دبیرحزب کارگزاران سازندگی فارس:بایدباتدبیراز استاندارحمایت کنیم / اهل دعواهای سیاسی نیستیم

خبر پارسی – فعالیت سیاسی را از دوران دانشجویی وازاوایل انقلاب شروع کرد.شاید بتوان کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی در دورچهارم یعنی سال ۱۳۷۰و ازحوزه انتخابیه ممسنی رانقطه عطف فعالیت های سیاسی سید میر اعظم هاشمی دانست.ریاست ستادکارگزاران سازندگی فارس درانتخابات ۷۶،عضویت رسمی درشورای اصلاح طلبان فارس ،عضویت  رسمی درستادهای انتخاباتی هاشمی رفسنجانی و خاتمی ، ریاست ستاد انتخاباتی هاشمی  در استان و… بخشی از کارنامه سیاسی دبیرکنونی حزب کارگزاران سازندگی دراستان فارس است.هاشمی که اینک به باشگاه با تجربه های سیاسی دراستان فارس پیوسته است عملکرد دولت دریک سال گذشته را قابل دفاع می داند.

1383801_1380869615483300_441624757_n

*به عنوان اولین سئوال ،بازگردیم به سال ۹۲ در چنین روزهایی بود که ستادهای انتخاباتی هاشمی رفسنجانی به ستاد های انتخاباتی دکترروحانی تبدیل شدند،این اتفاق به چه دلیل رخ داد؟

تدبیر آیت الله هاشمی در عدم اعتراض به نظر شورای نگهبان باعث شد تا تیرتوطئه های دشمنان نظام و تنگ نظر های دشمنان داخلی به سنگ بخورد. این تدبیر نشان داد که آیت الله هاشمی معتقد است نظام به اشخاص وابسته نیست. این مشی سیاسی ،عقلای اصولگرا را در کنار اصلاح طلبان قرار داد تا به دور از افراط و تفریط فضای امنیتی کشور به یک فضای آرام سوق داده شود.

 به اعتقاد ما افراط و تفریط چه در اردوگاه چپ و  په در اردوگاه راست مورد قبول نیست چرا که افراط و تفریط مقصدی جز سقوط ندارد. ۱۵ خرداد سال ۹۲ و پس از کنار رفتن آیت الله هاشمی از کوران انتخابات ریاست جمهوری شاکله ستادهای وی با دستور ایشان به ستادهای انتخاباتی دکتر روحانی تبدیل شد چرا که آیت الله هاشمی بر این عقیده بود که روحانی می تواند مشی اعتدال را در مدیریت اجرایی کشور جاری و ساری کند. استان فارس نیز از این قاعده مستثنی نبود و در واقع پس از این اقدام ،فارس تنها استانی بود که  با حکم مهندس نعمت زاده من به  عنوان رئیس شورای سیاست گذاری ستادهای  دکتر روحانی مامور ایجاد وحدت بین ستاد های انتخاباتی آیت الله هاشمی و دکتر روحانی شدم.در آن  شورای فعالان سیاسی اصلاح طلب ،خانه کارگر احزاب اصلاح طلبی نظیر حزب اسلامی کار و… حضور داشتند.

*چند روز پس از این ادغام شیراز میزبان سفر انتخاباتی روحانی شد.شاید کمتر کسی تصور می کرد که پیش از انتخابات استقبالی کم نظیر از دکتر روحانی در شیراز رخ دهد چه اتفاقی باعث شد تا آن استقبال منحصر به فرد شکل گیرد؟

همایش استان فارس یکی از بی نظیرترین و منحصر به فردترین میتینگ های انتخاباتی دکتر روحانی در کشور بود. مردم فارس با استقبال کم نظیر خود از دکتر روحانی نشان دادند که بیش از پیش تشنه تفکری مبنی بر پرهیز از افراط و تفریط هستند.وجودوفاق و همدلی میان اعضای ستاد و انتشار این وفاق و امید به لایه های مختلف جامعه باعث شد تا مردم فارس از کاندیدای ائتلافی اصلاح طلبان و عقلای اصولگرایان استقبالی کم نظیر داشته باشند.

*حضور برخی از اصولگرایان در کنار بدنه حجیم اصلاح طلبانی که از ستادهای دکتر عارف و آیت الله هاشمی در ستاد روحانی فعال بودند تجربه جدیدی در عرصه سیاسی استان بود این اتفاق چگونه رخ داد؟

ما بارها ثابت کرده ایم که اهل دعواهای سیاسی نیستیم و از بروز هر نوع تنش هم پرهیز می کنیم .همانگونه که اعتقاد داریم مخالفین ما بعد از انتخابات رفقای ما محسوب می شوند، در طول فعالیت های انتخاباتی نیز دست در دست رقبای عاقل خود می گذاریم و به مخالفین خود درود می فرستیم.

 اعتقاد ما بر این است که رونق اقتصادی و پیشبرد اهداف نظام در گرو نفی هرگونه افراط و تفریط و استفاده از توانمندی های جناح های مختلف سیاسی است. در دوران فعالیت های انتخاباتی سال ۹۲ نیز حامیان دکتر روحانی با این تفکر که رقابت با عداوت فرق می کند یک تجربه جدید سیاسی را کسب کردند. این تجربه باعث شد تا عقلای جناح اصولگرا در کنار حامیان آیت الله هاشمی و اصلاح طلبان قرار گیرند و زمینه بروز حماسه ۲۴ خرداد فراهم گردد.

*اما این تفکر در تقابل با تفکر محدودکردن دایره خودی و غیر خودی اتخاذشده توسط برخی گروه ها است!

نظر شما درست است این نوع تفکر باعث شد تا در تجربه جدید، برخی ها هم که به دنبال کیسه دوختن از شرایط موجود بودند پس از حصول اطمینان از احتمال پیروزی دکتر روحانی، به ظاهربه حامیان وی تبدیل شوند.اما این تعداد تعداد قابل توجهی نبودند که می توان در مقایسه با منافع به وجود آمده از تجارب کسب شده ازمضرات وجودآنها فاکتورگرفت.

*ولی به هرحال ما شاهد برخی ریزش ها درزمان اعلام نام   وزرای کابینه و بعد از آن استانداران در بدنه حامیان روحانی بودیم!

این یک نکته چالش برانگیز است. من هم با طرح این موضوع  موافقم! فرصت طلبانی که پس از انتخابات به مجاهدین شنبه و حامیان جدید روحانی شهرت یافتند زمانی که دیدند سهمی از کابینه عایدشان نمی شود از همان روز رای اعتماد مجلس به دولت، در مقابل روحانی صف آرایی کردند. این عده پس از انتخاب استانداران نیز همین رویه را در استان ها ادامه دادند.

*واکنش اعضای ستادها و حامیان واقعی   دکتر روحانی به این رفتار ها چه بود؟

انتخابات ۹۲ مولودی داشت که ما هیچگاه به دنبال تکه تکه کردنش نبودیم .به همین علت نو رسیده ها را نیز طرد نکردیم و اجازه بروز توانایی های آنها را در قالب مسئولیت های جدید دادیم. ولی عده ای شمشیر به دست گرفته بودند تا این مولود را تکه تکه کنند اما تدبیر حامیان دولت این اجازه را به افراطیون ندادو نخواهد داد.

در واقع اصلاح طلبان و دیگر حامیان دولت با کاهش سطح توقعات و مطالبات خود و پرهیز از هرگونه سهم خواهی تا  آنجا که امکان دارد به دولت در ایجاد فضایی آرام در کشور کمک خواهند کرد.

اما این به این معنی نیست که در برخی موارد، منتقد سیاست های دولت نباشیم. در واقع ما منتقدانی هستیم که اجازه سو استفاده به دشمنان نظام و دولت را نمی دهیم.

*این استراتژی در استان فارس نیز توسط حامیان دولت عملیاتی شده است یا خیر؟

قطعا همین گونه بوده است. اتفاقا شایعه ی اختلاف میان حامیان دولت و اصلاح طلبان با استاندار و زمزمه عملکرد بد دکتر احمدی استراتژی شیطنت آمیزی است که توسط مخالفان دولت با هدف فریب دادن حامیان روحانی  اتخاذ شده است. این مخالفان با چنین شیطنتی قصد ایجاد تفرقه بین عقبه دولت با مدیران آن را دارد. بسیاری از ما اعتقاد داریم که اعضای ستادها و حامیان دکتر روحانی دارای پتانسیل هایی هستند که تاکنون از توانایی های آنها در عرصه های مختلف استفاده نشده است. اما این اعتقاد باعث نمی شود تا اجازه دهیم تفرقه اندازها ما را به جان یکدیگر بیندازند. ما بر این باور هستیم که هر کدام از مدیران منصوب شده توسط استاندار اگر از اصول مورد نظر دولت تدبیر و امید عدول نکنند باید مورد حمایت قرار گیرند. در واقع ما نمی خواهیم  تا به آتش بیار معرکه مخالفین دولت تبدیل شویم.

*با چنین تفاسیری عملکرد هشت ماهه استاندار فارس را چگونه ارزیابی می کنید؟

باید با تدبیر از استاندار حمایت کرد و به او برای تحقق برنامه های دولت در استان فارس فرصت داد. بدیهی است که هر مدیری در ابتدای کار با یک سری کاستی و چالش  روبروست. نباید به احمدی درخصوص بعضی از تصمیم گیری هایش نظیر تعدادی از عزل و نصب هایش خرده گرفت.

باید به خاطر داشته باشیم که احمدی در فضایی امنیتی استاندار شد که در آن فضا جامعه یک جامعه تک قطبی بود. به نظر می رسد گروه های سیاسی مختلف با فرصت دادن به استاندار می بایست او را در تلطیف فضای عمومی و سیاسی استان یاری دهند. برخی از دوستان به دنبال این هستند تا اصلاح طلبان را علیه برخی از عملکرد های استاندار فارس در برخی از حوزه ها نظیر عزل و نصب مدیران تحریک کنند. اما اصلاح طلبان باید باهوش و درایت با این موضوع برخورد کنند چرا که انتقاد همیشه وجود دارد اماعملکرد استاندار در برخی ازعزل و نصب ها در حدی نیست که بتوان دیگر کارهای خوب او را نادیده گرفت و فضای آرامش یافته کنونی استان را برهم زد.

 یادمان باشد که احمدی نماینده دولت است نه نماینده نمایندگان مجلس پس باید با خویشتن داری ضمن حمایت از وی به او فرصت داد تااستان را  در چارچوب سیاست های دولت و در مسیر تحقق مصالح نظام اداره کند. در واقع اصلاح طلبان و عقلای اصولگرایان نباید اجازه دهند فضای قابل اطمینان  کنونی در اختیار نااهلان و بداندیشان قرار گیرد. درواقع ما بر این باور هستیم که در فضای بدون تنش می توان از تجارب همه دلسوزان برای تحقق مصالح استان استفاده کرد.

اما این به آن معنی نیست که ما  منتقد برخی تصمیم گیری ها نباشیم. ما در برخی موارد منتقد برخی عملکردها هستیم اما معارض و طلبکار دولت و نماینده او در استان نیستیم وازهمین رو  اجازه نمی دهیم انتقادات ما مورد سواستفاده قرار گیرد. چرا که بر این باوریم که سو استفاده از انتقادات حامیان دولت از برخی تصمیم گیری ها ظلم به دولت و نماینده او در استان است و مترادف دشمنی با رای و مطالبات مردم محسوب می شود.

2 دیدگاه برای “دبیرحزب کارگزاران سازندگی فارس:بایدباتدبیراز استاندارحمایت کنیم / اهل دعواهای سیاسی نیستیم

  1. از پول هایی که بابت کنسرت یگانه گرفته هم کاش سوال میکردی.20میلیون بابت کنسرت گرفته

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.