حضور ۳۰۰ پاکبان برای پاسداشت کتاب و کتابخوانی

خبرپارسی – حضور ۳۰۰ پاکبان در نشست تخصصی کتابخوان در تالار آزادی، برای پاسداشت هفته کتاب و با هدف ترویج کتابخوانی در اقشار مختلف، با همکاری سازمان فرهنگی شهرداری و اداره کل کتابخانه های عمومی فارس

ابراهیم گشتاسبی راد صبح سه شنبه در نشست تخصصی کتابخوان ویژه پاکبانان،  گفت: وقتی کتاب می‌خوانیم می‌توانیم همیشه در حال فرا گرفتن باشیم و آنچه را که فرا گرفتیم به کار گیریم زیرا در این صورت انسان تکامل یافته‌ای هستیم که به مراتب والای انسانی می‌توانیم برسیم .

او با بیان اینکه گاهی تصور ما بر این است که اگر یک نفر مدیر جایی هست به دلیل اشتغالش دیگر نباید کتاب بخواند یا اگر فردی مغازه‌دار است به دلیل اشتغالش نباید کتاب بخواند و کسی از او انتظار مطالعه ندارد، تاکید کرد: در گذشته همواره کتاب در برابر کاسبان بود و مکاسب می‌خواندند .

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اضافه کرد: شاید برخی معتقد باشند شما که پاکبان هستید و به دلیل کارتان زیاد راه می‌روید و خسته می‌شوید انتظار نمی‌رود کتاب بخوانید اما جامعه به مطالعه تمام اقشار خود نیاز دارد .

گشتاسبی راد تاکید کرد: وقتی شما در جایی جمع می‌شوید و این اقدام زیبا را انجام می‌دهید باعث تسری یافتن آن در جامعه می‌شود زیرا شما برای دانستن و به دلخواه خود مطالعه می‌کنید .

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، تصریح کرد: خداوند در قرآن روش کار را به ما یاد داده است که اگر کاری را می‌خواهید شروع کنید مطمئن باشید قدم اولش با سختی همراه است و این قاعده‌ای است که در طبیعت جاری و ساری است زیرا انسان به کار جدید عادت ندارد ولی وقتی شروع کرد و از مرحله سختی عبور کرد به مرحله نشاط می‌رسد .

گشتاسبی راد اضافه کرد: انسان در این مرحله مانند شناگری است که به راحتی روی آب شناور است و وقتی در این مرحله قرار گرفت و در کاری که به سختی آغاز کرده مانند کتاب خواندن و کسب دانش به مرحله سبقت گرفتن می‌رسد و دانسته‌های او نسبت به محیط اطراف و افراد پیرامونش بیشتر می‌شود و علاوه بر اینکه خودش چیزی را فرا گرفته به دیگران نیز می‌آموزد و این نتیجه کتابخوانی و دانش‌اندوزی است .

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه امروز نیاز داریم به اینکه مطالعه را در جامعه افزایش دهیم، گفت: اگر بناست شیراز پایتخت کتاب دنیا شناخته شود لازمه‌اش توسعه کتابخوانی در جامعه است و یا اگر بناست شهر خلاق ادبی باشد باید ادبیات در تمام جامعه رسوخ پیدا کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.