تخلف بیش از ۱۳ میلیارد ریالی اصناف صدرا

خبرپارسی – معاون بازرسی سازمان صمت فارس : نمایندگی بازرسی اتاق اصناف در صدرا با جدیت با متخلفین برخورد می کند

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت فارس گفت: از ابتدای خرداد ماه تا پایان دی ماه امسال بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی شهر صدرا انجام شده است.

مهدی حسنی اظهار داشت: پیرو گزارش های دریافتی مبنی بر تعدد تخلف در شهر صدرا، با هماهنگی انجام شده با بازرسی اتاق اصناف، از ابتدای خرداد ماه امسال دفتر نمایندگی بازرسی این شهر به آدرس بلوار مولانا، ساختمان یارمحمودی ، طبقه اول آغاز به کار کرد.

به گفته حسنی برای تسریع در رسیدگی به پرونده های متشکله، هفته ای یک بار قاضی کشیک تعزیرات حکومتی در این شهر حضور پیدا می کند.

وی ادامه داد: از زمان تشکیل و استقرار واحد بازرسی و نظارت در صدرا تا پایان دی ماه سال جاری بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ بازرسی از واحدهای صنفی این شهر به عمل آمده و ۸۰۱ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی متخلف تشکیل شده است.

بر پایه این گزارش ارزش ریالی این پرونده ها بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۲۰ میلیون ریال است.

بر اساس این گزارش در این مدت ۱۱۱ گشت مشترک در صدرا انجام شده و تاکنون به ۲۲۰ گزارش تلفنی مردم رسیدگی شده است ضمن آنکه ۱۶۳ گزارش حضوری مردمی نیز بررسی و یا در دست بررسی است.

تخلف ۹۴۷ میلیون ریالی میوه فروشان طی ۲۰ روز

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان فارس گفت: از ابتدای بهمن ماه سال جاری تا کنون ۹۴۷ میلیون ریال برای میوه فروشان فارس پرونده تخلف تشکیل شده است.

مهدی حسنی اظهار داشت: در ۲۰ روز اول بهمن ماه یک هزار و ۸۸ بازرسی از میوه فروشان سطح بازار و میادین عمده فروشی میوه به عمل آمده است که برای ۱۹۳ واحد متخلف برگ گزارش بازرسی تهیه و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

به گفته وی بیشترین تخلف این واحدها گرانفروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب بوده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وی از یک هزار و ۸۸ بازرسی انجام شده ۵۹۳ بازرسی از عمده فروشان و ۴۹۵ بازرسی

از خرده فروشان میوه انجام شده است که برای ۶۴ عمده فروش پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۸۷ میلیون ریال و برای ۱۲۹خرده فروش پرونده تخلف به ارزش بیش از ۴۵۶ میلیون ریال تشکیل و برای طی مراحل قانونی و صدور حکم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی از مردم خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ ستاد خبری سازمان صمت فارس و یا ۳۲۳۴۰۰۰۰ ستاد خبری اتاق اصناف شیراز اطلاع دهند تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.