تصویب لایحه بازنگری طرح ساماندهی باغ های شیراز در شورای شهر

خبرپارسی – لایحه بازنگری طرح ساماندهی باغ های  قصردشت شیراز به تصویب شورای شهر شیراز رسید .

شورای شهر شیراز در هشتادمین جلسه علنی که عصر چهارشنبه ٢٨ فروردین برگزار شد، با لایحه پیشنهادی شهرداری در خصوص بازنگری طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت موافقت و آنرا تصویب کرد.

شهردار شیراز در این خصوص گفت: طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت، پاسخگوی نیاز امروز، یعنی حفظ باغ‌ها نیست.

حیدر اسکندرپور گفت: از شورا خواسته‌ایم تا اجازه دهند این طرح مورد بازنگری قرار گیرد و آسیب‌های طرح کنونی شناسایی و برای رفع آنها اقدام شود .

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در این راستا دفترچه‌ای حاوی مستندات و آسیب‌های شناسایی شده به عنوان پیوست در کنار این لایحه در اختیار شوراییان قرار داده شده تا ضمن تنویر افکار عمومی ضرورت بازنگری نیز مورد توجه قرار گیرد .

براساس مصوبه شورا مقرر شد شهرداری این کلانشهر ظرف مدت دو هفته بازنگری طرح ساماندهی باغ‌های قصردشت را به شورا ارائه دهد تا بعد از بررسی و تصویب، به مراجع قانونی ارائه شود.

همچنین شهرداری شیراز موظف شد موارد ارسالی به کمیسیون ماده ۵ را در سامانه شفافیت شهرداری شیراز منتشر کند.

در هشتادمین جلسه علنی طرح جمعی از اعضای شورای شهر شیراز مبنی بر انتشار اطلاعات موارد کمیسیون ماده ۵ شهرداری شیراز در سامانه شفافیت با قید یک فوریت به کمیسیون شهرسازی و معماری این شورا ارجاع شد.

بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن از جمله هرگونه تغییر کاربری اراضی از جمله وظائف کمیسیون ماده ۵ شورای عالی شهرسازی به ریاست استاندار هر استان است.

همچنین اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با یک فوریت لایحه شهرداری شیراز مبنی بر مساعدت مالی و تجهیزاتی به مناطق سیل‌زده موافقت کردند.

این لایحه برای بررسی بیشتر به کمیسیون های برنامه و بودجه و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری ارجاع شد. که پس از تصویب در صحن علنی برای تصویب نهایی به مراجع قانونی ارجاع داده شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.