تقسیم بندی استان های کشور به مناطق ۵ گانه/ فارس زیر مجموعه اصفهان؟/اصفهان استان درجه یک منطقه

خبر پارسی – با تقسیم بندی استان های کشور به مناطق ۵ گانه، فارس در منطقه ۲ و  به نوعی زیر مجموعه استان اصفهان قرار گرفته است!

بنا بر اظهارات جواد ناصریان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور هدف از تقسیم بندی استانها ایجاد هم افزایی، انتقال تجربه ها، تبادل اطلاعات و توسعه منطقه ای بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور درباره توسعه منطقه ای در میان استانها، گفته: یکی از مهمترین اهداف این بود که به جای توسعه خود استان ها، منطقه ها را توسعه دهیم و این مهم یکی از اولویت ها به حساب می آید.

ناصریان همچنین گفته: تشکیل ۵ منطقه باعث شد تا به جای آنکه استان ها مسیر طولانی را طی کرده و برای رفع مشکلات به تهران بیایند موضوعات مشترک خود را با استان های همجوار مطرح کنند و راه حل مناسب را بیاندیشند.

این گفته بدان معناست که مدیران فارس به جای تهران باید به اصفهان سفر کنند. فارس در منطقه ۲ با استان های اصفهان، بوشهر، چهار محال بختیاری، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد هم گروه است .

بنا بر گفته معاون وزیر کشور : هر منطقه یک دبیرخانه ثابت در استان درجه یک گروه دارد و دبیر خانه ای هم در دفتر ستاد مرکزی(وزارت کشور) تشکیل شده است.
دبیری منطقه ۲ بر عهده استان اصفهان است که بر اساس گفته های معاون وزیر کشور استان درجه یک منطقه است.
ناصریان همچنین گفته: تشکیل ۵ منطقه باعث شد تا به جای آنکه استان ها مسیر طولانی را طی کرده و برای رفع مشکلات به تهران بیایند موضوعات مشترک خود را با استان های همجوار مطرح کنند و راه حل مناسب را بیاندیشند.

وی اضافه کرد: در منطقه بندی استان های کشور به همجواری، محل جغرافیایی و اشتراکات توجه شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور البته از جلسات چرخشی استانداران به میزبانی هریک از استان های داخل گروه خبر داده و گفته : این جلسات هر ۲ ماه یک بار و به صورت چرخشی در استان های زیر مجموعه هر منطقه برگزار می شود؛ در هر جلسه استاندار استان میزبان ریاست جلسه را برعهده دارد.

مناطق ۵ گانه استان های کشور به  شرح اعلام شده است:

منطقه ۱: استانهای تهران، قزوین، مازندران، سمنان ، گلستان، البرز و قم.

منطقه ۲:استانهای اصفهان، فارس، بوشهر، چهار محال بختیاری، هرمزگان و کهکیلویه و بویراحمد.

منطقه ۳: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، گیلان و کردستان.

منطقه ۴: کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی و خوزستان.

منطقه ۵: خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی، کرمان، یزد و سیستان و بلوچستان.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر کشور در پایان با اعلام این مناطق و اسامی استان ها، گفته: دبیرثابت هر کدام از این مناطق تهران، اصفهان،آذربایجان شرقی، کرمانشاه و خراسان رضوی هستند.

به نظر می رسد این تقسیم بندی مورد اعتراض مسئولان سنتی استان قرار بگیرد.

5 دیدگاه برای “تقسیم بندی استان های کشور به مناطق ۵ گانه/ فارس زیر مجموعه اصفهان؟/اصفهان استان درجه یک منطقه

  1. واقعابرای استان فارس خیلی زشته . پایتخت فرهنگی رو که بردن به اصفهان.ازاین میترسیم که تخت جمشید روهم دربیارن ببرن اصفهان.

  2. اگر نسیم تغییرات همسو کننده با سیاست های دولت تدبیر و امید، به استان ها نرسد، اگر همچنان کسانی که در ستادهای روحانی صبح تا شام زحمت می کشیدند و مردم را بسیج می کردند، در حاشیه ها بمانند- با عناوین مختلف- و کسانی که حتی یک دقیقه برای دولت تدبیر و امید، نه تنها زحمت نکشیدند، بلکه حتی ستادهای روحانی را در شهرستان ها می بستند و فعالین ستادها را مسخره و تخریب می کردند، در حرکتی خزنده، بار دیگر بر مسوولیت های اجرایی تکیه بزنند و پنجه به روی حامیان واقعی دولت تدبیر و امید بکشند و خود را «معتدل» بنامند، باید در همین لحظه از عمر دولت اعلام نمود که، “خطر در کمین است و انتخابات مجلس دو دستی تقدیم رقبا خواهد شد با این تیمی که مدیریت استان فارس را بر عهده دارند اوضاع بهتر از این هم نمی شود اقای موسوی لاری باید دست از حمایت بردارد تا آبروی اصلاح طلبان هزینه این آقایان نشود

  3. تآکشوردآرآی استآن هآی فرآوآن و توسعه ی همگون نشود,مشکلآت حل نخوآهندشد.می بآیست حداقل ششصد استآن درکشور تآسیس شود تآ محرومیت زدآیی و توسعه ی امکآنآت اولیه و ثآنویه بهمرآه مسآیل امنیتی همگن شوند.خط پآیتختی به شکل توکیو تآیکصدمیلیون مآزآد شهرهآی بزرگ رآ در خود جآی می دهد امآ می بآیست گستره ی افقی بآشد.>فآصله ی سمنآن تآ زنجآن<و شهرهآی دیگر دراین میآن بآفت سنتی خودرآ در آهنگ ملآیم زمآن نوین کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.