تعداد مسمومان با قارچ به ۳۳ نفر رسید/ تنها از قارچ بسته بندی استفاده کنید

خبرپارسی – معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از انتقال ۳۳ بیمار مسموم شده با قارچ سمی کوهی به مرکز مسمومیت های دانشگاه خبر داد و گفت: از این تعداد، چهار نفر بر اثر مسمومیت با این نوع قارچ، جان خود را از دست دادند.

به گزارشروابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، دکتر “عبدالرسول همتی” با اعلام این خبر، افزود: از بیستم اردیبهشت تا کنون، ۳۳نفر به علت مسمومیت با قارچ سمی، به مرکز مسمومیت ‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) انتقال داده شده اند.

او بیان کرد: مجموع ۳۳ مورد مراجعه به بیمارستان های شیراز، ۱۳نفر از فارس و شهرستان ‌های ارسنجان، مرودشت و کوهمره سرخی و مابقی، از دیگر استان های کشور بوده اند.

معاون بهداشت دانشگاه ادامه داد: با ارائه خدمات درمانی لازم، هم اکنون تعدادی از مسموم شدگان ترخیص شده، ۹نفر به علت نارسایی گوارشی و کبدی به بیمارستان پیوند اعضای بوعلی سینا انتقال یافته و یک نفر نیز در نوبت پیوند کبد قرار دارد.

دکتر همتی با اشاره به نشانه های مسمومیت با قارچ‌های سمی، گفت: درد شکمی، استفراغ و سردرد، از علایم این نوع مسمومیت است و در صورت بروز، باید به سرعت به بیمارستان مراجعه شود؛ چرا که ممکن است مسمومیت موجود در بدن، نارسایی کبد ایجاد کند و در آن صورت تنها راه درمان، پیوند کبد است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از مردم خواست تا از خرید قارچ‌ های بدون بسته بندی و قارچ‌های خودرو خودداری کنند.

او یادآور شد: تمامی افرادی که جان خود را به علت مسمومیت با قارچ سمی از دست داده‌ اند، از دیگر استان های کشور بوده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.