتی است نه حمایتی .
نباتی سازمان تامین اجتماعی را یک سازمان درآمد هزینه‌ای معرفی و اضافه کرد: بخشی از قانون حمایت از خانواده مربوط به زنان مطلقه است که علاوه بر بار مالی بسیار سنگین بردوش سازمان گذاشته و منجر به سوء استفاده برخی افراد و افزایش طلاق‌های صوری محسوب می‌شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین نهاد بیمه‌ای کشور و منطقه است، گفت: سازمان تامین اجتماعی حدود نیمی از جمعیت کشور بالغ بر ۴۲ میلیون نفر را تحت پوشش خود دارد و توانسته امنیت اجتماعی را در کشور برقرار کند .
نباتی ادامه داد: حدود ۲ میلیون ۱۵۰ هزار نفر بالغ بر ۴۴ درصد از جمعیت استان فارس تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی قرار دارد، از این تعداد ۷۱۴ هزار نفر بیمه شده اصلی هستند .
وی با بیان اینکه بالغ بر ۱۳۶ هزار پرونده مستمره بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتناعی فارس است، ادامه داد: حدود ۲۰۰ هزار نفر هرماه از این سازمان مستمری دریافت می کنند که این مبلغ بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان است.
مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس خاطر نشان کرد: متاسفانه امروزه ضریب پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی کاهش پیدا کرده که این ضریب در استان فارس به ۵.۳ رسیده است .
وی علت این کاهش را تصویب قوانین بدون در نظر گرفتن بار مالی دانست و گفت: دولت مبالغ زیادی به سازمان تامین بابت مجموعه قوانینی که بدون درنظر گرفتن بار مالی وضع شد، بیمه های حمایتی و.‌‌..بدهکار است.
نباتی با بیان اینکه قرار است دولت تا پایان برنامه‌ی ششم توسعه حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند، گفت: سازمان تامین اجتماعی ماهیانه باِلغ بر ۲۲ میلیارد تومان برای تعهدات و بیمه‌های کوتاه مدت پرداخت می‌کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.