تمام ظرفیت پزشکی ورزشی فارس برای پوشش المپیاد بکار گرفته شده است

خبرپارسی – رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس گفت: از تمام ظرفیت ها برای پوشش پزشکی و ارائه خدمات تخصصی درمانی و بهداشتی به ورزشکاران حاضر در این المپیاد استفاده کرده ایم .

کاوه باشتی دوشنبه اول مرداد در نشست هم اندیشی با مسئولین بهداشت و درمان ستاد برگزاری المپیاد دانشجویان کشور، تاکید کرد: این هیئت خدمات گسترده‌ی تخصصی خود را در سطح کیفی مطلوب و با لحاظ کردن سرعت و دقت مناسب به ورزشکاران شرکت کننده در چهاردهمین المپیاد دانشجویی در شیراز ارائه داده است.

او موضوع سلامت، بهداشت و درمان دانشجویان ورزشکار را از اولویت‌های مسئولان دانست و گفت: در نخستین روز برگزاری مسابقات با تعداد قابل توجهی از ورزشکاران آسیب دیده مواجه بودیم به‌طوریکه حدود ۵۸ مصدوم ثبت آماری شده است.

باشتی با بیان اینکه از کل ورزشکاران آسیب‌دیده‌ی روز اول ۴۰ نفر توسط پزشکیاران هیئت پزشکی ورزشی در محل مسابقه مداوا شدند، خاطرنشان کرد: ۱۸ ورزشکار آسیب دیده دیگر برای دریافت خدمات تخصصی به بیمارستان ارجاع و همگی درمان شدند و تنها ۲ ورزشکار همچنان تحت مراقبت هستند.

او با اشاره به استقرار آمبولانس در محل برگزاری مسابقات گفت: از ابتدا تاکنون حدود ۷۰ روز دستگاه، آمبولانس پوشش این مسابقات را انجام داده و در چندین نقطه نیز تیمی کامل با امکانات مورد نیاز مستقر است.

باشتی با اشاره به همکاری دستگاه‌های متولی سلامت در ارائه خدمات پزشکی ورزشی به شرکت کنندگان چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان سراسر کشور در شیراز گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اورژانس فارس با همکاری گسترده مثل همیشه در کنار ما هستند و ما را در ارائه خدمات پزشکی به این المپیاد ورزشی همراهی می کنند .

رئیس هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با بیان اینکه سلامت ورزشکار در اولویت اندیشه‌های برگزارکنندگان و متولیان مسابقات قرار داشته و دارد،  گفت: دانشجویان عزیز به این نکته توجه داشته باشند که سلامت در اولویت فعالیت ورزشی قرار دارد بنابراین در صورت احساس درد یا بروز مصدومیت موضوع را بلافاصله با پزشکیاران یا تیم پزشکی حاضر در محل مطرح کرده و از مشاوره‌ها استفاده کنند، یک جراحت ساده و سطحی هم ممکن است در بلند مدت صدمات جدی به‌دنبال داشته باشد.

باشتی با تأکید بر اینکه هدف از ورزش سلامتی است و اگر در حین ورزش آسیبی به ورزشکار وارد شود، نباید با فشار بیشتر به مسابقه ادامه دهد، گفت: پزشکان و پزشکیاران با تجربه هیئت پزشکی ورزشی استان فارس با هدف کمک به حفظ و ارتقاء سلامت ورزشکاران در محل مسابقات مستقر شده‌اند.

رئیس اداره‌ی بهداشت و درمان دانشگاه شیراز هم در این نشست به اقدامات انجام شده در حوزه سلامت و پزشکی چهاردهمین المپیاد ورزشی دانشجویان کشور در شیراز اشاره و اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۷ نشست‌های متعددی در این ارتباط برگزار و نهایتا کمیته‌ی پزشکی تشکیل شد.

حسام واردی با بیان اینکه از ابتدا با برنامه ریزی موضوع سلامت دانشجویان ورزشکار را در اولویت برنامه ها قرار دادیم، افزود: با تعطیلی دانشجویان دانشگاه شیراز تا روزهای ابتدایی ورود میهمانان ورزشکار، ضمن سم پاشی و آماده سازی محیط استراحت و ورزش و مسابقات زمینه‌ی سالم‌سازی فضا را فراهم کردیم.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی هیئت پزشکی ورزشی استان فارس، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و اورژانس فارس، تجهیزات و آمادگی خود را در حوزه پزشکی و سلامت چند برابر کردیم .

رئیس اداره بهداشت و درمان دانشگاه شیراز با اشاره به راه‌اندازی یک مرکز بهداشتی درمانی در محل خوابگاه دانشجویان ورزشکار این اقدام را گامی برای ارائه‌ی بهتر خدمات بهداشتی و درمانی ارزیابی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.