تشنج کی روش یا تنش فدراسیون؟!

 خبر پارسی – عبدالکاظم دریساوی – کارلوس کی روش این بار با تندترین کلمات و تعابیر به مسئولین فدراسیون فوتبال و برانکو حمله کرده و فوتبال ا یران را به تنش و تشنج کشیده است .

او با حملات پی در پی و درشت گویی های تنش آفرین به عابدینی مسئول اقتصادی فدراسیون فوتبال وتنی چند شرایط و مناسبات فی مابین خود و فوتبال ایران را متشنج کرده است. دعوای کی روش برای چه و بر سر چیست ؟چرا فدراسیون فوتبال تا این حد و حدود به کی روش اجازه داده است که این چنین به زمین و زمان حمله کند؟ در تاریخ نودساله فوتبال ایران هیج مربی خارجی و داخلی تیم های ملی و باشگاهی اینگونه اعتبار تشکیلات فوتبال ایران را به چالش و تنش و تشنج نکشیده است. کی روش چه می خواهد و به دنبال چیست که اینگونه به حاشیه هایی که اصلا نیازی به مطرح شدن ندارد می پردازد و دایما مشکل سازی می کند؟ اگر کی روش حق و حقوقی دارد باید در فضایی آرام و به دور از هرگونه رفتار تنش زا حق و حقوقش را رعایت کرد و پرداخت نمود. فدراسیون فوتبال موظف است که در راستای حفظ شان و منزلت و جایگاه فوتبال ایران رفتاری قانون مند و منصفانه با سرمربی طرف قرارداد خود داشته باشد.

از طرف دیگر جناب کی روش هم باید بداند که در فرهنگ ایران زمین ادب و فروتنی جایگاه ویژه ای داشته و دارد لذا تحت هیچ شرایطی نبایدبه خود اجازه دهد که از دایره ادب و معرفت و حر مت کلامی بر زبان جاری کند ویا قدمی بردارد .

اتفاقات پیش آمده و بارتاب رسانه ای آن اعتبار فوتبال کشور را به چالش کشیده و هزینه های زیادی را بوحود آورده است. واقعیت این است که کی روش حد و حدود خود را رعایت نکرده و فدراسیون فوتبال نیز به دلیل ضعف مدیریتی آشکار بستر را برای این نوع رفتارهای تاسفبار و آبرو ریزی ها فراهم کرده است. برای این فوتبال چه باید نوشت و چه باید گفت که طرفدار وتماشاگرش احساس شرمندگی نکند؟ این رویداد فرهنگ برباد ده که همه کاشته ها و آثار گذشته گان در فوتبال را به هیچ انگاشته یک زیان تمام و کمال است که در ذهن و زبان اهالی فوتبال در کشور ودرسطح قاره کهن خواهد ماند و همه را آزرده خاطر خواهد ساخت. به فوتبال ما چه رفته است و چه می رود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.