درخواست سایت ستاره نیوز از وزیر اطلاعات:تشکیل اتاق فکر برای منتقدین و مخالفین!

سایت ستاره نیوز نوشت :داشتم به این فکرمی کردم که راه حل آشتی ملی چیست؟ چگونه می توان از انشعاب وانشقاق ملی جلوگیری کرد؟فکر می کردم که از تحولات پیرامونی کشور چه درسی می توان گرفت؟چگونه می توان خیل عظیمی از نخبگان فکری،اقتصادی وفرهنگی از گروههای مختلف را دور هم جمع کرد؟
چگونه می توان از حوادث سال های قبل بخصوص ۸۸ درس گرفت؟پیام تحولات عراق چیست؟
به نظر می رسد زمان در حال از دست رفتن است.در مسایل سیاسی ،فرهنگی،اجتماعی،زمان عامل تعیین کننده است.الان نیز دیر است.شاید آخرین فرصت ها جهت ایجاد وفاق ملی است.
چگونه می توان نظرات منتقدان را نیز شنید؟
با بررسی آرایش های سیاسی ،گردانندگان تریبون های ملی مانند نمازهای جمعه،صدا و سیما و…،به نظر نمی رسد انتظار در خدمت قرار گرفتن این تریبون ها واقعی باشد.
شاید به صلاح هم نباشد همه مطالبو یا بسیاری از انتقادات و پیشنهادات بصورت علنی مطرح شود،ویابصورت نامه سرگشاده منتشر شود.راه حل غیر معمولی بنظرم رسید.
باتوجه به شناختی که از وزیر اطلاعات داشتم بهترین روش، تشکیل اتاق فکر،محفل،و یا هر اسمی است که در آن منتقدین حتی مخالفین بتوانند نظراتشان را عریان بیان کنند.مطمئن باشید گاهی ایده های نابی از این محافل بیرون می آید.

البته این کارها را می توان در سکوت رسانه ای بر گزار کرد.باید از عشق به دین،و میهن پرستی همه نیروها استفاده کرد.
تشکیل این محفل ها در محیطی امن،بدون خطر ،تهمت و تعقیب و تهدید،باعث احساس تعلق به کشور و حاکمیت می شود وبسیاری از این فکرها فرصتی برای ساخت کشور فراهم می آورد.
مطمئنا همه ایرانیان چه اصولگرا،اصلاح طلب و حتی دگراندیش خواهان ایرانی قوی ،یکپارچه و پیشرو هستند،اختلاف در تاکتیک هاست.
وزیر اطلاعات باید روش رییس جمهور در دعوت از اصلاح طلبان و محافظه کاران را گسترش دهد و از فکر همه ایرانیان بصورت کانالیزه استفاده کند.
شاید این انتظار نابجا به نظر برسد ولی واقعی ،قابل اجرا و بسیار سازنده خواهد بود.بهتر است مثل مالکی غافلگیر نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.