بوی تدبیر و امید از انتصابات جدید فارس می‌رسد / تغییرات مدیریتی با طمانینه و آرامش در حال انجام است

خبر پارسی: در حالی که برخی ناظران سیاسی از هر دو جناح سیاسی روند تغییر در مدیران استان فارس را کند و فرسایشی ارزیابی می‌کنند، اما شواهد نشان می‌دهد که گزینه‌های اصلی برای سه معاون استاندار و مدیران کل صنعت و تجارت ومعدن، ورزش و جوانان، برق منطقه ای فارس،جهادکشاورزی، فرهنگ و ارشاد اسلامی،میراث فرهنگی و گردشگری ،دانشگاه علوم پزشکی شیراز و نیز فرمانداری شیراز به همراه مشاور امور بانوان استاندار قطعی شده و به وزارتخانه‌های مربوطه معرفی شده‌اند.
اگر چه برخی از افراطیون هر دو جناح سیاسی استان، روند انتصابات را مطابق میل خود نیافته و بعضا ساز مخالف می‌زنند اما ارزیابی‌های نشان می‌دهد کابینه تدبیر و امید در استان فارس در حال شکل‌گیری است.
استان فارس که در زمان استانداری «سیدمحمدرضا رضازاده» با لشکری از مدیران بازنشسته و در دوران احمدزاده و صادق عابدین با گروهی از جوانان کم تجربه و به قول امام جمعه شیراز با کوتوله‌های مدیریتی روبرو بود، هم اکنون برای رسیدن به ساحل آرامش بیش از توجه به سلائق گروه‌های سیاسی و قومیت‌گرایی‌ها نیازمند به کارگیری مدیرانی متخصص و متعهد و با تجربه است.
اعتماد کردن به استاندار جدید و توجه به این موضوع که انتخاب مدیران استان در چارچوب شعار تدبیر و امید حق قانونی استاندار برای اداره استان است، شاید ارزیابی بهتری از روند انتخاب مدیران در اختیارمان بگذارد.
استاندار جدید فارس که کمتر از دو ماه از حضورش در این استان می‌گذرد، برای انتخاب مدیران استان به شاخص‌های مختلفی از جمله طرح و برنامه‌های گزینه‌های پیشنهادی، همسویی با دولت، سابقه قابل دفاع مدیریتی، قابلیت و توانایی چانه‌زنی در بالا و قدرت هماهنگی با دیگر دستگاه‌های اجرایی و خصوصیاتی چون پاکدامنی، تقوا و رعایت عدالت و انصاف و … را مدنظر قرار داده است.
هماهنگی با وزیر مربوطه در هر دستگاه اجرایی و نیز جلب رضایت اکثریت مجمع نمایندگان به منظور ایجاد وحدت در همه نیروهای استان از دیگر شاخص‌هایی است که استاندار جدید در انتخاب و معرفی نمایندگان به آنها توجه کرده است.
شنیده های خبر پارسی حاکی از آن است که ترکیب تجربه‌ و جوان‌گرایی در لیست مدیران جدید قطعی شده، بیانگر عزم جدی مدیر ارشد استان برای رسیدن به توسعه پایدار در همه نقاط استان است. اما در عین حال لابی پر قدرت افراطیون دو جناح سیاسی در تلاشند برخی از انتصاب‌های مغایر با سلائق خود را به بهانه‌های واهی مخدوش کنند. افراطیون جناح راست برخی گزینه‌های پیشنهادی را به بحث کلیشه شده فتنه ۸۸ مرتبط می‌کنند و افراطیون اصلاح طلب همین گزینه‌ها را فاقد وجهه اصلاح‌طلبی می‌دانند در حالی که دولت تدبیر و امید در کشور حاکم است.
از طرفی انتشار حجم انبوه شایعات دروغ و قضاوت‌های غیر منصفانه هم در مورد نحوه انتخاب افراد و هم در مورد سوابق مدیرانی که در راهند، به نوعی سردر گمی و بی اعتمادی در بین حامیان دولت دامن زده و عده‌ای دقیقا با همین ترفند در تلاشند مردم را از دولت منتخب خود دور کنند.
استان فارس در ۸ سال گذشته بیش از هرچیز از دیوار کج مدیران ضربه خورده و همه تنش‌ها و ناملایمات این چند سال مدیون آسیب‌های مدیریتی و خلا مدیران توانمند است بنابراین اگرچه تاخیر در انتصاب مدیران در آستانه تنظیم لایحه بودجه ممکن است، نظام مالی سال آتی این استان را دچار اخلال کند اما روند عمومی در کشور بر خلاف آنچه رسانه‌ها و تربیون‌های منتقد دولت تبلیغ می‌کنند، نشان می‌دهد که تغییرات مدیریتی به خصوص در استان‌های مهم و بزرگ با طمانینه و آرامش در حال انجام است.
در چنین شرایطی در یکی دو ماه آینده استان فارس دست‌خوش تغییرات مدیریتی جدی در حوزه‌های مختلف مبتنی بر برنامه‌های دولت تدبیر و امید خواهد بود و به نظر می‌رسد باید سطح توقعات را مطابق با اهداف دولت تدبیر و امید تنظیم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.