تایید درخواست بازنشستگی هزارو ۷۱۹ کارگر به دلیل اشتغال به کارهای سخت در فارس

خبرپارسی – مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس از بررسی ۳۹۷۷ مورد تقاضای بازنشستگی پیش از موعد در کمیته های استانی ( متشکل از نماینده اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی، نماینده دانشگاه علوم پزشکی، نماینده سازمان تامین اجتماعی، نمایندگان کارگران و کارفرمایان استان) خبر داد که از این تعداد ۱۷۱۹  درخواست مورد تایید قرار گرفته است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس؛ سهراب مختاری با بیان اینکه فارس بعنوان یکی از  استان های  پیشرو در اجرای قوانین بازنشستگی پیش از موعد کارگران در مشاغل سخت و زیان آور است؛ خاطر نشان کرد: کلیه درخواست های متقاضیان بازنشستگی در این مشاغل در کوتاه ترین زمان ممکن دریافت و از طریق سامانه مشاغل سخت و زیان آور رسیدگی می شود.

 مختاری  افزود: با به کارگیری تدابیر ویژه و بررسی سامانه ای درخواست ها زمان رسیدگی از ۹ ماه در اوایل سال به یک ماه در پایان سال کاهش یافته است.

مختاری با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۵۰ جلسه کمیته بدوی برگزار شده است؛ یادآور شد: در این راستا ۳۴۰۸ تقاضا در غالب ۱۳۲۰۹ عنوان شغلی از ۵۰۹۲۰ کارگاه ثبت شده است و همچنین ۲۲ جلسه تجدید نظر با ۵۶۹ تقاضا با ۱۰۴۵ عنوان شغلی از ۶۶۰ کارگاه ثبت و مورد بررسی قرار گرفت.

 مختاری گفت: همچنین کارگران با ۲۰ سال سابقه کار متوالی یا ۲۵ سال متناوب می توانند درخواست بازنشستگی در مشاغل سخت و زیان آور را جهت طرح در کمیته های تخصصی بدوی و تجدید نظر مربوطه مطرح کنند تا مورد بررسی قرار گیرد و از مزایای طرح استفاده کنند .

مختاری افزود: کارگران می توانند درخواست خود را در سامانهHttp//:  SAKHT.MCLS.GOV.IR ثبت کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با اشاره به رسالت و ظرفیتی که در قانون کار به منظور خدمت رسانی و در راستای ایمنی و بهداشت جامعه کار دیده شده است؛ ابراز کرد: بازرسان کار این استان به عنوان ضابطین قانونی نسبت به شناسایی عوامل زیان آور و خطرناک با هدف سالم سازی محیط کار و ارتقاء سطح ایمنی و بهداشت در کارگاه ها فعال بوده اند.

مختاری ادامه داد: همچنین نسبت به بازرسی های مستمر اقدام و موارد  به مسئولین کارگاه ابلاغ شده است و کارفرما موظف است اقدامات سالم سازی شرایط محیط کار را در ظرف  دو سال انجام دهد .

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس  اظهار کرد: کارفرمایان کارگاه های مختلف مکلف و موظف به ایمن سازی محیط کار و رعایت آئین نامه های مرتبط و به خصوص ضد عفونی کردن مرتب واحدهای خود در مقابله با ویروس کرونا هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.