تولید برق از میوه ها و سبزیجات در دانشگاه آزاد فسا

خبر پارسی – نقل از سلام فسا – پایگاه خبری تحلیلی سلام فسا: محسن رضایی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فسا با بیان این مطلب اظهار داشت: این دانشجوی رشته الکترونیک واحد فسا موفق به تولید برق از سبزیجاتی مانند سیب زمینی، پیاز و گوجه و میوه هایی مانند کیوی، لیمو ترش، پرتقال و ..شد.

استاد راهنمای پروژه تولید برق در واحد فسا افزود: در این روش سیب زمینی آب‌پز شده را در میان دو الکترود از جنس روی و مس قرار می‌دهند و در واقع پختن سیب زمینی در آب به منظور پایین آوردن مقاومت داخلی آن در برابر جریان الکترونها و بازدهی بیشتر است.

n00009315-b

رضایی با اشاره به تولید ۲ولت برق از ۳عدد لیمو ترش توسط دانشجوی واحد فسا اضافه کرد: با یک زنبیل سیب زمینی لامپ ۶۰واتی آباجور یک شبانه روز روشن بود.

وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داده برق به دست آمده از سیب زمینی آب پز ده برابر بیشتر از سیب زمینی خام است، گفت: یک باتری سیب زمینی می تواند تا بیست ساعت برق تولید کند که با آن می توان دستگاه‌های کم مصرف پزشکی و روشنایی را روشن کرد.

دانشجوی دکترای زراعت همچنین از تولید برق از تنه درختان برای استفاده زیستی خبر داد و بیان داشت: نهالچه نخل یکی از این درختان است که می توان از آن برق تولید کرد و بر آن هستیم تا روشنایی باغ گیاه شناسی واحد فسا را با این شیوه تامین کنیم.

رضایی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه در آینده این برق استفاده صنعتی پیدا کند، گفت: علم تولید برق (الکتروفیزیولوژی) در اروپا و آمریکا وجود دارد اما ما این کار را اجرایی کرده ایم و مصمم هستیم محیط دانشگاه را هم با تولید برق از تنه درختان در آینده ای نزدیک روشن کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.