خزان ورزش درفارس / ورزش تا اطلاع ثانوی تعطیل است

*محمدجوادشلتوک کار

پس از رشید خدابخش که معتقد بود برای ماندگارماندن در ورزش می بایست کار بنیادی کرد و سرمایه ها را به سمت ورزش نونهالان و نوجوانان سوق داد، نه تورج موید توانست مدیرکل موفقی برای ورزش فارس باشد و نه غلامرضا کمانه.

تورج موید که ازجنس ورزش بود در حالی سکان هدایت ورزش فارس رابه دست گرفت که به جرات می توان از او به عنوان قربانی بزرگ مدیریت در این حوزه نام برد. موید که تا پیش از آن با استقبال جامعه ورزش فارس سرپرست اداره کل ورزش و جوانان این استان شده بود به سبک بسیاری از مدیران دولت احمدی نژادیک شبه برکنار شدتا نماینده دولت دهم در استان دربدترین شرایط برای وی مراسم تودیع بگیرد.

بازگشت سید

در هر حال بازگشت سید غلارضا کمانه به اداره ای که یک بار به عنوان معاون و یک بار به عنوان مدیرکل در آن تجارب زیادی گرد آوری کرده بود ، این امید را در دلها زنده کرد، که شاید “سید”بتواند فضای ورزش فارس را تا اندازه ای آرام کند.

اما کمانه که سیاه شدن دوباره رنگ مو ومحاسنش نشان از وجود انرژی فروان برای مرتفع ساختن چالش های پیش روی ورزش داشت نیز نتوانست خاطرات خوش سالهای پیشینش رادر فارس زنده کند.

سالهایی که کمانه محرم ورزشکاران فارس بود وگوشش شنوای درددلهای آنها!اما این کمانه با آن کمانه تفاوت های زیادی داشت.کمانه امروزمردی از جنس شعار بودوکمانه دیروزمردی از جنس عمل!

سنبه ی  کم زور

هنوز مدت زیادی از حضورکمانه در ساختمان سه طبقه  ی حاشیه  ی میدان پیرنیای شیرازنگذشته بود که انتخابات حاشیه دار هیات فوتبال فارس سنبه کم زور مدیرکل ورزشکارفارس را بیش از پیش نمایان ساخت.

زمانی که کمانه به انتخابات هیات فوتبال استان خرده گرفت و آن را باطل شده اعلام کرد،مرغ یک پای فدراسیون فوتبال بالاتر از خواسته ای مدیربلند بالای ورزش این استان  پرواز کرد تا مدیرکل در مقابل آیت اللهی بازنده بازی شود که شهرت جهانی به خود گرفت.

اما کمانه که روزی دم از لزوم وجودسلامت در برگزاری انتخابات هیات های ورزشی  می زد ،گویی مزه انتخابات ناسالم هیات فوتبال زیر زبانش مزه کردتا او نیز انتخابات هیات های ورزشی را آنگونه برگزارکند که باب میل اداره کل است.

شاید به همین دلیل بود که مجامع انتخاب روسای برخی از  هیات های ورزشی استان تنها با یک کاندیدا برگزار شد. انتخاباتی که نام انتصابات به مراتب برای آنها زیبنده تر انتخابات بود.

ورزش رخوت انگیز

در حالیکه  استعفاء کوتاه مدت معاون توسعه قهرمانی اداره کل ورزش فارس هم نتوانست مرحمی بر زخم های  بلاتکلیفی باشگاه برق و نقل و انتقال حاشیه دارآن باشد،گویی فجرشهید سپاسی نیز را ه هموارسقوط به دسته پایین تر را انتخاب کرده است تا بوی حلوای مراسم ترحیم فوتبال فارس در دوران کمانه در کنار حاشیه های فراوانی که انعکاس آنها از طریق رسانه ملی بارها عاملی برای جریحه دارشدن غرور مردم فارس شده بودبیش از پیش به مشام برسد.

به اعتقاد بسیاری از کارشناسان واهالی ورزش رخوت به وجودآمده در فوتبال فارس را می توان در اکثررشته های تیمی وانفرادی استان مشاهده کرد،رخوتی که شاید نشانه هایی از آن در راهروهای همان ساختمانی که کمانه امروز مدیرکل آن هست نیز برای اهالی ورزش ملموس به نظر می رسد.

ورزش تا اطلاع ثانوی تعطیل است

هرچند این رخوت وبی رونقی در زیر مجموعه اداره کل ورزش و جوانان فارس نیز قابل حس است اما اگر برگزاری تعدادی پیاده روی عمومی و چند برنامه دیگر توسط ارگان ها و سازمان هایی نظیر شهرداری شیراز نبود می بایست در مقابل اداره کل ورزش و جوانان فارس و اداره ورزش شیراز تابلو ورزش تا اطلاع ثانوی تعطیل است نصب می شد.

تعطیل از آن جهت که در طول چند سال اخیر به حاشیه رفتن پیشکسوتان،کوچ ورزشکاران، سقوط تیم های مختلف ورزشی، انحلال بسیاری از تیم ها و… که همگی نشانه هایی از بی برنامگی در ورزش فارس است ،این شائبه را برای بسیاری به وجود آورده که مدیرکل بی انگیزه ،بی انگیزگی را به ورزش فارس تزریق کرد.شاید دراین خزان  بهترین زمان برای دفاع کمانه از خود باشد که آیا تنها برای گذران چندسال پایانی خدمت خودبه فارس بازگشت وورزش فارس را بدین جا رساند یا مشکلاتی درحوزه مدیریت وی وجود داشت که کسی ازآن خبر نداشت.اینک کمانه باید به فکر محبوبیت ازدست رفته خود باشد.

*روزنامه نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.