خبر پارسی متحول می شود/ راه اندازی سرویس های متفاوت خبری در خبر پارسی

فرزاد صدری – “خبرپارسی” از ابتدای شروع به کار خود به عنوان یک رسانه اصلاح طلب وارد حوزه اطلاع رسانی شد اما از همان آغاز کار اعلام کرد: فارغ از هرگونه قضاوت شخصی و تنگ نظرانه گروهی و جناحی مبحث توسعه را با محوریت ” توسعه شیراز و فارس” دنبال می کند.

انتخابات ریاست جمهوری یازدهم اما شرایطی را بوجود آورد که خبر پارسی در رقابت با سایت های زنجیره ای اصولگرا که از حمایت مالی خوبی هم برخوردار بودند وجه غالبش سیاسی شود اتفاقی که البته تا حدود زیادی ناخواسته بود و ما را از مسیر اصلی خود کمی دور کرد.

در شرایط فعلی که به لطف خدا دولت تدبیر و امید اولین سالگرد خود را در هفته دولت جشن می گیرد بنا را بر حمایت بیشتر از دولت می گذاریم و در کنار نگاه تازه تحریریه خود به باورهای اعتقادی مردم شیراز، سعی در ایجاد فضای شور و نشاط در میان مدیران استان و ارائه ایده های بکر و تازه در راه توسعه کشور با تاکید بر توسعه  شیراز و فارس خواهیم کرد.

خبرپارسی  همواره تلاش کرده به کمبود ها و کاستی ها اشاره کند و با نقد دلسوزانه، مانع فساد ناشی از قدرت برخی مدیران شود که از مولای خود امام حسن (ع) آموخته ایم: “از نشانه های عالم،نقد سخن و اندیشه خود و آگاهی از نظرات مختلف است”، همچنان که امام صادق (ع) نیز می فرمایند: “محبوب ترین برادرانم کسی است که عیب هایم را به من هدیه کند”.

خبر پارسی  ضمن اعلام پیروی از آرمان های امام راحل و اندیشه های والای رهبری،ذکر این نکته را ضروری می داند که هرگونه دفاع بد از آرمان های امام و رهبری را بر نمی تابد چرا که در مکتب پیغمبر اسلام (ص) و از زبان امام جواد (ع) آموخته ایم: اگر نادان ساکت بماند، هیچگاه مردم گرفتار اختلاف نمی شوند.

با این همه در آستانه هفته دولت و برای توجه ویژه به دستاوردهای خوب دولت تدبیر و امید، درسرویسی به نام  «نیمه پر لیوان» اقدامات خوب دولتمردان در استان را منعکس خواهیم کرد.

خبر پارسی بر اساس این تعریف و نگاه نویی که به سوژه های خود خواهد داشت سرویس های نو و متفاوتی را برای خود و مخاطبینش تعریف کرده است .

در سرویس « یک کار خوب » تلاش خواهیم کرد کارهای خوبی را که در سطح جامعه انجام می گیرد منعکس کنیم. این کار خوب را ممکن است یک دانش آموز یا معلمش انجام داده باشد یا ممکن است یک رفتگر و یا مثلا یک مغازه دار و یا حتی یک مدیر و مسئول انجام داده باشند. گاهی ممکن است یک خبرنگار و یا رسانه و یا یک رهگذر خیابان نیز کار خوبی انجام دهند. در هر حال کار خوب، خوب است و  تبلیغ کار خوب نیز خوبتر! شما نیز می توانید جزو خوبان این سرویس باشید!

خبر پارسی در سرویس « ایده های نو » از هر ایده و فکر تازه ای که منجر به بالندگی و توسعه خواهد شد استقبال می کند و ضمن اینکه اخبار مرتبط با این سرویس را منعکس می کند ایده های نو شما را نیز برای ساختن فردایی بهتر منعکس خواهد کرد.

به باور خبر پارسی شیراز شناسنامه ایران است لذا برای آشنایی بیشتر علاقمندان به گردشگری و همچنین همه آنهایی که می خواهند بدانند در نگین ایران زمین چه چیز را از کجا تهیه کنند سرویسی را با عنوان « شیراز گردی» پیش بینی کرده است تا هم در معرفی جاذبه های شهر شیراز به شما کمک کرده باشد و هم  کار شما را برای انجام امور اداری و خرید بهتر و ارزانتر آسانتر کرده باشد.

سایت خبر پارسی همچنین به منظور تشویق مدیران کارآمد و تلاشگر در سرویسی با نام « مدیر نمونه » به معرفی مدیرانی که در یک دوره ۶ ماهه یا کمتر و بیشتر یک مجموعه کار خوب انجام داده باشند، می پردازد. مدیر نمونه هم می تواند مدیر یک بنگاه کوچک اقتصادی و یا فرهنگی باشد و هم می تواند مدیر یک کارخانه بزرگ و یا اداره دولتی ویا یک تیم و باشگاه ورزشی باشد.

« کوتاه و گویا » عنوان سرویسی است که هم می تواند دو کلمه حرف حساب باشد و هم می تواند نقد و نظر در حوزه های مختلف اجتماعی سیاسی ورزشی فرهنگی اقتصادی و… به صورت خیلی کوتاه و با زبانی گویاباشد .

« خاکریز عشق » نیز عنوان سرویسی است که قرار است مجموعه گزارش ، گفت و گو و اخبار مربوط به شهدا و نیز ایثارگران و آزادگان و رزمندگان را منعکس کند . دلاور مردانی که حق مطلب در باره آنها کمتر ادا شده و همواره نگاهمان به آنها نیز سیاه و سفید بوده است گاهی نیز بهتر است در کنار این نوع نگاه این عزیزان را خاکستری ببینیم.

سرویس « یک مسجد، یک محله » با این نگاه که مسجد قدمتی به اندازه خود اسلام دارد و مهمترین محل تجمع مسلمانان است هدفش  هم معرفی مساجد محله های مختلف شیراز و گاهی دیگر شهرهای کشور و هم بررسی عملکرد و جایگاه این مساجد و البته بیان مشکلات و مسائل و نیز نوع مدیریت آنها است.

« زن پارسی » عنوان سرویسی دیگر از سایت خبر پارسی است که تلاش خواهد کرد اخبار مربوط به حوزه زنان و نقش توامان آنها در خانواده و جامعه را منعکس کند.

در سرویس «تلخ و شیرین خاطرات » نیز به مرور رویدادها و اتفاقات گذشته در حوزه های مختلف خواهیم پرداخت .در این سرویس همچنین پای خاطرات شخصیت های مختلف فرهنگی – ورزشی – سیاسی – اجتماعی و اقتصادی خواهیم نشست تا تلخ و شیرین خاطراتشان را مرور کنند.

بسیار امیدواریم که راه اندازی سرویس های جدید خبر پارسی فضای شور و نشاط و حرکت را در استان زنده نگه دارد تا انشاالله پابه پای دولتمردان در رفع معضلات و مشکلات کوشا باشیم.

3 دیدگاه برای “خبر پارسی متحول می شود/ راه اندازی سرویس های متفاوت خبری در خبر پارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.