بیشترین پرونده های موجود در دادگاه مربوط به شهرداری شیراز است

خبرپارسی – رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیرازگفت: بیشترین آمار پرونده های موجود در دادگاه شیراز مربوط به شهرداری است که با توجه به گستردگی این مجموعه طبیعی است .
سید عبدالرزاق موسوی یکشنبه ٣٠ اردیبهشت در یک کنفرانس خبری با اشاره به لایحه درآمد پایدار شهرداری‌ها، تاکید کرد: این لایحه هم اینک در مجلس در حال بررسی است .
وی افزود: در راستای تصویب این طرح، جلسه مشترکی بین شورای عالی استانها، وزارت کشور و فراکسیون مدیریت شهری برگزار شد .
این عضو شورای شهر شیراز ادامه داد: شهرداری شیراز ملکف شده تا در کوتاه مدت، راهکارهای درآمد پایدار نسبی را تهیه کند تا بودجه ی سال ٩٧ به خوبی محقق شود .
موسوی با بیان اینکه شهرداری شیراز سالانه ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد پرسنل هزینه می‌کند، نیمی از نیروی انسانی موجود در این مجموعه را مازاد دانست و گفت: بررسی کارشناسی نشان می‌دهد که شهرداری با ۵ تا ۶ هزار نیرو می‌تواند کار کند.
این عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: بخشی از این نیروها اردیبهشت‌ماه سال ۹۶ و بدون رعایت ضوابط مشخص در شهرداری مشغول به‌کار شده‌اند؛ به عنوان مثال بررسی شود که چه کسانی بدون ضابطه و با چه مسئولیت‌هایی دفاتر ماده ٣٣ شهرداری را راه اندازی کرده اند؟ مصادیق تبعیض کجاست؟
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز تصریح کرد: عین عدالت است که فردی که تنها سه تا چهار ماه بدون ضابطه در شهرداری مشغول به کار شده، تسویه حساب کند .
به گفته موسوی، در حالی که باید هر ۵ سال یکبار ممیزی انجام شود اما ٢٢ سال است که ممیزی در شهرداری شیراز انجام نشده است و امروز بحث ما از تعدیل، صرفا اخراج نیروها نیست .
وی به بانک املاک و زمین شهرداری هم اشاره و با بیان اینکه معتقدیم که شهرداری نمی تواند دو متولی برای املاک داشته باشد، گفت: عملیات ادغام اداره کل املاک و بانک زمین انجام شده است .
این عضو شورای شهر شیراز به فرآیند مناقصه و مزایده ها در شهرداری شیراز اشاره و با تاکید بر شفاف سازی این فرآیندها، عنوان کرد: طی بررسی های انجام شده با اشکالاتی در مراحل مختلف مزایده و مناقصه از جمله برآوردها مواجه شدیم. معمولا برآوردها غیر واقعی بوده اند و همان میزان تعیین شده مبنا قرار گرفته است .
موسوی گفت: برای این کار پیشنهاد شده تا کمیته برآورد تشکیل شود. ١٩ پیشنهاد به شهرداری داده شده که شهردار شیراز به تمام شهرداران مناطق جهت اجرا ابلاغ کرده است
او گفت: اگر سقف انتظارات در مسائلی مانند شفافیت را ١٠٠ بگیریم در طول هشت ماهه گذشته به ۵ درصد هم نرسیده ایم .
موسوی با تصریح بر اینکه معتقدیم که باید مردم را از مفاد قراردادها مطلع کنیم، عنوان کرد: قراردادی مانند بالن داغ توسط شهرداری سابق منعقد شده که اجرایی نشده و امروز هزینه سنگینی را به شهرداری تحمیل کرده که اگر در همان زمان بررسی دقیق تری می شد، منعقد نمی شد .
این عضو شورای شیراز تاکید کرد که در برنامه پنج ساله سوم شهر شیراز به دنبال شاخص های عینی شهری توسط شهرداری هستیم. امروز مناطق مختلف شهری بر این اساس مقایسه می شوند .
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز یادآور شد: اعتقاد داریم که بهترین ملاک و شاخصه برای ارزیابی اینکه یک اقدام تبعیض آمیز است یا نه؟ قانون است .
این عضو شورای شهر شیراز در پاسخ به چرایی به کارگیری نیروهای افغانی توسط پیمانکاران در پروژه های عمرانی، خاطرنشان کرد: اطلاعی از این موضوع ندارم اما اگر نیرویی از اتباع بیگانه دارای اقامت قانونی باشد، استفاده از آنها در عملیات اجرایی پروژه ها منعی ندارد .
موسوی همچنین با بیان اینکه بیشترین آمار پرونده های موجود در دادگاه شیراز مربوط به شهرداری است که با توجه به گستردگی این مجموعه طبیعی است، گفت: جلسات اختصاصی برای پرونده های خاص با حضور مسئولین شهرداری تشکیل می شود .
وی ادامه داد: حجم زیاد پرونده‌های حقوقی شهرداری شیراز مربوط به این دوره نیست که در این باره هم راهکارهایی به شهردار اعلام کرده‌ایم .
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی شورای شهر شیراز اضافه کرد: مقرر شد اختیار انعقاد قراردادهای شهرداری تا سقفی مشخص به این مجموعه واگذار شود مشروط به اطلاع شورای شهر؛ اگر از سقف تعیینی بالاتر رفت، داشتن مصوبه‌ی شورای شهر الزامی است.
موسوی گفت: پیشنهاد راه اندازی شورای حل اختلاف دعاوی شهرداری داده شده که امید است هرچه سریعتر جهت کاهش پرونده های شهرداری ایجاد شود .
وی با بیان اینکه روند تهیه قراردادها با مشکل جدی رو به رو است که باید اصلاح شود، تصریح کرد: امروز قابل توجیه نیست که به لحاظ حقوقی واحد قراردادها مسیری غیر از حقوقی داشته باشند .
این عضو شورای شهر با بیان اینکه برای نخستین بار در عمر نوزده ساله شورا، کمیته تخصصی ذیل کمیسیون برنامه، بودجه، املاک و امور حقوقی راه اندازی شده تا در مناطق حضور یابند، گفت: این کمیته در زمینه برنامه ریزی، نیروی انسانی، املاک و حقوقی گزارش مستند از مناطق را ارائه خواهد کرد. هم اینک گزارش در منطقه ۴ و ٨ شهرداری شیراز انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.