تشکیل نخستین جلسه گروه کار اشتغال استان در سال جاری

خبرپارسی – نخستین جلسه گروه کار اشتغال استان در سال ۹۹ در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس؛ در ابتدای این جلسه ظفر افشون؛ معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس با اشاره به ضرورت جذب تسهیلات ارزان قیمت در صندوق کارآفرینی امید  عنوان کرد: منابعی که در اختیار صندوق است نسبت به دیگر منابع ارزان است و به همین دلیل انتظار ما این است که اعتبارات صد در صد جذب گردد

افشون تاکید کرد: اگر طرحی از طرح های اشتغال زایی تایید و یا تکمیل نشد طرح دیگری جایگزین شود و انتظار است ۱۰۰ درصد منابع که به صندوق اختصاص داده می شود نیز جذب شود.

وی  در ادامه جلسه به بررسی دستور جلسه در رابطه با عملکرد دستگاه های اجرایی در خصوص ایجاد و حفظ فرصت های شغلی موجود بر اساس اطلاعات ثبت شده در سامانه ملی رصد، تعهد اشتغال فرمانداری ها، تسهیلات اشتغال زایی روستایی و حمایتی و تبیین تفاهم نامه همکاری وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه مهارت آموزی کارکنان وظیفه پرداخت.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس در این جلسه نیز با اشاره به اینکه استان فارس جز استان های برنده نسبت به سایر استان ها در ایجاد اشتغال است؛ اظهار کرد: گرچه نسبت به آنچه که باید باشیم فاصله داریم که برای تحقق جهش تولید نیازمند اعلام پیش بینی دقیق تر ایجاد اشتغال از سوی دستگاه های مختلف هستیم.

 سهراب مختاری با اتکاء به اطلاعات ثبت شده در سامانه رصد و اعلام اینکه ۳۷۲۳۵ ایجاد اشتغال توسط دستگاه های اجرایی پیش بینی شده است؛ عنوان کرد: از این تعداد  ۴۸۰۷۱ شغل توسط دستگاه های اجرایی ایجاد شده است.

 مختاری افزود: تمام دستگاه های اجرایی و فرمانداری ها در سال ۹۸ براساس دستور ملی در ایجاد اشتغال و حفظ فرصت های شغلی موجود مسئول بوده  و براساس ظرفیت های اعلام شده برخی بیش از تعهد و ظرفیت و برخی کمتر از تعهد ظرفیت را اعلام کرده اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس با بیان اینکه در سال های ۹۷ و ۹۸ از مجموع طرح های کمیته نظارت استانی و هم طرح های هسته نظارت تنها ۲ طرح غیر فعال بوده است؛ابراز کرد: این ۲ طرح نیز براساس دستورالعمل در حال تبدیل دین به حال و برگشت اعتبار هستند .

وی ادامه داد: طرح ها لزوما باید با اعتبار اختصاص شده به بهره برداری برسند و الزاما پراشتغال ترین باشند که شاهد ایجاد اشتغال در این زمینه باشیم.

مختاری  همچنین در رابطه با آخرین وضعیت معرفی شدگان به بانک ها و موسسات عامل تا اول اردیبهشت امسال از محل اشتغال روستایی عنوان کرد:مجموع طرح فراگیر روستایی دستگاهی و روستایی حمایتی  ۵۷۵۹ طرح بوده است که ۱۹۱ طرح اشتغال فراگیر،۱۵۱۵۱ طرح روستایی و  ۳۷۳۹ طرح حمایتی روستایی بوده  است و  از این تعداد  ۷۲۷ میلیارد تومان مصوب  ۶۶۲ میلیارد تومان پرداخت شده است .

وی تصریح کرد: در مجموع در بخش مبلغ تصویب شده۱۱۲ درصد، انعقاد قرارداد ۱۰۱ درصد،مصوب پرداخت ۹۷ درصد و میزان پرداخت شده هم ۸۹ درصد عملکرد داشته ایم و به زودی از میان طرحهای انعقاد قرارداد شده پرداخت نیز به صددرصد خواهد رسید .

مختاری در زمینه تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه با بیان اینکه ظرفیت مناسبی فراهم است که از اعتبارات ملی سهم بیشتری داشته باشیم؛ خاطرنشان کرد: باید عملکردها را مرتبا اعلام کنیم تا میزان اعتبارهای استانی و ملی و… رصد شود .

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی فارس به تفاهم‌نامه همکاری وزارت کشور و ستاد کل نیروهای مسلح در زمینه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه اشاره و تصریح کرد:  با توجه به اهمیت و ضرورت مهارت آموزی و توانمندسازی جوانان برای ورود به بازار کار از فرصت خدمت وظیفه عمومی  می توان برای این امر مهم بهره گرفت.

 مختاری ادامه داد: اهداف این تفاهم نامه تامین نیاز نیروهای مسلح در دفاع و تامین امنیت کشور، کمک به اشتغال پذیری، تسهیل ورود به بازار کار و فراهم نمودن فرصت‌های شغلی هست.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی عنوان کرد: از این طریق ۱۵۶۷۲ شغل تحت عنوان‌مشاغل خانگی  از سال ۹۲ تا ۹۸در استان ایجاد شده است.

مختاری خاطرنشان کرد: تعهد ما  در طرح کاروزی فارغ التحصیلان دانشگاه در سال ۹۸ تعداد ۸۷۴ بوده است که  ۳۶۴۲ نفر تحقق داشته ایم و رتبه اول کشور در  طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی را کسب کرده ایم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.