دفاع مقدس تصویرگر ایستادگی ملت قهرمان ایران بود

خبرپارسی – فرمانده اسبق آجا در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه، دفاع مقدس تصویرگر ایستادگی ملت قهرمان ایران بود، گفت: شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل موثر معنوی، از امتیازهای دوران دفاع مقدس بود که موجب برهم زدن تمام معادلات جهانی در ابعاد سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی شد.

امیر سرتیپ دکتر حسین محمدی، شنبه ۲۹ شهریور در جمع خبرنگاران گفت: این جنگ نا برابر در شرایطی به کشور عزیزمان تحمیل شد که ایران از جانب استکبار جهانی بویژه آمریکا تحت فشار شدیدی قرار داشت و در داخل کشور نیز جناح های وابسته به غرب و شرق با ایجاد هیاهوی تبلیغاتی و ایجاد درگیری های نظامی درصدد تضعیف نظام بودند و نیروهای نظامی هنوز مراحل بازسازی و ساماندهی را بطور کامل پشت سر نگذاشته بودند.

محمدی با بیان اینکه، دفاع مقدس تصویرگر ایستادگی ملت قهرمان ایران بود، گفت: شهادت طلبی رزمندگان اسلام به عنوان عامل موثر معنوی، از امتیازهای دوران دفاع مقدس بود که موجب برهم زدن تمام معادلات جهانی در ابعاد سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی شد.

او ادامه داد: به همین دلیل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های گسترده قدرتهای جهانی، با بهره‌گیری از امکانات موجود و توان نیروهای خلاق و متخصص داخلی، ضمن تامین نیازهای رزمندگان در میدان نبرد، ساختار محکم و برجسته‌ای برای صنعت دفاعی کشور ایجاد کنند، به نحوی که در پایان جنگ هشت ساله و علیرغم پشتیبانی همه جانبه استکبار جهانی از عراق، دشمن بعثی بدون کسب هیچ نتیجه‌ای، خاک میهن عزیزمان را ترک کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اکنون در ردیف قویترین ارتش‌های دنیا قرار دارد، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران موفق شده‌اند که با استفاده از روش‌های استاندارد بین‌المللی و شیوه‌های انحصاری به ویژه در سال‌های اخیر، با وجود شدت گرفتن تحریم‌های ظالمانه، با اتکا به  توانمندی نیروهای بومی، نیازهای سخت افزاری و نرم افزاری دفاعی کشور را تولید و تامین کنند.

محمدی بر لزوم پاسداشت دوران دفاع مقدس، گرامیداشت یاد شهدا، ایثارگران و رزمندگان و تبیین و تشریح دست‌آوردهای مهم آن دوران برای نسل‌های جدید در ایران و سایر نقاط جهان، تاکید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.