جمعی از ایثارگران هنرمند و فرزندان شهدا در حمایت از مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس بیانیه دادند/ از اقدامات هنردوستانه و انسانی دکتر بهزاد مریدی حمایت می کنیم/افراد مغرض و ساده لوح می کوشند فرهنگ اسلامی را مخالف و مخرب زندگی و پیشرفت معرفی کنند

خبر پارسی – جمعی از ایثارگران هنرمند و فرزندان شهدا در بیانیه ای از مدیر کل فرهنگ و ارشاداسلامی فارس حمایت کردند.

در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار خبر پارسی قرار گرفته،آمده است:

بنام خدا

بیانیه جمعی از ایثارگران هنرمند و فرزندان شهدای اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی استان و ادارات تابعه درحمایت از فعالیت های فرهنگی هنری ودین محور فارس

در این برهه از زمان که مظاهر تمدن اذهان و قلوب جهانیان را مسخّر ساخته است، افراد و گروه های مغرض یا کم اطلاع و یا ساده لوح به تحریک سیاستمداران جهان خوار،  می کوشند که دین اسلام و فرهنگ اسلامی و ارزش های حاکم بر آن را مخالف و مخرب زندگی و پیشرفت معرفی کنند و برای رسیدن به اهداف خود نسل جوان ما را آماج دسیسه های فرهنگی قرار دهند. لذا بر ماست که در راه شناخت یا بازشناسی فرهنگ اصیل اسلامی، خصوصاً ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت گام های موثرتری برداریم; زیرا فرهنگ ایثار و شهادت امام حسین(ع) حرکتی هنرمندانه بود که از دل آن هزاران آثار هنری بدیع در ایران و جهان آفریده شد.

وقتی حسین(ع) فریاد مى‏زند: «هل من ناصر ینصرنى؟» (آیا کسى هست که مرا یارى کند؟) مگر نمى‏دانست که یاری رسانی نیست! این پرسشیست از تاریخ فرداى بشرى و از همه ی ما، اینک پس از ۱۴۰۰ سال، آیا کسی هست که در پاسخ به ” هل من ناصر ینصرنی” حسین(ع)، پاسداشت فرهنگ عاشورایی اش باشد؟ آیا این ندا، ندای حرمت گذاردن به فرهنگ شهادت و شهیدان در خون غلتیده نیست؟

نیک می دانیم که برای لبیک به ندای حسین(ع) باید از زینب، این پیام آور واقعه ی خونبار کربلا حمایت کرد. به قول دکتر شریعتی “رسالت پیام از امروز آغاز می شود” این رسالت از زبان زنی بیان می شود که بار سنگین رسیدن به اهداف حسینی را بر دوش دارد.

 و اما شهیدان، جانبازان و ایثارگران کشور اسلامی ایران با توجه به همین فرهنگ ایثار و شهادت است که در برابر نابرابری ها ایستادگی کرده و پرچم سرافرازی کشورمان ،دینمان و عزتمان را بر افراشته اند.

آری همرزمان دیروزمان درجبهه ی نبردِ نظامی، امروز در عرصه ی پیشبرد فرهنگ، هنر و ادب فارس در جبهه ای دیگر که شاید حساس تر و نادیدنی تر از جبهه ی جنگ درجبههی اشاعهی فرهنگ انسان مداری که ریشه در دین و قیام سرور و سالار شهیدان دارد، بجنگند.

این بزرگان همانا: هنرمندان، ایثارگران استان فارس و جامعه ی هنری فارس وهمچنین هنرمندان و فرزندان شهدا هستندکه از اقدامات هنردوستانه و انسانی شخصیتی متواضع  و هنردوستی همچون دکتر بهزاد مریدی حمایت میکنند. و آرزو دارند دهه ی عاشورا نیز همچون دهه ی فرهنگ پربار و پرانرژی و دقیق و منظم و هنرمندانه در جهت بزرگداشت واقعه ی بزرگ عاشورا برگزار شده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.