تشکیل کارگروه اشتغال شهرستان های سپیدان و بیضا

خبرپارسی – کارگروه اشتغال شهرستانهای سپیدان و بیضاء باحضور مختاری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان  و سایراعضا کارگروه اشتغال شهرستان به منظور بررسی و تحلیل مسائل مرتبط با حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سپیدان برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس کارگروه اشتغال شهرستانهای سپیدان و بیضاء باحضور مختاری مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان، خادم نماینده مردم شهرستان های سپیدان و بیضا در مجلس شورای اسلامی، جوادی جهرمی فرماندار شهرستان سپیدان، همتی فرماندار بیضا، هوشمندی رئیس اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی سپیدان و سایر اعضا کارگروه اشتغال شهرستان به منظور بررسی و تحلیل مسائل مرتبط با حوزه تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سپیدان برگزار شد.

  در این جلسه، مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت اشتغال و تسهیلات واگذاری به متقاضیان و برنامه های این اداره کل در راستای  افزایش اشتغال گفت:  با توجه به اقدامات موثر انجام شده در سطح شهرستان،هر چند  نرخ بیکاری  این شهرستان کاهش پیدا کرده ولیکن  در رتبه شانزدهم در استان فارس قرار گرفته  است که در این زمینه بایستی براساس برنامه های إبلاغی ملی واستانی کارگروه اشتغال استان تلاش بیشتری در هر دو شهرستان صورت بگیرد وانتظارات استانی بویژه برنامه ابلاغی استاندار محترم در خصوص اشتغال برآورده شود.

وی با اشاره به مبلغ تسهیلات رفع موانع تولید، پرداختی توسط بانک ها از ابتدای سال ۹۵ تا کنون به مبلغ ۵۰۴ ۶۳۱ میلیارد ریال تاکید کرد با اقدامات موثر در شهرستان تاکنون جهت ۷۲۶ نفر توسط بخش خصوصی وتعاونیهاو با هدایت وحمایت  دستگاه های  اجرایی شهرستانی اشتغال ایجاد و ثبت شده است.که در این رابطه عملکرد تمامی دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی وانقلابی و نظام بانکی هم باید درسامانه رصد اشتغال ثبت شود.

 مختاری با تحلیل عملکرد انجام شده در حوزه کاروزی فارغ التحصیلان،مهارت آموزی، اشتغال روستایی و اشتغال فراگیر و تشکیل تعاونی ها گفت: شهرستان های سپیدان و بیضا دارای جمعیت ۲۷۶۰۲  نفر شاغل و حدود ۳۵۰۰ نفر بیکار دارد که امیدواریم تا پایان سال با توجه ظرفیتهای قانونی اشتغالزا در سالجاری عملکرد بهتری نسبت به سال های  گذشته درسطح شهرستان سپیدان و بیضا شاهدباشیم .

وی با تاکید بر اهمیت افزایش سرمایه های اجتماعی گفت: ضرورت دارد دستگاههای دولتی عملکردهای خودرا به اطلاع مردم برسانند و یکی از وظایف کارگزاران نظام افزایش سرمایه اجتماعی است .

 مختاری گفت: همراهی  مجموعه دستگاههای اجرایی، بانکها،مجلس و مردم در کناریکدیگر دراین شهرستان می تواند ظرفیتهای بالقوه موجود را به فرصتهای مناسبی تبدیل کند و موفقیت های حاصل شده  در حوزه اشتغال نسبت به سایر استان ها ناشی  از تلاش مردم و حاکمیت و توجه به برنامه های إبلاغی استاندار و فرمانداران محترم و همراهی فعالین اقتصادی  است.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس افزود: اگر بخواهیم توزیع مناسب ثروت در جامعه انجام شود باید توجه ویژه به بخش تعاون داشته باشیم .

وی گفت: دهیاری های سپیدان و بیضا  می توانند  بهترین منبع برای تامین سرمایه شرکت تعاونی توسعه و عمران شهرستان باشند.

 مختاری بیان کرد: در همین راستا اولویت های کارگروه های اشتغال و اقتصاد مقاومتی ضروری است در دستور کار ویژه فرمانداران شهرستان های سپیدان و بیضا قرار گیرد و مراتب تا بهمن ماه به استانداری محترم و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام شود.

در ادامه فرماندار سپیدان در این جلسه با اشاره به آمار ۱۲ درصدی بیکاران شهرستان های سپیدان و بیضا،اظهار داشت: با وجود اینکه ظرفیت های بالقوه و بالفعل فراوانی که در دو شهرستان سپیدان و بیضا وجود دارد و علی رغم اینکه ما قطب تولید بسیاری از محصولات کشاورزی و باغی هستیم و رتبه سوم صنعت فارس را به خود اخصاص داده ایم و قطب گردشگری جنوب کشور محسوب می شویم اما متاسفانه در حوزه اشتغال هنوز ضعف و خلاء وجود دارد که می طلبد یک عزم، اراده، جدیت واهتمام مضاعفی در استفاده از ظرفیت های موجود داشته باشیم .

جمال جوادی جهرمی در ادامه با بیان اقدامات انجام شده در حوزه جذب تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر در شهرستان،تصریح کرد:به رقم همه مشکلات و تنگناهایی که وجود داشت با حمایت دولت محترم و استاندار محترم سهم شهرستان های سپیدان وبیضا از محل تسهیلات اشتغال روستایی وعشایری ۱۲ میلیارد ۵۰۰ میلیون بود که با پیگیری و ارتباط گیری خوبی که به وجود آمد این رقم به ۱۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت که موجب شد یک رشد ۵۸ درصدی  در اختصاص اعتبارات حاصل شود و در مجموع ۵۹ طرح به بانک ها معرفی شدند که تعداد اشتغال ناشی از این ۵۹ طرح ۵۰۵ نفر پیش بینی شده بود که طی بررسی و پایش های انجام شده همه محقق شده است.

فرماندار سپیدان سهم شهرستان را از محل اعتبارات فراگیر ۱۹ میلیارد تومان عنوان کرد وافزود: ما ۴۸ طرح را به بانک ها معرفی کردیم که از این تعداد ۹ طرح توسط بانک ها پذیرفته شد و منجر به پرداخت ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان شد و در نهایت با اجرای این طرح ها  ۴۱ نفر مشغول به کار شدند.

رئیس کارگروه اشتغال سپیدان در پایان خاطر نشان کرد: ما در کنار  استفاده از این حمایت دولت بعنوان تسهیلات اشتغال روستایی وفراگیر توانستیم بنا به توصیه استاندار محترم و با تلاش و همکاری اعضا کارگروه اشتغال شهرستان های سپیدان وبیضا به حمدالله ۷۴۶ ظرفیت شغلی جدید در واحدها ،کارگاه ها،صنایع  واحدهای مستقر در شهرستان ایجاد کنیم.

در پایان این جلسه از سوی سهراب مختاری مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی فارس از جمال جوادی جهرمی فرماندار سپیدان، ابراهیم هوشمندی رئیس  اداره تعاون، کار ورفاه اجتماعی سپیدان، خانم سمیه امینی کارشناس فرمانداری سپیدان و مقبل کارشناس اداره تعاون،کار ورفاه اجتماعی سپیدان با اهدا لوح سپاس تقدیر شد .

همچنین در سفر یکروزه مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس به شهرستان های سپیدان و بیضا هماهنگی های لازم برای ایجاد نمایندگی اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی در شهرستان بیضا بعمل آمد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.