دادستان کازرون خبر داد: حفر ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در حریم دریاچه پریشان

خبر پارسی  – بنا بر گفته دادستان عمومی و انقلاب کازرون، علاوه بر مشکلات خشکسالی، حفر ۳۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در حریم دریاچه پریشان کازرون فارس بر پریشانی این دریاچه بین المللی افزوده است.

به  گزارش کازرون نما، این بخشی از گفته های دادستان عمومی و انقلاب کازرون است که در همایش تالاب پریشان در جمع کارشناسان محیط زیست بیان کرده است .

نصرالله ایزدی خواه در این همایش افزود: یک هزار حلقه چاه اطراف دریاچه پریشان شناسایی شده که ۳۰۰ حلقه آنها غیرمجاز است .

13-8-29-22292008

وی ادامه داد: حفر این تعداد چاه مجاز از یک سو و میزان برداشت های غیر مجاز از چاه های دارای مجوز و همچنین برداشت آب از طریق موتور پمپ از چشمه های فعالی که به سمت تالاب جاری می شود ، تاثیر منفی زیادی بر روی میزان آب این دریاچه گذاشته است .

ایزدی گفت: ۱۵ متخلف غیرمجاز که به وسیله موتور پمپ مبادرت به برداشت آب از چشمه های پیرامون این دریاچه می کردند ، شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست کازرون هم دراین همایش گفت: امسال اقدام به تملک تالاب پریشان و سند دارکردن این تالاب بین المللی کردیم.

جمال خداپرست افزود: پیش از این نیز درقالب تهیه و ارائه طرحی با همکاری دادستان عمومی و انقلاب اسلامی کازرون و اداره های ثبت و منابع طبیعی این شهرستان حدود وحریم تالاب پریشان تعیین شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.