توزیع اقلام امدادی، غذایی و پتو بین مسافران نوروزی/اسکان بیش از ۲ هزار نفر در پایگاه‌های اسکان موقت شیراز و خرمبید

خبرپارسی – مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: مسافران نوروزی ستاد‌های اسکان موقت در شیراز اقلام غذایی، امدادی و پتو را از هلال احمر فارس دریافت کردند.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان فارس؛ حسین درویشی ادامه داد: همزمان با وقوع ناگهانی سیل در صبح دوشنبه ۵ فروردین ۹۸ که منجر به کشته و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان شد، تیم‌های هلال احمر بلافاصله وارد عمل شدند و پس از نجات زخمی‌ها و یافتن اجساد از دست رفتگان، در فازی دیگر به اسکان فوری مسافران نوروزی پرداختند.

درویشی افزود: بر این اساس ستاد اسکان اضطراری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی فارس در شهرک گلستان شیراز تشکیل شد؛ افزون بر این مدارس، اماکن اقامتی فارس، حرم مطهر حضرت احمد بن موسی (ع) و دیگر بقاع متبرکه، ورزشگاه ها و شبستان‌های مساجد نیز در خدمت مسافران نوروزی قرار گرفت تا پایان فعالیت سامانه بارشی در آن‌ها اسکان داشته باشند.

وی درخصوص وضعیت اسکان مسافران نوروزی شیراز اظهار کرد: بیش از ۲ هزار نفر در پایگاه‌های اسکان موقت شیراز و مناطق اطراف اسکان یافته اند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان فارس گفت: بر این اساس تاکنون ۱۲۹ چادر امدادی، یک هزار و ۲۲۰ تخته پتو، ۲۵۵ بسته غذایی ۲۴ ساعته، یک هزار و ۲۸۰ قوطی کنسرو و یک هزار و ۶۵۰ قرص نان بین حادثه دیدگان شهرستان های شیراز و خرمبید تقسیم شده است.

درویشی بیان کرد: در جریان سیل اخیر ۲ هزار و ۷۵۱ تن در شهرستان های شیراز و خرمبید حادثه دیده اند که به تمامی آنان اسکان موقت داده شده است.

وی یادآور شد: در عملیات های فوق ۲۰ تیم امدادی پنج نفره به همراه ۲۰ خودرو امداد و نجات به کار گرفته شد.

یادآور می شود، مقادیری دارو و تجهیزات پزشکی نیز به همراه پنج تیم تخصصی برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان به مناطق یاد شده اعزام شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.