تمرکز اتاق بازرگانی فارس بر صادرات محصولات حوزه فناوری اطلاعات

خبرپارسی – عضو هیات رئیسه و رئیس کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه اتاق بازرگانی فارس گفت: یکی از برنامه های راهبردی امسال ما در این کمیسیون صادرات محصولات شرکت های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان است که با جدیت دنبال می کنیم.

یلدا راهدار در جلسه کمیسیون فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه این اتاق که به صورت برخط (آنلاین) برگزار شد، بیان کرد:  یکی از بخش هایی که علیرغم وجود پتانسیل های منحصر به فرد، جای خالی آن به شدت در استان احساس می شود بحث صادرات محصولات شرکت های فناوری اطلاعات و ارتباطات استان است.

وی با بیان از سال گذشته مسایل زیربنایی صادرات محصولات فاوای استان را دنبال کردیم افزود: مذاکرات مثبتی و مسیرهای خوبی برای صادرات و اتصال محصولات حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات استان به بازارهای جهانی انجام شده که نتایج نهایی آن را تا آخر این ماه اعلام می کنیم.

راهدار اظهارداشت: یکی از مسایل زیرساختی فراهم شده برای صادرات این محصولات، حمایت و پشتیبانی اتاق ایران و اختصاص مشاوران متخصص ملی و بین المللی برای صادرات محصولات فارس است.

وی اضافه کرد: از الزامات مهم برای صادرات محصولات حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات استان تهیه داده ها و اطلاعات مشخص و جامع از فعالیت های در حال انجام در استان است که تلاش می کنیم این مهم با همکاری بازیگران فضای کسب و کار استان تهیه و در اختیار مشاوران قرار دهیم.

راهدار ادامه داد: محور امسال برنامه های ما در این کمیسیون شناسایی و اتصال محصولات شرکت های فناوری، اطلاعات و ارتباطات استان به بازارهای صادراتی و ایجاد امکان مذاکرات حضوری( B 2 B ) تجار و فعالان این حوزه در استان با با خارج از کشور است.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی فارس عنوان داشت: از دیگر برنامه های امسال ما در این کمیسیون توجه به فعالیت آزادکاران و فعالان بازار کار در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در ابعاد مختلف، پیگیری مطالبات صنفی فعالان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استان در حوزه های مالیات- بیمه و قانون کار و برگزاری دوره های مهارتی و آموزشی بر اساس نیاز بازیگران فضای کسب و کار فاوای استان است.

وی تصریح کرد: همچنین از برنامه های دیگر این کمیسیون پرداختن به موضوع اقتصاد رسانه به مفهوم مطالبه فعالان حوزه فناوری، اطلاعات و ارتباطات با همراهی و مشارکت ذی نفعان این حوزه است.

راهدار افزود: تهیه بانک جامع اطلاعات فعالان حوزه فاوای استان، پایش فضای کسب و کار این حوزه و پیگیری جذب سرمایه گذاری و شکل دهی صندوق های سرمایه گذاری خطر پذیر نیز که از سال گذشته در دستور کار ما قرار داشت نیز در حال انجام است.

وی بیان کرد: در آغاز شروع این کمیسیون نمای مشخصی از حوزه فناوری، اطلاعات، ارتباطات و اقتصاد رسانه در استان در دسترس نبود اما امروز می توانیم اعلام کنیم فضای کسب و کار فاوای استان را شناسایی و نیازهای اصلی، تهدید ها و فرصت ها را استخراج کردیم و برای تحقق اهداف مشخص شده و رفع مشکلات برنامه ریزی کرده ایم.

در ادامه این جلسه مهرداد سهرابی مدیر کل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان فارس نیز گفت: راه اندازی اینترنت خانگی با چهار برابر سرعت در شیراز، نصب ۳۲ سایت ارتباطی جدید در شیراز، احداث ۲۷ سایت ارتباطی در مسیر های جاده ای فارس و اختصاص ۳۵ میلیاردتومان برای تکمیل پوشب اینترنت مناطق روستایی از برنامه های ما در این اداره کل است.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کشور منجر به تحول مثبتی در عرصه آموزش های مجازی شده به طوری که در روند تحول  در عرصه فعالیت های مجازی بسیار با شتاب بوده است.

نظام الدین خوارزمی رئیس نظام صنفی رایانه ای استان فارس هم به ارائه گزارش پیرامون پورتال جامعه کسب و کارهای اینترنتی استان فارس به نام” فارس بی” پرداخت.

وی اضافه کرد: فارس بی ، به عنوان بانک جامع و یکپارچه اطلاعات کسب و کار ای آنلاین استان فارس با هدف گرد هم آوردن کسب و کار های اینترنتی استان فارس در شرایط شیوع ویروس کرونا، رفع نیازهای ضروری و به حداقل رساندن حضور و مراجعه مردم به واحدهای صنفی وهمچنین رونق دهی کسب و کارهای بومی می باشد .

خبرنگار: پیمان کشاورز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.