تقاطع غیرهمسطح جوادیه آماده بهره‌برداری شد

خبرپارسی – معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز از آماده بهره برداری شدن پروژه تقاطع غیر همسطح جوادیه خبر داد و گفت: این پروژه  به عنوان یکی از پروژه‌های مهم و زیرساختی در تکمیل رینگ کمربندی شیرازاست.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مهندس حسین آرگیو با اشاره به اهمیت تقاطع غیرهمسطح جوادیه در توزیع ترافیک بین بزرگراه‌های کمربندی و آیت‌الله محلاتی گفت: این پروژه بزودی به طور کامل آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی با تصریح اینکه اجازه نمی‌دهیم کیفیت در هیچ کدام از پروژه‌ها فدای سرعت در اجرا شود، اضافه کرد: تقاطع غیرهمسطح جوادیه نقش اساسی در کاهش ترافیک عبوری از بلوار صنایع خواهد داشت.
معاون شهردار شیراز با بیان اینکه افتتاح تقاطع غیرهمسطح جوادیه، اتصال بلوار دکتر حسابی از طریق بزرگراه محلاتی به سمت دروازه قرآن و بزرگراه شیراز اصفهان تسهیل می‌شود، افزود: تکمیل این تقاطع که به طور شبدری کامل احداث شده نقش بسزایی در کاهش حجم ترافیک عبوری از بلوار دکتر حسابی  و میدان صنایع خواهد داشت.
آرگیو با اشاره به ابعاد مختلف اجرایی این پروژه، ادامه داد: با بهره‌برداری از این تقاطع غیرهمسطح، سهم بزرگراه آیت‌الله محلاتی که اکنون شاهد عبور و مرور خاصی نیست در هدایت ترافیک بیشتر می‌شود.
معاون شهرداری شیراز همچنین حذف دوربرگردان‌های همسطح در مسیر کمربندی غربی شیراز تا شعاعی قابل توجه، در راستای ایمن سازی مسیر دانست.
بر اساس این گزارش، تقاطع غیرهمسطح جوادیه به صورت دو پل مجزا هر کدام به طول ۱۱۰ متر، دارای چهار لوپ شبدری به طول ۸۶۰ متر و ۴ رمپ به طول ۱۵۰۰ متر که مجموعا با احتساب راستگردها نزدیک به ۵ کیلومتر مسیر در این پروژه احداث شده است.
در این پروژه بیش از یک هزار و ۴۶۸ تن آرماتوربندی، ۵۹ هزار متر مربع آسفالت، ۴۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع قالب بندی، ۲۱ هزار و ۸۰۰ مترمکعب بتن ریزی و بالغ بر ۶۳ هزار مترمربع عملیات زیرسازی، ۱۵۷ هزار مترمکعب خاکریزی، ۳۰ هزار مترمکعب پی کنی و خاکبرداری و ۲۸۱ تن گاردریل انجام شده است. همچنین با احداث این پروژه در حدود ۴ هکتار درختکاری به فضای سبز شهری کلانشهر شیراز افزوده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.