جمعی از اهالی فرهنگ و هنر فارس:استانداری مهندس شورانگیز مطالبه به حق مردم فارس و فرهنگوران استان است

خبر پارسی – پس از اعلام حمایت جمعی از مدرسین دانشگاه های فارس،جمعی از اهالی فرهنگ و هنر این استان نیز از مهندس کریم شور انگیز برای تصدی استانداری فارس حمایت کردند و آن را نه یک درخواست عاجزانه بلکه مطالبه به حق مردم فارس و فرهنگوران استان دانسته اند.
در این بیانیه که یک نسخه از آن در اختیار خبر پارسی قرار گرفته،آمده است:
دور فلک درنگ ندارد شتاب کن !
دولت آقای روحانی چهار سال بیشتر فرصت ندارد ، انتخاب استانداران باید بر اساس تجارب صورت پذیرد . مهندس کریم شورانگیز با سوابق معاونت سیاسی امنیتی کرمانشاه ، استانداری کهگیلویه و بویراحمد، استانداری ایلام و معاونت برنامه ریزی استانداری فارس حائز این شرایط است . دولت آقای روحانی چنانچه بخواهد استاندار جدیدی را به عنوان نماینده خود در استان فارس معرفی نماید که هیچگونه تجربه استانداری نداشته باشد قطعا فرصت زیادی می طلبد تا استاندار جدید فقط بتواند خیابان فاطمی ،وزارت کشور و طبقات آن را بشناسد . کاری که مهندس شورانگیز از سال ۱۳۷۶ لغایت ۱۳۸۴ آن را تجربه نموده است . مهندس شورانگیز طی سالیان متمادی ریاست جهاد دانشگاهی فارس، شناخت بسیار خوبی نسبت به نیروهای بومی استان و اقشار دانشگاهی داشته علاوه بر آن اشراف ایشان به نیروهای متخصص و متعهد استان به مراتب بیش از دیگران است. در گذشته نه چندان دور شاهد بسیاری سیاستهای مبتنی بر آزمون و خطا بوده ایم. امروز شرایط استان بسیار حساس تر از گذشته است و دیگر هیچ زمانی برای فرصت سوزی نداریم . کریم شورانگیز در هشت سال گذشته نظاره گر حوادث تلخ بسیاری بوده است اماسعی کرده است سکوت اختیارکند ( خون دل خوردن و خاموشی ) با التزام به تفکر مولایش که علی گونه باش و ۲۵ سال سکوت کن .
کریم شورانگیز با تجارب ارزشمندی از فعالیتهای مختلف چه در کسوت ریاست جهاد دانشگاهی و چه تلاشهای مصصم و قاطع در قالب استانداری جوان چهره نام آشنای مردم فارس به ویژه نخبگان استان در این شهر و دیار است . ازگردانهایی دانشجویی دانشگاه شیراز که عازم جبهه های حق علیه باطل می شدند تا کنسرتهای جهاد دانشگاهی و نمایشگاههای خط و نقاشی و کارگاههای تئاتر و بسیاری اقدامات فرهنگی دیگر همگی مؤید آن است که ایشان نمادی از یک چهره معتدل و متعهد اجتماعی – سیاسی است. فراموش نکنیم بسیاری از آنهایی که حافظ قرآن بوده اند چندان میانه ای با هنر و هنرمند نداشتند و سالها دوری میان چهره های مذهبی و هنرمندان چه بخواهیم چه نخواهیم خلائی در فضای کشور ایجاد نموده بود ولیکن مهندس کریم شورانگیز با آشتی دادن هنرمندان با چهره های مبرّزمذهبی، از این آزمون سرفراز بیرون آمده است. از اینرو پافشاری اهل فرهنگ و هنر فارس در تصدی مهندس کریم شورانگیز به عنوان استاندار فارس، نه یک درخواست عاجزانه بلکه مطالبه به حق مردم فارس و فرهنگوران استان است. امروز بارزترین مشخصه استاندار فارس باید مشخصه عمرانی نیز باشد که ایشان این امتحان را نیز با موفقیت پس داده اند.
جمعی از اهالی فرهنگ و هنر استان فارس

1 دیدگاه برای “جمعی از اهالی فرهنگ و هنر فارس:استانداری مهندس شورانگیز مطالبه به حق مردم فارس و فرهنگوران استان است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.