حج آیین شریف الهی و غدیر پیمان فرستاده ی خدا با مومنان حقیقی است/ حج نه فقط از فروع بلکه فروغ دین ما بوده و خواهد بود

خبر پارسی – سید محمد امین جعفری حسینی – این روزها که خبر تلخ فاجعه ی منا کام همه ی دوستداران اصیل اسلام را تلخ کرده ، شاهد موجی عوامانه از مطالب بی رمق اما پر رقم در شبکه های مجازی هستیم که ناخوداگاه انگشت اتهام را به سمت قربانیان نشانه رفته اند و غم های تازه ای براین اندوه عمیق می افشانند!
موج پیام های زرد که بانیان آن همگی در جایگاه پیران فرزانه نشسته اند و بدون آنکه سراغی از حجم مخارج چندین برابری سفرهای توریستی و مخارج سرسام آور تجملاتی گروه های دیگر جامعه بگیرند ، همگان را به ترجیح دستگیری از یتیمان و تهیدستان بر عزیمت به حج دعوت کرده اند و گاهی ناخودآگاه، در یک جهت گیری غیر انسانی سرنوشت قربانیان عزیز این فاجعه را حق این عزیزان دانسته اند!عجیب تر اینکه حتی عده ای از مومنان جامعه ی مجازی، منفعلانه این مطالب سست و نادرست را منتشر می کنند یا به سادگی از کنار آن می گذرند!!
حقیقت آن است که هر دو فاجعه ی امسال مکه و آنچه بر روزگار این روزهای کشورهای اسلامی می رود، بیش و پیش از هرچیز نتیجه ی مدیریت فجیع خاندان نا نجیبی است که به تصرف عدوانی بر جایگاهی دست یازیده اند که روزگاران بسیار در کفایت تام تومان خاندان ابراهیم حنیف و اهل و آل بنی هاشم بوده است. به هوش باشیم که حج، آیین خدا و تشریفی از دین شریف ماست، پس اگر به تمامت و کفایت برگزار شود، نه فقط از فروع بلکه فروغ دین ما بوده و خواهد بود.
هرگز امان ندهیم که به بهانه وقوع این فاجعه ی فجیع سر زده از بی تدبیری خاندان سعود، گردی از تردید بر اصول اصیل حج بنشیند و خدای نکرده این آیین الهی در محاوره ها و مجادله های مجازی
مورد اهانت قرار گیرد.
ما دلدادگان بزرگترین پیمان الهی هستیم و حالا بیشتر از هر زمانی قدر پیمان بزرگ غدیر را می دانیم و بر ارادت به اراده ی خاندان وحی مفتخریم.
افتخار کنیم که در مرام علی(ع) و عاشقان علی(ع) با مردم بودن و از مردم بودن، بالاترین درجه از شرافت و اصالت است. باید آیین های نکوداشت غدیر را پاس بداریم و رز به روز به دوست داشتن اولاد علی (ع)و عاشقان حسین (ع)بیشتر افتخارکنیم وقتی تشریف فرمایی کاروان همراهان ملک یزید های سعودی و بستن راه عبور مهمانان خدا می تواند چنین فاجعه ای در منای امن الهی بیافریند.
حج آیین شریف الهی است و غدیر پیمان فرستاده ی خدا با مومنان حقیقی، آیین خدا و پیمان پیامبر خدا را پاس بداریم.

1 دیدگاه برای “حج آیین شریف الهی و غدیر پیمان فرستاده ی خدا با مومنان حقیقی است/ حج نه فقط از فروع بلکه فروغ دین ما بوده و خواهد بود

  1. در اهمیت حج به عنوان کنگره جهانی اسلام و سرزمین رسول الله شکی نیست . اما تحت چه شرایطی ؟ آیا میشود از حوادث هولناگ و بعضی ننگین دهه های گذشته چشم پوشید؟
    وقتی دو کشور روابط دوستانه وعادی که ندارند هیچ ، رابطه خصومت باری هم دارند ، حفظ جان انسان ها را چه کسی تضمین می کند؟
    آیا میدانید به خانواده های قربانیان تا همیشه چه میگذرد؟ تصور این که عزیزشان در چه شرایطی جان داده چه حالی به انها دست میدهد؟
    بنده تجربه سفر حج دارم ونگاه ورفتار خصومت بار برادران وخواهران دینی را فراموش نمیکنم
    آیا فیلم پیرزن تاجیک که هزینه سفر حج را صرف ساختن پل ار تباطی در روستایشان کردملاحظه کردید؟ چقدر از طرف مسئولین تشویق شد؟ البته بی بی سی پخش کرد.
    خبر فارسی به روح رسول الله که
    چشم ها باید شست
    طور دیگر باید دید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.