جعفر قادری:انتصاب فرماندار قبلی شیراز بیش از برکناری اش مایه تعجب بود/ چرا باید کسی را که قبول نداریم به صرف اینکه فلانی توصیه کرده در جای مهمی منصوب کنیم؟

خبر پارسی – جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با انتشار یاداشتی در شبکه های اجتماعی پرده از چرایی تغییر فرماندار شیراز برداشت.
او با انتشار یاداشتی با عنوان «توضیحی در ارتباط با تغییر فرماندار شیراز»در گروه خبرنگاران شیرازی در شبکه واتساب نوشته است:
بیش از آنکه برکناری فرماندار مایه تعجب باشد، انتصاب ایشان مایه تعجب بود. از همان ابتدا برکناری ایشان قابل پیش بینی بود. از روزی که مشخص شد فرماندار در عزل و نصبهای افراد حوزه خود هیچ نقشی ندارد، ظن من به یقین تبدیل شد که این مسولیت دوامی ندارد. یکی دوبار هم به ایشان گفتم اینکه شما می گویید در عزل و نصب ها با من مشورت نشده برای ما قابل قبول نیست. می گفت اگر دخالتی داشته باشم عوض می شوم. گفتم اگر شما را قبول دارند که باید عزل و نصب ها با هماهنگی شما باشد. اگر شما را قبول ندارند که ماندن شما هم خودتان را ضایع میکند و هم برای دیگران ایجاد مشکل میکند. تجربه من در تغییر شورا این را بمن اثبات کرد که اگر شما را قبول نداشته باشند، اصرار بر ماندن هم مایه زحمت خود و هم مایه زحمت دیگران می شود.
مشکل فرماندار را نبودن رسمی و پیمانی ذکر کرده اند. این ظاهر قضیه است. باطن قضیه فراتر از این موارد است. ماهم وارد شدیم. سوال کردیم که آیا مشکل فقط همین است و یا مشکلات دیگری وجود دارد؟ آیا مشکل به اختلاف فرماندار با نیروهای استانداری برمی گردد و یا اختلاف با دیگران هم هست. دیدیم که طیف وسیعی از موارد مطرح می شود و این مشکلات قابل حل نیست؟ موضوع علاوه بر استان به تهران هم کشیده شده و وزارتخانه هم با استان نظرات نزدیکی داشتند. دو طرف همدیگر را به موارد مختلفی متهم می کنند. اگر مشکل نداشتن استخدام رسمی و یا پیمانی بود،این مشکل ابتدای انتصاب هم بوده. اگر مشکل نداشتن تجربه است، در ابتدای انتصاب هم بوده. از طرف دیگر اگر عنوان شود که چون فرماندار را قبول نداشته اند، ایشان را عوض کرده اند. اینکه کاملا روشن است از ابتدا هم مشخص بوده که ایشان را قبول ندارند. درست است که عملکرد این مدت، قضاوت در مورد فرماندار را راحت تر کرده است. آنچه مهم است اینکه در دولت فعلی هم همان مشکلات دولت قبلی تکرار شده. مگر مردم شیراز چه گناهی کرده اند که باید در فاصله کوتاهی شاهد تغییر فرماندار خود باشند؟ چرا باید کسی را که قبول نداریم به صرف اینکه فلانی توصیه کرده در جای مهمی که باید فردی مورد اعتمادی بگذاریم، منصوب کنیم؟
تغییر و تحولات حق وزارت کشور و استانداری است ولی نباید با سرنوشت افراد و مردم ذینفع بازی کرد. وقتی در عزل و نصبها باید در ابتدا به سلسه مراتب و تخصص و تجربه توجه شود ولی توجه نمی کنیم بعدا اگر این موارد را بهانه کنیم، ناچار به انجام کاری می شویم که پیامی جز اقرار به اشتباه ندارد.
به هرحال هزینه هایی را برای مردم میتراشیم که قابل جبران نیست. روزی بخاطر محبت به فرد و یاافرادی کاری میکنیم که به آن باور نداریم و روز دیگر هم در مخالفت با همان دوستان دیروز کاری می کنیم که مشکلات بیشتری را برای خودمان و جامعه به همراه دارد.

1 دیدگاه برای “جعفر قادری:انتصاب فرماندار قبلی شیراز بیش از برکناری اش مایه تعجب بود/ چرا باید کسی را که قبول نداریم به صرف اینکه فلانی توصیه کرده در جای مهمی منصوب کنیم؟

  1. سلام
    نماینده محترم به اصطلاح مردم
    نمیدانم آیا موقع انتصاب ایشان حضرتعالی اظهار نظری داشته اید یا خیر؟
    اگر داشته اید در کدام رسانه ؟
    ولی اگر نداشته اید ، شمایی که همه چیز را میدانسته اید چرا از حقوق موکلین خود به صورت علنی دفاع نکردید
    مثل الان که در واتساپ پیام میگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.