تشکیل کارگروه احیای گردشگری ذیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی فارس

خبرپارسی – عضو هیات نمایندگان و رئیس کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس گفت: به زودی کارگروه احیای گردشگری ذیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس برای پیگیری تخصصی مسایل مربوط به صنعت گردشگری استان در استانداری فارس راه اندازی خواهد شد.

 سهراب شرفی در جلسه کمیسیون گردشگری و کسب و کارهای وابسته اتاق بازرگانی فارس که با حضور برخی از فعالان اقتصادی در این اتاق برگزار شد، بیان کرد: این کارگروه با محوریت احیای طرح گردشگری مثلث طلایی راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: فعال شدن و احیای طرح گردشگری مثلث طلایی با مشارکت استان های اصفهان و یزد در دستور کار این سه استان قرار گرفته و جلساتی در این زمینه برگزار شده است که دبیرخانه این طرح در استانداری استان فارس مستقر و فعالیت خود را آغاز کرده است.

شرفی با بیان اینکه اهتمام هر سه استان بر احیای این طرح است اظهارداشت: بنا بر تصمیمات اتخاذ شده مقرر شده این طرح به صورت تخصصی و در قالب کارگروه احیای گردشگری ذیل شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی هر سه استان تشکیل و مسایل آن را دنبال کند.

وی اضافه کرد: در این کارگروه نخبگان، خبرگان و فعالان هر سه استان در حوزه گردشگری حضور خواهند داشت و عملکرد و رویه این کارگروه مشابه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خواهد بود و مصوبات و راهکارهای برون رفت از مشکلات به منزله مصوبه شورای گفتگو لازم الاجراست.

شرفی ادامه داد: ما در فارس باید زیرساخت های صنعت گردشگری خود را تقویت و به روز کنیم و در این زمینه نیاز استان فارس و شهر شیراز انجام پروژه های کلان در حوزه های مختلف گردشگری از جمله سلامت است.

وی با بیان اینکه ما در استان در مباحث زیرساختی و آموزشی صنوف گردشگری در استان با کاستی هایی روبرو هستیم عنوان داشت: ما در حوزه گردشگری استان به دنبال ایجاد ساختار و سند راهبردی هستیم تا از اعمال سلیقه و رفتارهای جزیره ای جلوگیری و این صنعت استان متناسب با جایگاه آن رشد کند.

شرفی تصریح کرد: صنعت گردشگری از مزیت های اصلی استان فارس است و فارس باید طلایه دار حرکت های خلاقانه و موثر در این حوزه در کشور باشد و این در حالی است که صنعت گردشگری و توریسم بر روی سایر بخش ها نیز تاثیر مثبت دارد که امیدواریم مصوبات این کارگروه راهگشایی برای حوزه گردشگری داخلی و استان ها باشد.

در ادامه این جلسه علی عوض پور دبیر کل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان فارس نیز گفت: درپی ایجاد شرایط جدید در دنیا ، کشور ما و استان فارس نیز باید اقدام به پذیرش گردشگر و به حرکت در آمدن صنعت گردشگری کند و متناسب با شرایط موجود و رعایت پروتکل های بهداشتی فعالیت های خود این حوزه را برنامه ریزی کند.

وی با بیان اینکه رونق صنعت گردشگری یکی از اولویت های ما در اتاق بازرگانی فارس است افزود: بخش خصوصی باید چرخ صنعت گردشگری استان را به حرکت در آورد و هر صنف گردشگری ما باید اقدام به تهیه پروتکل های خاص کند تا مردم بتوانند از این صنعت استفاده کنند.

همچنین در ادامه جلسه علیرضا دژبد مشاور عالی کمیسیون گردشگری اتاق ایران هم گفت: طرح گردشگری مثلث طلایی از سالهای پیش با پیشنهاد استان فارس در سه استان اصفهان، یزد و فارس مطرح و مورد استقبال قرار گرفت اما در اجرای آن موفق عمل نشد.

وی اظهارداشت: استقرار دبیرخانه دائمی این طرح در فارس و پیگیری این طرح توسط بخش خصوصی از نقاط قوت رویکرد جدید عملیاتی کردن این طرح است که نکته حائز اهمیت این طرح این است که هر سه استان باید شرایط متقابل و برابر را ارائه و اجرا کنند.

دژبد اضافه کرد: صنعت گردشگری یکی از بخش های اصلی استان فارس است لذا برای رونق و توسعه این بخش همه بخش های استان باید همت و مشارکت کنند زیرا منافع استان است.

وی ادامه داد: فارس در بسیاری از بخش های گردشگری در کشور پیشگام بوده است لذا فعالیت در این حوزه باید متناسب با شرایط روز پیش رود.

در این جلسه سایر اعضا به بیان دیدگاه های خود در خصوص رونق صنعت گردشگری استان در شرایط موجود و راهکارهای احیای طرح گردشگری مثلث طلایی پرداختند.

خبرنگار: محمود شبان سروستانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.